Skip to content

מאסי על המֶסָה

יינות היקב האיטלקי, מאסי, ידועים כיינות איטלקיים המלווים אוכל. השנה החליט היקב לשים דגש על אוכל השולחן (מֶסָה באיטלקית) האיכותי המגיע מאזור ונטו שבאיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחרונה השתתפתי בטעימת יינות מהיקב האיטלקי, "מאסי" ("Masi"). ב-20 השנים האחרונות יוצא בכל שנה משלוח חדש של יינות היקב, וכמעט תמיד זו סיבה למסיבה, שכן מאסי אינו רק אחד היצרנים הידועים ביותר בעולם, אלא גם אחד הטובים מאזור ונטו שבאיטליה.

מאסי – התאמה של יין ואוכל שולחן (צילום: מתן כץ)
היקב הראשי של חברת מאסי שוכן לא הרחק מהעיר ורונה. מאסי ידוע ביינות אמרונה המלכותיים שלו, וביינות אחרים שמיוצרים בשיטת אפסיומנטו, שבה מניחים לענבים בשלים להתייבש על גבי מצעי קש עד שהם מאבדים 30%-40% ממשקלם, דבר שמעצים את הריכוז של הענבים ושל היינות המיוצרים מהם. 
 
יקב מאסי מייצר גם מספר רב של יינות מוערכים מאוד, אך מסורתיים יותר – לבנים, ורודים ואדומים כאחד – שלעיתים קרובות מיוצרים מזני האזור, כגון קורבינה, מולינרה, רונדינלה, גרנגה, טרביאנו ואף הזן הנדיר, אוסלטה. יינות מאסי מיובאים לישראל על ידי חברת צרפת ישראל, ולמרבה השמחה, היבואנית שינתה לאחרונה את מדיניות התמחור שלה, ורבים מהמחירים כעת דומים למחירים בחו"ל.
 
טעימות של כמה יינות יקב מאסי הוכיחו את יכולתו המפוארת של היקב:

מאסי, רוזה די מאסי (Masi, Rosato Delle Venezie IGT) – צבעו ורדרד, אלתית עם גווני דובדבן. הבשומת מעניקה ניחוחות מרוכזים של פירות יער בשלים ביניהם בולטים פטל ותותי בר. על החיך היין מהנה ורך, בעל חמיצות מרעננת וסיומת ארוכה ועשירה. התאמה לאוכל: נהדר להגשה כאקדם ועם אנטיפסטי, מנות פסטה ברטבים קלים, צדפות ופירות ים. מחיר: 99 שקל. ציון: 
מאסי, רוזה די מאסי

מאסי, בונקוסטה (Masi, Bonacosta, Valpolicella Classico DOC) – צבעו אדום דובדבן. הבשומת מרוכזת וברקע ניחוחות דובדבן בשל. החיך מעניק יין רענן בעל חמיצות הגונה, גוף רך ועפצנים רכים. טעמי דובדבן מורגשים היטב עם רמיזות של וניל צרפתי. התאמה לאוכל: שילוב מצוין למרקים חורפיים, מנות פסטה וריזוטו. ישדרג מנות מבוססות בשר אדום וגבינות בשלות. מחיר: 109 שקל. ציון: 

מאסי, בונקוסטה

מאסי, קמפופיורין 2011 (Masi, Campofiorin, Rosso del Veronese IGT) – שנה קצת פחות טובה מהרגיל, בדרך כלל יין זה מהאהובים עליי. הפעם צבעו אדום-רובי כהה עם שוליים סגולים. הבשומת מרמזת על פרי בשל, שזיפים, ריבת דובדבנים ותיבול. החיך עשיר בטעמי פירות אדומים ושחורים, סיומת ארוכה ועפצנים נעימים. התאמה לאוכל: פסטות ברטבים עשירים )מבוססי בשר או פטריות), בשר צלי, בשר ציד ובשר על הגריל, גבינות בשלות. מחיר: 109 שקל. ציון: 

מאסי, קמפופיורין 2011

מאסי, אמרונה קוסטסרה (Masi, Costasera, Amarone della Valpolicella Classico DOC) – צבעו אדום כהה מאוד. בשומת של פירות אפויים, שזיפים ודובדבנים. על החיך היין פירותי מאוד, תוך נגיעות של קפה ושוקולד. מאוזן להפליא עם נוכחות מרשימה ביותר. התאמה לאוכל: מצטיין כיין של סוף הארוחה, או ללווי בשר אדום, בשר ציד, גבינות מיושנות כדוגמת פרמז'ן, פקורינו וגורגונזולה. מחיר: 379 שקל – אינו המחיר שכל אחד יכול לשלם, אולם לפחות פעם בחיים שווה לטעום אותו. ציון: 

מאסי, אמרונה קוסטסרה

מאסי, רצ'יוטו קזל די רונצ'י (Masi, Casal dei Ronchi, Recioto Della Valpolicella Classico DOCG) – יין קינוח עשיר ביותר. צבעו ארגמן כהה. בשומות עזות של דובדבנים ששומרו בכוהל ואגוזי מלך. טעמו מתוק עז, כמו שיירי דובדבנים עם נגיעות ריבת שזיפים. מתובל ועשיר בעפצנים אלגנטיים. התאמה לאוכל: יין נהדר לאחר הארוחה. ילווה קינוחים, כגון טארטים, פאי פירות ותותים בקצפת. מומלץ עם גבינה מותכת וגבינת גורגונזולה. מחיר בקבוק 500 מ"ל: 389 שקל. ציון: 

מאסי, רצ'יוטו קזל די רונצ'י

מאסי, גראפה די אמרונה סרגו אליגיירי (Masi, Serego Alighieri, Distillato Di Vinaccia) – צבעה של הגראפה שקוף. בשומות עדינות אך אלגנטיות. החיך מאוד מורכב: מתיקות ראשונית מתחלפת בסיום יבש. התאמה לאוכל: משקה שלאחר הארוחה, לבדה או בשילוב קינוחים יבשים, פירות מיובשים או שוקולד. כוהל: 40%. מחיר בקבוק 500 מ"ל: 350 שקל. ציון: 

מאסי, גראפה די אמרונה סרגו אליגיירי

סאלוּטֶה (לחיים, באיטלקית).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן