Skip to content

עפולה: הפארק ציבורי, רק לשומרי מסורת ודת

משפחות ערביות ויהודים שהגיעו הבוקר לפארק בעפולה עברו חיפוש ומי שנמצא בכליו חמץ – נותר בחוץ. בעיריית עפולה מודים שזו המדיניות אך תולים זאת בחוק החמץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערבים ויהודים שהגיעו הבוקר לפארק ציבורי בעפולה, נאלצו לעבור חיפוש בכליהם למציאת חמץ. אלו שנימצא בכליהם חמץ, בעיקר ערבים, נותרו מחוץ לפארק. בעיריית עפולה מודים שזו המדיניות.
מיכל וברק אביבי, בני זוג תל אביבים שהגיעו הבוקר (שני) לפארק הופתעו לגלות שעליהם כמו אחרים לעבור חיפוש מקיף למציאת חמץ. ליד הכניסה ישבה משפחה שכניסתה לפארק נמנעה.
"בכניסה עמד שומר שבדק לאורחים את התיקים. כששאלנו אותו מדוע אנשים עומדים בחוץ הוא ענה לנו שהוא קיבל הוראה שאסור להכניס אנשים שברשותם חמץ לפארק", מתאר ברק את שהתרחש. "אני חושב שזה מעבר למה שהחוק קובע, כי לא מדובר במכירה. למשל, אם הילדה שלי בת השנתיים לא אוכלת מצות, אז אוסרים עליי לתת לה לחמנייה"?. "הסיטואציה יצרה מצב אבסורדי כי יש הרבה מוסלמים ונוצרים בסביבה והם היו צריכים לאכול את האוכל שלהם בכניסה לפארק כי לא נתנו להם להיכנס", הוא הוסיף. "זה היה מצב ממש לא נעים לראות את זה, וזה הרגיש כמו אפליה נגד ערבים. בתור בן אדם זה לא נעים לראות. אני ואשתי ניסינו לדבר עם הגברת שאכלה בכניסה ומצולמת בכניסה, אך היא הרגישה לא בנוח והיה לה לא נעים עם כל המצב.

משפחה עם חמץ? אין כניסה (צילום: ברק אביבי)
משפחה עם חמץ? אין כניסה (צילום: ברק אביבי)

"אסביר שוב שאינני נגד הדת ואני אישית כן אוכל מצות בפסח, אבל לא ייתכן שבישראל שנת 2015 יחפשו לאנשים בתיקים בכניסה לפארק ציבורי בשביל למנוע הכנסת חמץ", אומר ברק. אביבי, עורך דין במקצועו החליט להתלונן והסביר כי "החוק אומר במפורש שאסור "למכור מוצרי חמץ", לכן שלחתי מכתב תלונה לעיריית עפולה, ומסתבר שהם פירשו את החוק בצורה שמתאימה להם, וחבל. ניתן לראות פה בתמונה בני מיעוטים שנאלצו לאכול לחמניות בכניסה לפארק, כי השומר מנע מהם להיכנס (וזה קרה גם ליהודים שהגיעו עם לחם)". דובר עיריית עפולה זעם וטען כי הבקשה לתגובה איננה "עיתונאית" ונמנע מלהגיב למגפון, אך בהמשך היום הגיבה העירייה לכלל התקשורת וטענה כי "על-פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים משנת 2008 תכליתו של חוק החמץ נועדה למנוע הצגת חמץ במרחב הציבורי, בכדי להימנע מפגיעה ברגשות הציבור ולמען שמירה על צביון החג. הפארק העירוני בעפולה הינו מתקן ציבורי, המשרת את תושבי העיר והסביבה, ועל כן, מתבקשים המבקרים להימנע מלהכניס חמץ אל שטחו במהלך ימי החג, כפי שנהוג במוסדות ציבור רבים נוספים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן