Skip to content

נתניהו יפרסם מחר את המלצות הוועדה להגברת התחרותיות

הוועדה הוקמה ב-אוקטובר 2010, כדי להגביר תחרותיות במשק באופן שיגדיל את הצמיחה ואת השוויון בחלוקת ההכנסות. מועד הגשת המסקנות נדחה שוב ושוב. נתניהו בהתייחסות לפרסום בסוכנות בלומברג: "לקחנו את כלכלת ישראל והוצאנו אותה מכלכלה מאוד ריכוזית, פתחנו אותה לכלכלה תחרותית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה הוקמה ב-אוקטובר 2010, כדי להגביר תחרותיות במשק באופן שיגדיל את הצמיחה ואת השוויון בחלוקת ההכנסות. מועד הגשת המסקנות נדחה שוב ושוב. נתניהו בהתייחסות לפרסום בסוכנות בלומברג: "לקחנו את כלכלת ישראל והוצאנו אותה מכלכלה מאוד ריכוזית, פתחנו אותה לכלכלה תחרותית"

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפרסם מחר את המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק, הידועה גם כ"ועדת הריכוזיות". כך הודיע היום נתניהו לחברי סיעת הליכוד בכנסת.

הועדה הוקמה על ידי ראש הממשלה ב-אוקטובר 2010, כדי להגביר את התחרותיות במשק באופן שיגדיל את הצמיחה ואת השוויון בחלוקת ההכנסות. היא הייתה אמורה להגיש מסקנות סופיות בתוך ארבעה חודשים מעת מינויה, אך מועד ההגשה נדחה שוב ושוב.

נתניהו ניצל את ההזדמנות, כדי להעלות על נס את הפרסום  בסוכנות הידיעות הכלכלית "בלומברג", שהחמיא לכלכלת ישראל.

בנימין נתניהו: יפרסם את מסקנות ועדת הריכוזיות. צילום: ציפי מנשה
ן נתניהו: "ניצוץ של גאונות". (צילום: ציפי מנשה)

"אני בא עכשיו מפגישה עם עורכי סוכנות הידיעות בלומברג", אמר נתניהו. "הם הראו לי נתון שהתפרסם עכשיו בכתבה שלהם, לפיו שוק המניות בישראל, כלכלת ישראל בעצם, הניבה את ההחזר הגדול ביותר על השקעה בעשור האחרון, בניכוי תנודתיות, מבין הכלכלות המפותחות בעולם.

"היו שתי מלחמות בתקופה הזאת וכל מיני זעזועים ועדיין ישראל הניבה את ההחזר הגבוה ביותר על השקעה מבין הכלכלות המפותחות, מנוכה מתנודתיות", אמר נתניהו. "אני חושב שזה הישג עצום, וההישג הזה נובע, בין השאר, משום שלקחנו את כלכלת ישראל והוצאנו אותה מכלכלה מאוד ריכוזית, פתחנו אותה לכלכלה תחרותית. אנחנו מאמינים בכישרונות שאצורים בעם הזה, ביוזמות ובניצוץ הגאונות הזה שקיים אצל אזרחינו ואנו רוצים לתת להם דרור, לתת להם לעלות מעלה ולהתפתח".

על פי הפרסום של בלומברג, שוק המניות הישראלי רשם את התשואה הגבוהה ביותר ב-10 השנים האחרונות מבין השווקים המפותחים. עם זאת, בשנה האחרונה הניבה הבורסה בתל-אביב תשואת חסר, לעומת השווקים בוול סטריט ואפילו באירופה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן