Skip to content

"טרולים": צבעוני, מצחיק ובעיקר משעשע את הצעירים

בדמויות של הסרט "טרולים" יש הרבה שכבות של צבע והומור, שירים, שמחה, ריקוד ובעיקר אופטימיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בובות הפלסטיק עם השיער הצבעוני, הידועות גם תחת השם 'טרולים', נוצרו בדנמרק בשנת 1959, בטרם הפכו לאופנה קבועה בקרב הצעירים בשנות השישים עד התשעים של המאה הקודמת. על המסך הקולנועי של "טרולים", הבובות התלת מימדיות זוכות לאופי המכונה: 'היצורים המאושרים בעולם', ועל כן מלאות צבע ושיער, חייכניות, אופטימיות, אוהבות לשיר, לרקוד ולחבק. האיום על עולמם מגיע מגזע הברגנים, יצורים גדולים ומכוערים, שיכולים להרגיש מאושרים רק כשהם אוכלים טרולים.

"טרולים": אין ייצור יותר שמח מפופי הטרולית

הסיפור מתחיל כאשר הברגנים פולשים לכפר הטרולים וחוטפים את אחד מתושביה לקראת טקס אכילת הטרולים. הטרולית הכריזמטית, פופי (קולה של אנה קנדריק בלועזית, עינת אזולאי בעברית), מתמודדת עם טרול אחר, בראנץ' (קולו של ג'סטין טימברלייק בלועזית ולירון לב בעברית) ולהקה נוספת של טרולים (קולותיהם של ראסל ברנד, ג'יימס קורדן ועוד בגרסה הלועזית), בדרכם למשימת הצלה.

הטרולים נתקלים במסעם בברגנית מרושעת, שף (כריסטין ברנסקי באנגלית ואיילת רובינסון בעברית), וכן העוזרת שלה, ברידג'ט (זואי דשנל באנגלית ואלונה אלכסנדר בעברית), טרם יצליחו לסיים את הסרט באופן הטוב, השמח והאופטימי שניתן.

הסרט מונפש באינספור צבעים מבריקים, בדיוק כמו סוכריות בחנות ממתקים. הכל מעוטר בנצנצים, והתחושה תמימה, המזכירה את סרטי דיסני של אמצע שנות השבעים. על כל זאת, מתווספת שכבות רבות של סצינות מוזיקליות קצרות ומשעשעות.

הקטע היחיד שמעט אפל, הוא כשהסרט עובר לתאר את עולמם של הברגנים. לקטנטנים במיוחד זה עשוי להיות מעט מפחיד ומעוות, וגם ההנפשה עוברת לסגנון סטופ-מושן מאשר לדמויות צבעוניות שנוצרו באופן דיגיטאלי, אך זה מסתיים ממש מהר.

הבמאי מייק מיצ'ל ("שרק לנצח") ושותפו – הבמאי, וולט דורן (סדרת הטלוויזיה: "בובספוג מכנסמרובע"), שומרים על הקצב השמח, גם כאשר הברגנים מנסים לאכול את הטרולים. התסריטאים ג'ונתן אייבל וגלן ברגר עבדו יחד על שלושת הסרטים המונפשים של "קונג פו פנדה", ובהחלט ידעו לשבץ הומור נמרץ לכל אורך "טרולים".

הקטעים המוזיקליים הן שילוב של מקצבי פופ מוכרים שמילותיהם עובדו במיוחד לתסריט. חלק מהשירים הם להיטים משנות השישים עד התשעים (הורים בוודאי יזהו את רוב המנגינות, כמו סיימון וגרפונקל, קול אנד דה גאנג וכדומה), וכן שירים חדשים שנכתבו על ידי טימברלייק (שתרם בעבר שירים בקולו ל"תזיזו ת'רגליים 2" ו-"תפוס ת'כריש").

"טרולים" הוא אגדה קסומה שתגרום לילדים כמו גם להורים לחייך, לשמוח ואולי אף לשיר ולרקוד בכיסא. כיף.

XXXXX

1 Comment

  1. זורבלה
    1 בנובמבר 2016 @ 14:31

    מה הציון במספר? כדי שאדע אם לקחת את הילדה שלי או לא? לסיכום מה הציון??

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן