Skip to content

סערה בעקבות פגישת ח"כי בל"ד עם משפחות המחבלים

ראש הממשלה נתניהו: "חברי כנסת שהולכים לנחם משפחות של מחבלים רוצחי ישראלים, אינם ראויים לכהן בכנסת ישראל". יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, הגיב: "אין עוד צורך בשום הוכחה לכך שחברי הכנסת של הרשימה המשותפת בכלל וסיעת בל״ד בפרט הם נציגי ארגוני הטרור בכנסת". יאיר לפיד: "מפגן של שנאה וחתרנות נגד מדינת ישראל". ח"כ איציק שמולי: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניה ופנה אמש ליו"ר הכנסת וביקש ממנו לבחון אילו צעדים ניתן לנקוט נגד שלושת חברי הכנסת של בל"ד – חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס – שהשתתפו אתמול  בפגישה עם בני משפחות מחבלים שנהרגו בגל הטרור הנוכחי. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת גם יגישו לראשונה קובלנות אישיות נגד הח"כים הערבים שנפגשו עם משפחות מחבלים ונתניהו יפנה ליועהמ"ש במטרה לבחון צעדים נגד נציגי בל"ד.

"חברי כנסת שהולכים לנחם משפחות של מחבלים רוצחי ישראלים, אינם ראויים לכהן בכנסת ישראל", אמר נתניהו בתגובה לפגישת חברי בל"ד עם משפחות המחבלים.

זירת הפיגוע שבו השתתף המחבל בהאא עליאן, שבני משפחתו השתתפו בפגישה עם חברי בל"ד (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
זירת הפיגוע שבו השתתף המחבל בהאא עליאן, שבני משפחתו השתתפו בפגישה עם חברי בל"ד (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"שוחחתי הערב עם ראש הממשלה וסיכמנו כי נגיש יחד תלונה אישית וחריפה לוועדת האתיקה כנגד שלושת חברי הכנסת שקיימו ביקור אצל משפחות המחבלים", פרסם יו"ר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו. "זוהי בפועל הסתה לשמה ועידוד לרצח. לא יעלה על הדעת שבזמן שאזרחים תמימים נטבחים ברחובות ישראל הולכים חברי כנסת לנחמם ובחוצפה שאין כדוגמתה אף מעזים להביא לפתחה של ממשלת ישראל בקשות של משפחות הרוצחים. אני רואה זאת כפגיעה חמורה בכנסת ישראל ובמדינת ישראל ומקווה שהדברים יחלחלו לליבם ותבונתם של שופטי בג״צ בפעם הבאה שידונו בעתירה נגד פסילתם של מועמדים לא ראויים לכנסת".

חברי הכנסת מבל"ד השתתפו בפגישה עם משפחות מחבלים שישראל מחזיקה בגופותיהם. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית "מען", הפגישה "נפתחה בדקת דומיה למען נשמות השהידים".

אחד המחבלים הוא בהאא' עליאן, שביצע יחד עם מחבל נוסף את פיגוע הירי והדקירה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים ב-13/10/2015, בו נרצחו שלושה בני אדם. בעמוד הפייסבוק של מפלגת בל"ד התפרסם סרטון קצר שבו מדבר אביו של המחבל בהאא' עליאן. האב מספר כי הפגישה עם חברי הכנסת הייתה "חמה ופרודוקטיבית," וכי הם הבטיחו לעשות כל מאמץ ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל כדי שזו תשחרר את הגופות.

עפ"י הדיווח של סוכנות הידיעות "מען" בני המשפחות מסרו לחברי הכנסת מכתב שכותרתו 'כבוד המת – קבורתו' ודרשו מהם להתערב למען השבת הגופות וקבורתן. למכתב צורפה רשימה של עשרת המחבלים, שגופותיהם עדיין מוחזקות במקררים.

עפ"י הדיווח שלושת חברי הכנסת הדגישו כי הם יעשו כל מאמץ כדי ללחוץ בכל דרך על מקבלי ההחלטות, על מנת שהגופות ייקברו ללא כל מגבלה או תנאי. כמו כן, חברי הכנסת "הצדיעו לעמידתן האיתנה של המשפחות ולמאבקיהן הבלתי פוסקים במתקפה (הישראלית)".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר בתגובה: "מיעוט קיצוני ומתבדל מקרב ערביי ישראל, המיוצג בין היתר על ידי שלושת חברי הכנסת מסיעת בל"ד שביקרו משפחות מחבלים, שואף להרוס את מרקם החיים בין ערבים ליהודים במדינת ישראל.

"אסור לנו לאפשר למחרחרי הריב והמדון הללו לפגוע בהשתלבותם של האזרחים הערבים בחברה הישראלית, ולהכשיל את חתירתנו לביסוסו של דו-קיום", אמר השר יעלון. "הרוב המכריע של הערבים אזרחי ישראל רוצה לראות עצמו כחלק מהחברה והמדינה, וחובתנו כהנהגה להיאבק בגזענות כלפיהם ובהדרתם. את המיעוט הקיצוני שמנסה להתסיס, להפריד ולהסית יש להוקיע ולהרחיק מקרבנו".

יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, הגיב: "אין עוד צורך בשום הוכחה לכך שחברי הכנסת של הרשימה המשותפת בכלל וסיעת בל״ד בפרט הם נציגי ארגוני הטרור בכנסת. פגישתם של חברי הכנסת של בל״ד עם משפחות המחבלים שרצחו יהודים היא רק תזכורת למי שעוד צריך, בממשלה ובמערכת אכיפת החוק, שיש לסלק כמה שיותר מהר את המחבלים הללו מכנסת ישראל ורצוי גם ממדינת ישראל".

יאיר לפיד: יו"ר מפלגת 'יש עתיד': "התמיכה בטרור של חברי בל"ד היא מפגן של שנאה וחתרנות נגד מדינת ישראל, יש כאן תמיכה ועידוד לרצח חפים מפשע. אסור לנו לעבור בשתיקה על מעשים נתעבים שכאלו. צריך להוקיע את חברי הכנסת  שנפגשו עם משפחות הטרוריסטים הנתעבים. חברי הכנסת מבל"ד פוגעים ומכתימים מגזר שלם בצורה חסרת תקדים".

ח"כ איציק שמולי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מחליא! מחליא! מחליא!

"גם כשלוקחים בחשבון את עמדותיה הקיצוניות של בל״ד עדיין מדובר בצעד מגונה שנותן רוח גבית לטרור שמופנה בימים אלה נגד אזרחי ישראל. במקום לבקר את פצועי הפיגועים, גאטס, זועבי וזחאלקה הלכו לחזק את משפחות המחבלים והמרצחים בפגישה שהוגדרה 'חמה וידידותית'. ללא קשר לעמדה הפוליטית, חובה להשמיע קול ברור ונחרץ כנגד הצעד הנפשע והמזעזע הזה!"

חה״כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני):  ״חברי הכנסת מנתקים במו ידיהם את החוטים האחרונים שעוד מקשרים אותם לחברה הישראלית. לא ניתן לעבור לסדר היום כאשר חברי הכנסת מבקרים משפחות של מחבלים אשר פגעו ורצחו ישראלים. במקום לנצל את מעמדם לגישור הפערים, הם חופרים במו ידיהם את בור השנאה המעמיק״.

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מסרה: "לא מסתפקת בגינוי ביקור משפחות המחבלים. הסיקור האוהד בתקשורת בערבית מראה כי מגובר בפעילות שפוגעת בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ואני, כרגיל, מעדיפה מעשים על דיבורים – ולכן הגשתי תלונה לועדת האתיקה כנגד חברי מפלגת בל"ד מסיעת הרשימה המשותפת".

ח"כ אמיר אוחנה ("הליכוד"): "אין עוד שאלה לגבי הצד בו בחרו זחאלקה, זועבי וגטאס – המשמשים כסייעני טרור בכנסת ישראל. הבעיה היא לא בחוק – אשר קובע חד משמעית כי אדם שבמעשיו יש במפורש או במשתמע תמיכה במאבק מזוין במדינת ישראל לא יוכל להיבחר לכנסת. הבעיה היא בפרשנות בית המשפט העליון, שעד היום הופך פעם אחר פעם את החלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית ומאפשר התמודדותם. היתרון היחידי שיש בהימצאם בכנסת, הוא שאזרחי ישראל יודעים כך טוב יותר מה עמדותיהם של האנשים שבחרו בהם לכנסת – שכן כידוע הם לא נבחרו על ידי הנורווגים".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "חברי הכנסת הערבים שנועדו עם משפחות המחבלים חצו קו אדום! אסור לנו להסתפק בבחינת הנושא רק בועדת האתיקה אלא לבחון צעדים נוספים כנגד חברי הכנסת. חברי הכנסת מטילים כתם כבד בערביי ישראל שזו לא דרכם. על המחנה הציוני לגנות בחריפות כאיש אחד התנהגות חמורה ולא ראויה".

בתגובה נמסר מחברי בל״ד ברשימה המשותפת כי "הח״כים נפגשו עם המשפחות שביקשו לשחרר לקבורה את גופות בניהם. הבקשה הועברה לשר לביטחון פנים, והוא מטפל בה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן