Skip to content

ריבלין: לא אתן לשנת בחירות לקצר הליכים בדיון על הארכת חוק טל

היועץ המשפטי של הכנסת קבע: אין להסתפק בדיון במליאה וחייב להתקיים דיון גם בוועדה - אבל זו לא חייבת להיות ועדת חוץ וביטחון. ריבלין: "סוגיית חוק טל היא אחת החשובות בחייה של מדינת ישראל, ואינני רואה מצב שהוא לא יוארך רק משום שאנו באווירת בחירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי של הכנסת קבע: אין להסתפק בדיון במליאה וחייב להתקיים דיון גם בוועדה – אבל זו לא חייבת להיות ועדת חוץ וביטחון. ריבלין: "סוגיית חוק טל היא אחת החשובות בחייה של מדינת ישראל, ואינני רואה מצב שהוא לא יוארך רק משום שאנו באווירת בחירות"

מאת צבי זינגר

ההליכים להצבעה על הארכת חוק טל לא יקוצרו. כך החליט יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בהתאם לחוות דעתו של היועמ"ש לכנסת עו"ד איל ינון, ולפיה לשם הארכת חוק טל אין להסתפק רק בדיון במליאה, אלא יש למצות את הדיון גם בוועדה מוועדות הכנסת.

ריבלין: לא יקוצרו ההליכים להצבעה על חוק טל. צילום: רפי מיכאלי
ריבלין: לא יקוצרו ההליכים להצבעה על חוק טל. צילום: רפי מיכאלי

בדיון שנערך ביום ב' (20.02.2012.) בנשיאות הכנסת, אמר ח"כ ריבלין: "גם אם הממשלה מבקשת להימנע מהארכת החוק בשנת בחירות, ומעדיפה להכריע בכך לאחריהן – עלינו להאריך את החוק, ולו בפרק זמן קצר, עד לאחר שתיבחר כנסת חדשה ותקום ממשלה חלופית. סוגיית חוק טל היא אחת החשובות בחייה של מדינת ישראל, ואינני רואה מצב שהוא לא יוארך רק משום שאנו באווירת בחירות"

לדברי ח"כ ריבלין על הכנסת להצביע על הארכת החוק עד סוף אוגוסט הקרוב. "גם אי הצבעה היא קביעת עמדה", אמר ריבלין. "אני מעריך שאנחנו נמצאים היום בכנס אחד לפני אחרון של מושב הכנסת, וקיום הצבעה על הארכת חוק טל היא מחוייבת המציאות. גם אם הממשלה מבקשת להימנע מהארכת החוק בשנת בחירות, ומעדיפה להכריע בכך לאחריהן – עלינו להאריך את החוק, ולו בפרק זמן קצר, עד לאחר שתיבחר כנסת חדשה ותקום ממשלה חלופית. סוגיית חוק טל היא אחת החשובות בחייה של מדינת ישראל, ואינני רואה מצב שהוא לא יוארך רק משום שאנו באווירת בחירות".

בחוות דעתו מתייחס היועץ המשפטי לכנסת למספר סוגיות פרוצדוראליות הטעונות הכרעה, זאת לאור העובדה שהחוק לא הסדיר באופן מפורט את הדרך שבה על הכנסת לדון ולהכריע בשאלת הארכת תוקפו.

היועץ המשפטי לכנסת הבהיר כי קיום דיון בסוגיה כזו במליאת הכנסת בלבד, יחטא לחובתה של הכנסת להכריע בנושא חשוב זה, רק לאחר שמיעת כל הגורמים הרלבנטיים ומיצוי היכולות והכלים שיש בידי חברי הכנסת לעמוד על ההיבטים השונים של סוגיה זו. לפיכך – קובע עו"ד אייל ינון – הדבר מחייב העברת שאלת הארכת תוקף החוק לוועדה מוועדות הכנסת כדי שתלבן באופן ממצה את הנושא ותכין הצעה שתובא לאחר מכן להכרעת מליאת הכנסת.

עו"ד ינון לא קבע איזו ועדה צריכה לדון בנושא זה, או שמא ניתן לקבוע ועדה אחרת. הוא מציין כי על אף שהפורום הטבעי לדון בנושא הוא ועדת החוץ והביטחון, אין חובה משפטית להעביר את שאלת הארכת תוקפו של חוק טל לוועדת החוץ והביטחון, וכי ניתן להעבירה לוועדה אחרת, קבועה, מיוחדת או משותפת, שכן אין זה חריג שנושאים, גם אם נדונו בעבר בוועדה מסוימת, עוברים, בין בהסכמה ובין בהכרעה של ועדת הכנסת, לוועדה אחרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן