Skip to content

יחימוביץ': עצירת יבוא הנפט למצרים – סטירת מציאות מצלצלת לרה"מ

ראש המל"ל, יוסי כהן: "כבר במהלך צוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדה שלנו ולשמחתנו הנשק הזה לא מדויק דיו ולא הצליח לפגוע. האמל"ח שנמצא בידי ארגוני הטרור הסובבים אותנו כבר יותר משוכלל ומדויק ופגיעותנו עולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם נכונה הידיעה כי מצרים עוצרת את יבוא הגז מישראל בשל פסיקתו המוצדקת של בית המשפט הבינלאומי, כי אז מדובר בעוד סטירת מציאות מצלצלת לרה"מ נתניהו ולחברות הגז שהוא מדבר מגרונן", כך הגיבה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) על הודעת שר הנפט של מצרים על עצירת יבוא הגז מישראל.

"ישראל יצרה לעצמה במו ידיה בטן רכה וחשופה שקל לבעוט בה". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"ישראל יצרה לעצמה במו ידיה בטן רכה וחשופה שקל לבעוט בה". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"זאת האמת לאמיתה: מצריים אינה זקוקה לגז מישראל", אומרת ח"כ שלי יחימוביץ'. "יש לה כמויות אדירות של עתודות גז, וממילא הייתה אמורה מלכתחילה להיות רק תחנת מעבר לגז הישראלי בדרכו לאירופה. לכן היא לא משלמת כל מחיר על הודעה מסוג זה.

"חמור מכך, בהגזמות הפראיות ובבדיות שהופצו על הכורח ביצוא למצריים מסיבות מדיניות בטחוניות וכלכליות – יצרה ישראל לעצמה במו ידיה בטן רכה וחשופה שקל לבעוט בה ולפגוע בנו דרכה", אומרת ח"כ יחימוביץ'. "התנהלותו של נתניהו כל כך בלתי הגיונית בפרשה זו, עד שאיש לא ישפשף את עיניו בתדהמה אם יתקשר לשר הנפט המצרי ויודיע לו כי חרף הפסיקה ישראל מוכנה לוותר על 1.8 מליארד $ שפסק בית הדין, רק כדי שנייצא דרכם את פרומיל הגז שלנו ולא נכעיס חלילה את נובל ואת תשובה".

בתוך כך, ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן, אמר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת כי כבר בצוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדת הגז. כהן מסר כי ישראל רכשה ספינות מלחמה ייעודיות לשם הגנה על המיים הכלכליים של ישראל וכי חיל הים נערך להגן. "הגענו למסקנה שישראל לא יכולה ולא צריכה להישען על ציר אספקה אחד או אסדה אחת שתשמש את כל המדינה בעת הנוכחית", אמר כהן. "כבר במהלך צוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדה שלנו ולשמחתנו הנשק הזה לא מדויק דיו ולא הצליח לפגוע. האמל"ח שנמצא בידי ארגוני הטרור הסובבים אותנו כבר יותר משוכלל ומדויק ופגיעותנו עולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן