Skip to content

ליברמן: "ראש הממשלה נתניהו מבצע פוגרום במשרד החוץ"

"רק לאחרונה התבשרנו על הכוונה לסגור 7 נציגויות ישראליות ברחבי העולם", מאשים ליברמן. "בין הנציגויות הללו נמצאות גם הקונסוליות בפילדלפיה, אטלנטה וסן פרנסיסקו. על רקע המאבק שמנהלת ממשלת ישראל על דעת הקהל בארה״ב מתקבלת החלטה תמוהה כזו שיש חשש כבד שהיא נובעת משיקולים לא-ענייניים של רה״מ נתניהו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ה'פוגרום' שמבצע ראש הממשלה במשרד החוץ הוא לא רק הבעיה של עובדי המשרד אלא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו וביכולתה של ישראל להגן על עצמה בזירה הבין-לאומית". כך כותב שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, בביקורת נוקבת על הנזק שגורם ראש הממשלה נתניהו למשרד החוץ ולמעמדה של מדינת ישראל. ביום שני הקרוב תכונס, ועדת החוץ והביטחון לדון במצבו של משרד החוץ, עפ"י בקשת ליברמן.

"משרד החוץ המפורק לא יוכל לעשות את העבודה". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"משרד החוץ המפורק לא יוכל לעשות את העבודה". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

וכך כותב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו היום: "אין צורך להרחיב בנוגע ל'פוגרום' שנעשה על-ידי רה״מ במשרד החוץ בחודשים האחרונים, מהלכים שבאו בזה אחר זה והחלישו, פיזרו וביזרו את משרד החוץ לגוף חסר כח וחסר השפעה.

"רק לאחרונה התבשרנו על הכוונה לסגור 7 נציגויות ישראליות ברחבי העולם. בין הנציגויות הללו נמצאות גם הקונסוליות בפילדלפיה, אטלנטה וסן פרנסיסקו. על רקע המאבק שמנהלת ממשלת ישראל על דעת הקהל בארה״ב (באמצעות נאומי וידאו ומהלכים אחרים שרק מקשים על יהדות ארה״ב לתמוך בעמדה הישראלית) מתקבלת החלטה תמוהה כזו שיש חשש כבד שהיא נובעת משיקולים לא-ענייניים של רה״מ נתניהו. בעבר, בעת שכיהנתי כשר חוץ, הצלחתי למנוע החלטה כזו. גם הכוונה לסגור את השגרירות בקמרון בעיצומו של תהליך התקרבות לישראל וערב הצבעות בהן כל קול נחשב מעוררת תמיהות גדולות על כושר השיפוט של מי שמקבל כיום את ההחלטות בנוגע למשרד החוץ.

"הודעתו החריפה וחסרת התקדים של מזכ״ל האו״ם נגד ישראל בעקבות פיגוע הטרור היהודי בכפר דומא והפאסיביות הזועקת שבה נקטה ארה״ב בנוגע להודעת הגינוי של מועצת הביטחון לישראל בענין, צריכות להדליק את כל הנורות האדומות אצל מי שמבין את חשיבות מעמדה המדיני של ישראל לביטחונה ולכלכלתה של מדינתנו", כותב ח"כ ליברמן. "פעמוני האזעקה צריכים לצלצל חזק במיוחד משום שחודש ספטמבר הקרוב צפוי להיות רווי באתגרים מדיניים עבור ישראל בזירה הבינ״ל: באמצע החודש יתקיים כינוס סבא״א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שם תובא להצבעה הצעת ההחלטה של מצרים ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל. בשנה שעברה הצלחנו לנצח בהצבעה בפער גדול. עשינו זאת בזכות עבודה מאומצת שהחלה זמן רב לפני מועד ההצבעה והתגייסות של כל צמרת משרד החוץ והנציגויות הרלוונטיות. פעלנו לשם כך בתיאום הדוק עם ארה"ב ומול שורה של מדינות באפריקה, באסיה ובחבר העמים שחלקן הצביעו איתנו, את חלקן הצלחנו לשכנע להימנע ואת חלקן להעדר מההצבעה כדי לא לתמוך בגוש הערבי החזק. אם משרד החוץ המפורק לא יוכל לעשות עבודה דומה השנה ותתקבל ההחלטה האנטי-ישראלית יהיו לכך השלכות קשות ומרחיקות לכת מבחינת ביטחון ישראל, שלא כאן המקום לפרטן.

"בסוף חודש ספטמבר תתכנס העצרת הכללית של האו״ם שבמסגרתה יתקיימו גם דיונים של מועצת הביטחון. במהלך הכינוס עשויות לעלות יוזמות כמו אלו של צרפת, ניו זילנד והפלסטינים עצמם שעלולות להתקבל ולכפות על ישראל פרמטרים קשים להסדר עם הפלסטינים או שהפלסטינים ישיגו הכרה כחברה מלאה באו״ם. ישנה סכנה גדולה שהפעם לא יוטל וטו אמריקאי והתרחיש הזה יתממש.

"לכן" מסיים ליברמן את דבריו, "ה'פוגרום' הזה שמבצע ראש הממשלה במשרד החוץ הוא לא רק הבעיה של עובדי המשרד אלא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו וביכולתה של ישראל להגן על עצמה בזירה הבין-לאומית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן