Skip to content

250 חשודים, בהם קטינים, עוכבו בסוף שבוע בפיצוציות למכירת סמי פיצוציות ואלכוהול

במהלך סוף השבוע פשטה המשטרה על 1300 אתרים תפשה 20 אריזות ולמעלה מקילוגרם של חומרים החשודים כסמים השמידה יותר מ 3,000 בקבוקי אלכוהול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל ערכה מבצע ארצי במהלך סוף השבוע האחרון מבצע ביעור כנגד "סמי פיצוציות", זאת כחלק מן המאבק הנחוש במכירת אלכוהול לקטינים ובמכירת תחליפי הסם – במהלך המבצע השמידו השוטרים למעלה מ-3,000 בקבוקי אלכוהול וערכה שימועים לעשרות בתי עסק במבצע ארצי רחב היקף.
המבצע הארצי התמקד בפעילות כנגד בתי עסק המוכרים חומרים המסכנים את בריאותם ושלומם של בני נוער ושל הציבור כולו, בדגש על תחליפי סם, ובמכירת אלכוהול לקטינים.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

שינויי חקיקה שאפשר הכרזת עשרות חומרים ותרכובות כאסורים בהפצה, שחלקם אף הוכנסו לפקודת הסמים, הביא לעלייה ניכרת בהיקף כתבי האישום כנגד חשודים ובתי עסק בגין מכירת אלכוהול לקטינים, נקיטת צעדים בהיבט הרישוי עד כדי סגירת בתי עסק ועוד.
במסגרת המבצע הנוכחי פעלו כוחות משטרה מכל רחבי הארץ, בחלק מהם במעורבות היחידה לאכיפה פרמצבטית של משרד הבריאות, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, גורמי רשויות מקומיות וגופים נוספים.
לדברי המשטרה ביקרו במהלך המבצע כוחות משטרה בכל רחבי הארץ ביותר מ-1,300 אתרים ובתי עסק בהן בוצעו על פי החשד עבירות, הושמדו למעלה מ-3,000 בקבוקי אלכוהול, נפתחו למעלה מ-120 תיקים בגין מכירה/אספקה של אלכוהול לקטינים ולמעלה מ-55 תיקים בגין הפרת חוק המאבק בחומרים מסכנים, עוכבו/נעצרו  לחקירה כ-250 חשודים, בהם קטינים, נערכו/ייערכו כ-60 שימועים/סגירות מנהליות לבתי עסק במסגרת אכיפת רישוי עסקים, נתפסו למעלה מ-20 אריזות ולמעלה מקילוגרם של חומרים החשודים כסמים או כחומרים מסכנים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות בשת״פ עם כל הגופים למאבק בתופעת המכירה של חומרים המסכנים את שלומו ובריאותו של הציבור ובמכירה ואספקה של אלכוהול לקטינים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן