Skip to content

אגרה מתוחכמת

"מדובר באגרה רק יותר מתוחכמת" יום היסטורי היום אין ספק. תאגיד השידור הציבורי החדש הודיע על החזרת האגרה. איך אני יודע? הנה תגובת התאגיד לכתבה עם אורי לוי במעריב מהיום בהתייחסותם לביטול האגרה: "התקצוב יגיע דרך הכנסות המדינה. תקציב התאגיד ינוע סביב 750-800 מיליון שח שמגיעים מכספי משלם המיסים. מדובר באגרה רק יותר מתוחכמת". סוף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מדובר באגרה רק יותר מתוחכמת"

יום היסטורי היום אין ספק. תאגיד השידור הציבורי החדש הודיע על החזרת האגרה.
איך אני יודע?

הנה תגובת התאגיד לכתבה עם אורי לוי במעריב מהיום בהתייחסותם לביטול האגרה: "התקצוב יגיע דרך הכנסות המדינה. תקציב התאגיד
ינוע סביב 750-800 מיליון שח שמגיעים מכספי משלם המיסים.
מדובר באגרה רק יותר מתוחכמת".
סוף ציטוט!

עכשיו כמה עובדות:
תקציב רשות השידור בשנת 2014 טרם חקיקת חוק התאגיד עמד על כ 870 מיליון שח. תקציב התאגיד כפי שהוא מוגדר בחוק ינוע סביב 665 מיליון שח. וכעת עם התיקון האחרון לחוק והוצאת הטלוויזיה החינוכית מהחוק, התקציב יהיה 625 מיליון שח. אבל התאגיד טוען ש…תקציבו יהיה 750 עד 800 מיליון ש"ח.

אם התאגיד צודק…היכן החיסכון שהבטיח יאיר לפיד ("נחסוך לציבור 300 מיליון שח" טען שר האוצר לשעבר)
ואם התאגיד לא צודק, מי אישר לו להודיע על תקציב גדול יותר מהקבוע בחוק?

אני לא רוצה לנדנד אבל כמה שורות קודם, באותה תגובה טוען התאגיד ש"התקציב של התאגיד יהיה בחוק, כדי למנוע מצב כמו שהיה ברשות השידור שהגיעה לתקציב של מיליארד שקל ואף אחד לא יכול היה לפקח."

ובכן מי מפקח על תקציב התאגיד???
הרי אין דירקטוריון ואין הנהלה בינתיים. ומה שכתוב בחוק זה..איך נאמר בעדינות… לא מה שמנחה את התאגיד.

ודבר אחרון.
בתגובתם מציינים המגיבים מהתאגיד ש: "התקציב מגיע דרך מנגנון שמנותק מפוליטיקה"

ובכן הנה החוק. (זאת אומרת …לא חייבים לציית לו…ולא חייבים לקרוא…ולא חייבים לדווח לציבור מה אומר החוק..וגם לא חייבים לממש אותו כפי שמראה לנו ממשלת ישראל….אבל בכל זאת קצת קטנוניות מצד מי שמפרקים לו את מקום עבודתו , מפטרים אותו לפי חוק ומסיתים נגדו במהלך השנתיים האחרונות – החוק קובע ארבעה מקורות מימון מאוד תלויים בפוליטיקה:
1. אגרת הרדיו ברכב (משרד התחבורה והמודיעין)
2. רישוי הרכב (משרד התחבורה והמודיעין והאחראי הוא השר כץ מהליכוד)
3. פרסומות
4. השלמות תקציב מהאוצר (משרד האוצר ושר האוצר האחראי הוא כחלון מכולנו)

הנה סעיף 80 בחוק התאגיד:

תקציב תאגיד השידור הציבורי 80. (א) בסעיף זה –
"אגרת רישיון" – אגרת רישיון כמשמעותה בסעיף 84(א) לפקודת התעבורה , לפני הגדלתה בסכום הנוסף לפי אותו סעיף;
"מדד" – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"הסכום הנוסף" – הסכום הנוסף כמשמעותו בסעיף 84(א) לפקודת התעבורה;
"הסכום הכולל" – הסכום המנוי בצדה של כל שנת כספים כמפורט להלן:
(1) בשנים 2015 ו-2016 – 665 מיליון שקלים חדשים;
(2) משנת 2017 ואילך – 650 מיליון שקלים חדשים.
(ב) תקציב תאגיד השידור הציבורי יורכב מהכנסותיו לפי חוק זה, מהסכום הנוסף ומהסכומים המועברים מדי חודש לפי הוראות סעיף קטן (ג).
(ג) משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ינכה מתוך סך סכומי אגרת הרישיון שהוא גובה, בכל חודש, סכום בגובה החלק ה-12 של הסכום הכולל שממנו מופחת הסכום הנוסף שגבה במהלך החודש הקודם (בסעיף זה – הסכום המועבר), ויעבירו אל תאגיד השידור הציבורי; הסכום המועבר לא ייחשב להכנסות המדינה והעברתו לתאגיד השידור הציבורי לא תימנה בחוק תקציב שנתי כהגדרתו בחוק יסודות התקציב.
(ד) משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יעביר מדי חודש לתאגיד השידור הציבורי את הסכום הנוסף שגבה במהלך החודש שקדם לו יחד עם הסכום המועבר.
(ה) הסכום הכולל יתעדכן ב-1 בינואר בכל שנה בהתאם לשיעור השינוי במדד הידוע ביום האמור לעומת המדד שהיה ידוע ב-1 בינואר בשנה שקדמה לה; הסכום האמור יתעדכן לראשונה ביום כ"ו בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016).

ובסעיף 113 מוגדרת חובת המדינה לממן את הוצאות הרשות במידה ואין לה אפשרות למימון המשך פעילותה.

ובכן,,,אחרי שנתיים שבהן החוק לא קוים, לא בוצע, לא נבחר דירקטוריון ציבורי והתקציב תלוי בפקידי האוצר…היכן כאן הניתוק מהפוליטיקה?
רק שאני אבין?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן