Skip to content

שטייניץ מאשים את מערכת הביטחון ב"מסע הפחדות ללא תקדים"

שטייניץ: "במדינה דמוקרטית הממשלה מכריעה והצבא מצדיע". נתניהו דחה זימון לדיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון: "לא אשמש תפאורה לפריימריז בקדימה". מופז בתגובה: "מדובר בעוד דוגמה להתנהלות פחדנית ומבישה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שטייניץ: "במדינה דמוקרטית הממשלה מכריעה והצבא מצדיע". נתניהו דחה זימון לדיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון: "לא אשמש תפאורה לפריימריז בקדימה". מופז בתגובה: "מדובר בעוד דוגמה להתנהלות פחדנית ומבישה"

מאת צבי זינגר

שטייניץ: קמפיין עם סממנים אנטי דמוקרטיים. (צילום: ויקימדיה)
שטייניץ: קמפיין עם סממנים אנטי דמוקרטיים. (צילום: ויקימדיה)

שר האוצר, יובל שטייניץ, תוקף שוב את מערכת הביטחון ומאשים אותה ב"מסע איומים על מדינה שלמה". זאת, על רקע אזהרות צה"ל ומערכת הביטחון, כי קיצוץ נוסף משמעותו עצירת המחקר והפיתוח ועצירת ההצטיידות במערכות "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ 3" וכי קיצוץ כזה יביא להשבתת מטוסים בחיל האוויר ולהפסקת אימונים בצה"ל.

שטייניץ אמר דברים אלה הבוקר לכתבים, לפני כניסתו לישיבת הממשלה:

"אנו עדים בחודש האחרון למסע הפחדות חסר תקדים של מערכת הביטחון. אני לא זוכר מקרה אחד שאחרי ההכרעה התקיים מסע כזה של איומים על מדינה שלמה. לא צה"ל ולא משרד הביטחון קובעים את סדר העדיפויות. במדינה דמוקרטית הממשלה מכריעה והצבא מצדיע. הקמפיין של מערכת הביטחון הוא עם סממנים אנטי דמוקרטיים. זה ממש ניסיון של סחיטה באיומים – נאיים על המדינה והממשלה כדי לקבל יותר כסף על חשבון החינוך והרווחה".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "צר לנו על הדברים החמורים שהשמיע הבוקר שר האוצר.

"מערכת הביטחון עוסקת בצורה עניינית ומקצועית במימוש אחריותה לביטחון המדינה ואזרחיה. זו חובתה ותפקידה להציג לדרג המדיני את המשמעויות וההשלכות הנובעות מהפגיעה במשאבים של מערכת הביטחון שניתן לייצר בתקציב נתון.

"אחריותה של הממשלה, ובתוכה גם שר האוצר, להקשיב להערכה המקצועית של מערכת הביטחון ולהחליט על סדר עדיפויות, שיממש את האחריות המוטלת על הממשלה כולה. כפי שהבהרנו בעבר, קיצוץ בתקציב הביטחון בעת הזו הינו פגיעה ישירה בביטחון. זה אבסורד לחשוב שניתן לקצץ בתקציב ולהימנע מביטול משימות ופגיעה בפרויקטים, ירידה באימונים ובכשירות. מערכת הביטחון היא אומנם מערכת מקצועית, אך גם היא אינה יכולה לפעול כבמטה קסם ולייצא יש מאין".

במקביל מתפתח העימות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לבין יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שאול מופז, לשיא חדש. אחרי שמופז כינה את נתניהו "ראש ממשלה שקרן", לפני מספר שבועות, גמל לו הבוקר ראש הממשלה כאשר הודיע הבוקר בישיבת שרי הליכוד, שלא יופיע לדיון דחוף שזימן מופז למחר בוועדה. "אני מעריך את התהליך הדמוקרטי בתוך המפלגות, אבל אני לא מתכוון שמשרד ראש הממשלה, ראש הממשלה ויתר משרדי הממשלה ישמשו תפאורה לפריימריז בקדימה", אמר ראש הממשלה לשרי הליכוד.

שאול מופז: "התנהגות פחדנית". צילום - ציפי מנשה
שאול מופז: "התנהגות פחדנית". צילום - ציפי מנשה

לדיון בוועדת החוץ והביטחון זומנו גם שר האוצר שטייניץ ושר הביטחון ברק. אולם גם השרים שזומנו אינם מתכוונים להופיע בפני הוועדה. שר האוצר שטייניץ העיר בישיבת שרי הליכוד: "אני לא זוכר התנהגות כל כך לקויה בוועדת החוץ והביטחון".

מלשכת יו"ר הוועדה, ח״כ שאול מופז, נמסר בתגובה: "נתניהו הפך לתפאורה במזרח התיכון. למנהיג חסר השפעה, חסר עמדה וחסר עמוד שדרה.

"נתניהו ושטייניץ כנראה לא הפנימו את הביקורת על השריפה בכרמל ומה קורה כאשר מציבים אולטימטום בלתי ראוי", נאמר בהמשך. "מדובר בעוד דוגמה להתנהלות פחדנית ומבישה. כשמשחקים באש, פורצת שריפה. בכל הנוגע לתקציב הביטחון ראש הממשלה ושר האוצר משחקים באש. אין ולא יהיה סופרטאנקר שאפשר להסתמך עליו במקרה הזה. מדובר בחוסר אחריות. מעבר לכך איננו נוהגים להגיב על תוכן ישיבות בועדות המשנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן