Skip to content

המילון (הכמעט) שלם לשיווק וקידום אתרים ברשת

עולם השיווק והפרסום עמוס וגדוש במושגים שלפעמים מפחיד לנסות ולברר מהם. הנה לכם מדריך קליל להבנה של מגוון רחב של מושגים הנמצאים בשימוש יום-יומי של אנשי שיווק. היה ומצאתם מושג שלא הבנתם, יש לכם את התרגום שלו בעברית ובאנגלית גוגל אדסנס (Google AdWords) – תכנית המאפשרת לבעלי האתרים לגרום לאתריהם לפרסום מקסימלי, תוך פרסום מודעות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עולם השיווק והפרסום עמוס וגדוש במושגים שלפעמים מפחיד לנסות ולברר מהם. הנה לכם מדריך קליל להבנה של מגוון רחב של מושגים הנמצאים בשימוש יום-יומי של אנשי שיווק. היה ומצאתם מושג שלא הבנתם, יש לכם את התרגום שלו בעברית ובאנגלית

גוגל אדסנס (Google AdWords) – תכנית המאפשרת לבעלי האתרים לגרום לאתריהם לפרסום מקסימלי, תוך פרסום מודעות ותכנים באתרים של אנשים אחרים. באמצעות מנוע החיפוש של Google, ה-Google AdWords מאפשר לאתרי אינטרנט מכל הגדלים והתחומים להציע מודעות בדף תוצאות החיפוש, אשר מבוססים על תוכן האתר, תחומי ענייניו וכו׳. לאתר גוגל אדוורדס – לחצו כאן

תגי אלט (Alt Tags) – תגי ה-Alt אחראים על תכנים גרפיים בדף האינטרנט, אשר מכילים טקסט, שבצורה עקיפה מאפשר למנועי החיפוש השונים לקרוא את התמונה. תגי Alt הם חלק מכלי קידום אתרים חשובים ובעלי ערך מוסף, כאשר לא ניתן להציע תמונות שאינם טקסטואליים. דוגמה: אם תשימו לב, בבלוג Eliavos העמידו את העכבר על לוגו האתר, וראו טקסט קטן מופיע – זהו תג ה-Alt.

קישורים נכנסים (Backlinks) – קישורים נכנסים הם למעשה כל קישור הנכנס לאתר אינטרנט או דף אינטרנט כזה או אחר. מטרתם של הקישורים הנכנסים הם למדוד את האתר, את דירוג הדף ולהשפיע על שיקולים, ובכך תורם לתחום קידום האתרים של אותו אתר אינטרנט. על-ידי חיפוש הקישורים במנועי החיפוש השונים, בעלי האתרים יכולים לעקוב אחרי מספר העמודים המקושרים אליהם.

תג התיאור (Description Tag) – תג התיאור הוא תג HTML המתאר את התוכן העיקרי של העמוד, ולמעשה נותן כיוון למנועי החיפוש השונים אודות תוכן ונושא הדף הכלליים. תג התיאור אינו נראה למשתמש באופן ויזואלי, אל מלבד ניתוח הדף – תג זה מופיע בשלמותו בתוצאות החיפוש, ועל-כן כדאי ואף מומלץ מאוד לכתוב תיאור מקורי, אשר ימשוך את הגולשים אליכם לאתר.

תג כותרת1 (H1 Tag) – תג H1, או בשמו המלא ‪“Headline1‪”, הוא הכותרת הראשונה בדף. כאשר תג זה מופיע באתר מסוים, ניתן להסיק כי הכתוב בכותרת זו הוא הכותרת הראשית של הדף. חשוב לציין – יש לקבוע כותרת אחת בלבד באמצעות תג ה-H1, ולא יותר מכך! שימו לב שמילות החיפוש של Google AdWords מופיעות אצלכם באתר בתור תג H1.

 

פייג׳ראנק (PageRank) – זהו אלגוריתם הנקרא על שמו של לארי פייג׳. אלגוריתם זה משמש מנועי חיפוש באמצעות דירוג דפי אינטרנט שונים ב-HTML לפי קישורי היפרטקסט אליו. הפייג׳ראנק משמש בעיקר את מנוע החיפוש של Google מאשר מנועי חיפוש אחרים. שיטת הדירוג מתבססת אך ורק על דפי ה-HTML שבאתר, כך שלא מתקיים זיהוי של דפי JavaScript לדוגמה. שימו לב – ככל שהפייג׳ראנק שלכם גבוה יותר, כך האתר מצליח יותר מבחינה קידומית.

קידום אתרים אורגני (Organic SEO) – קידום אתרים אורגני מעניק מיקום בעמודים ראשונים במנועי החיפוש ללא פרסום בכסף. הקידום האורגני הוא קידום ארוך טווח, והוא מתבצע באמצעות שימוש בטכניקות שונות לחיזוק מילות המפתח, שהן מילות החיפוש של האתר. קידום אתרים אורגני הוא תורה שלמה, ויש צורך להיזהר מלעשות שגיאות שעלולות לפגוע באתר – למידע נוסף על קידום אתרים לחצו כאן.

תגית הנופולו (Nofollow Tag) – תגית ה-Nofollow התפתחה במטרה להקטין את כמות הספאם באתרים, במיוחד בבלוגים ובפורומים שונים. מעבר לכך, קיימות סיבות שונות ונוספות לשימוש בתג זה – קישורים יוצאים מהאתר, כאשר מעוניינים שלא להפסיד פייג׳ראנק, מוסיפים את המאפיין Nofollow, קישורים לאתרי פורנוגרפיה וקישורים קנויים, אשר לפי חוקי Google חובה להגדיר כל קישור קנוי בתור Nofollow. תגית זו, למעשה, מאפשרת למנועי החיפוש לא לעקוב אחר הקישורים האלו, ובכך לא לאנדקס אותם.

תגיות מטא (Meta Tags) – תגיות המטא אינן מציגות שום דבר ללקוח בדף ה-HTML, אך התגיות הללו הן החשובות ביותר לקידום אתרכם – הן מאפשרות לתת מידע על הדף למנוע החיפוש ולדפדפן אודות האתר. לתגיות ה-Meta יש מאפיין חובה הנקרא ‪“Content‪”, והוא מקבל ערכי טקסט שונים, אשר תלויה במאפייני התג האחרים. קיימים מגוון רב של תגיות מטא, כגון – Meta Description‪, Meta Keywords ועוד.

 

תג מטא מילות מפתח (Meta Keywords Tag) – זהו תג המתאר את הביטויים העיקריים בהם אתר האינטרנט שלכם עוסק. אנשים רבים סבורים כי בתג זה יש אפשרות להכניס מילות מפתח שאינן קשורות לאתר, אך זה לא נכון בעליל. תג מטא מילות מפתח עוזר לקידום האתר, והוא למעשה התג החשוב ביותר בעת קידום אתר. מנועי החיפוש מזהים את מילות המפתח שבתג זה ומאנדקסים את האתר באמצעות המילים הללו.

שפת ה-HTML – ראשי תיבות של ‪“HyperText Markup Language‪”. ה-HTML היא שפת תגיות, המיועדת לעיצוב ולתצוגת דפי אינטרנט. שפת ה-HTML אינה נחשבת לשפת תכנות, אך היא שפה קלה ביותר ללימוד ולכתיבה. HTML היא שפת צד-לקוח, והיא מותרת לשימוש על-ידי כל מפתחי האתרים ועל-ידי מנועי החיפוש השונים. כמו-כן, שפה זו תומכת בסוגיות רבות, כגון מולטימדיה, תוכן, מאמרים, תמונות ועוד.

קישור מת (Dead Link) – פעמים רבות, כאשר אתר אינטרנט עובר שינוי תדמיתי מסוים, נגרם שינוי נזקי אשר הופך את דפי האתר לקישורים שאינם תקינים – קישורים מתים. כמו-כן, קישורים מתים אינם נכנסים להליך קידום האתר במנועי החיפוש, וכן גם קישורים אלה אינם מאונדקסים. על-כן, אם קיימים קישורים כאלו באתרכם – מומלץ מאוד להסיר אותם או לתקן אותם.

 

זחלן הרשת (Crawler) – זחלן הרשת הוא למעשה מעין סורק, אשר מעביר סריקה יסודית על כל הדפים ברחבי אתר מסוים, ובכך יוצר מבנה מסוים של כל הקישורים בין הדפים. הקישורים שזחלן הרשת מוצא וסורק מזוהים באמצעות תגיות ה-HTML השונות, ולכן זחלן הרשת לא ימצא אף פעם תגיות JavaScript. בנוסף, באמצעות סריקתו של זחלן הרשת נקבע הפייג׳ראנק של האתר.

 

הודעות זבל / ספאם (Spam) – הודעות זבל כשמן כן הם – הודעות שלא מייחסות חשיבות לאתר, הודעות שאינן קשורות אליו או הודעות סתמיות ורובוטיות. הודעות הספאם עלולים לפגוע בקידום אתר מסוים, בכך שמנועי החיפוש השונים מזהים את אותו אתר אשר נתקף בספאם בתור אתר ספאם, ובכך מורידות את דירוגו במנוע החיפוש. הודעות ספאם ניכרות בעיקר בפורומים ובבלוגים, ולכן יש להיזהר מהן.

 

תכנית שותפים (Affiliate Program) – עסקים שונים בארץ ובעולם מעוניינים להרוויח כמה שיותר כסף באמצעות אתר האינטרנט שלהם, ובאותה נימה גם לפרסם את אתרם בצורה הטובה ביותר, ולמטרה זו קיימות אפשרויות רבות – ביניהן הצטרפות לתכנית שותפים. תכנית שותפים מאפשרת, מצד אחד, להצטרף אליה על-מנת לפרם את האתר שלכם, ובכך לקבל כניסות וקידום אורגני גבוה יותר, ומצד שני – השתתפות בתכנית, ובכך להרוויח כסף באמצעות התנאים אשר מציבה התכנית.
תוכנית CJ לבעלי אתרים ולעסקים – לחצו כאן

שיעור המרות (Conversion Rate) – שיעור ההמרה הוא אחוז מסוים באתר שנקבע על-פי כמות הגולשים וכמות ביצוע פעולות יעד. לדוגמה: אם באתר שלי יש אלף כניסות מדי חודש, ואני מקבל עשר פניות בחודש – משמע שיעור אחוז ההמרה שלי הוא 1,000%10=1%. שימו לב, גולשים יקרים ובעלי האתרים – שיעור ההמרה נקבע על-ידי מבקרים, אך לא כל כניסה לאתרכם נחשבת לביקור.

שפת ה-XML – ראשי תיבות של ‪“eXtensible Markup Language‪”. שפת ה-XML היא שפת תקן לייצוג נתונים במחשבים. שימוש בשפה זו מקל על החלפת נתונים בין מערכות שונות, הפעולות על גבי תשתיות שונות. מבחינה טכנית, ה-XML אינה נחשבת לשפת תכנות, ואין לה בקרת זרימה משלה. ניתן לשים לב כי תקן שפה זו דומה לשפת ה-HTML.

אקסניו (Xenu) – האקסניו הוא כלי מיוחד למקדמי אתרים, אשר משמש לבדיקת תקינות של קישורים. בעת הזנת קישורים לתוכנה אקסניו, התוכנה תיתן מידע האם הקישור שבור, האם הקישור מת וכו׳. הורדת התוכנה מומלצת ביותר לבעלי האתרים ולמקדמי אתרים – אין ספק שכלי זה יועיל לכם מאוד.

״מי זה?״ (Whois) – בעת רכישת שם מתחם, כל פרטי האינטרנט שלכם נרשמים במאגר הנקרא ״Whois״. מאגר זה מאפשר למצוא בעלי אתרים שרכשו דומיינים מסוימים, את כתובות -IP שלהם ואפילו היכן הם גרים. זה אכן נשמע מפחיד מעט, אך אין סיבה לדאגה אם לא עברתם על חוק מסוים.

 

קידום אתרים באמצעות כובע לבן (White Hat SEO) – כובע לבן היא שיטת קידום אתרים טכנית ביותר, אשר מתבססת על אופטימיזציית קוד, על אופטימיזציית תוכן, על קישורים נכנסים ועל תכני גולשים. קידום הנעשה בשיטת הכובע הלבן ממושך יותר זמן ודורש יותר עבודה וכלים. אנשים יראו בכך חיסרון, אך זוהי שיטה יעילה ביותר לקידום אתרים.

קידום אתרים באמצעות כובע שחור (Black Hat SEO) – שיטת קידום אתרים נוספת היא שיטת הכובע השחור. שיטה זו נקראת בשם ״כובע שחור״ בשל היותה פסולה לשימוש. לעומת כובע לבן, קידום אתרים מסוג כובע שחור מתבסס על הבאת אתרים שאינם רלוונטיים למקומות גבוהים, אשר אינם מתאימים לאתר. בנוסף, אתר הנעשה בו קידום פסול הוא אינו תקין ונוח לגלישה. לכן, תמיד רצוי להשתמש בשיטת הכובע הלבן.

תג כותרת (Title Tag) – תג הכותרת הוא תג HTML, אשר ויזואלי לגולשים באתר. תג זה אחראי על כותרת האתר הראשית (שלא כמו H1). כמו-כן, תג ה-Title מציג בראש החלון את הכתוב בתג הכותרת. לדוגמה: ‪<title‪>דף הבית‪</title‪> – אז יהיה כתוב למעלה בחלון הדף ״דף הבית״. תג הכותרת חשוב מאוד לקידום, משום שכאשר תחפשו את האתר שלכם במנוע חיפוש, תמצאו את כותרת האתר בתוצאת החיפוש.

תהליך ה-SEM – ה-SEM הוא רשי תיבות של ‪“Serach Engine Marketin‪”, ומטרתו בתחום קידום האתרים הוא למעשה שיווק במנועי חיפוש שונים. תחום זה נכנס לתחום הקידום האורגני, והוא כולל החלפת קישורים והופעה בתוצאות חיפוש במאצעות מילות מפתח, קידום בתשלום ועוד. תהליך ה-SEM חיוני לקידום אתרכם, והוא חלק בלתי נפרד מתהליך ה-SEO הכללי.

רובוטים (Robots) – חלק גדול מאוד מרובוטי הסריקה באינטרנט מחפשים כיום את הקובץ robots‪.txt בספרייה הראשית של האתר שלכם. קובץ זה מיועד לסייע לאתרים שלכם להחליט לאלו חלקים באתר הם לא אמורים להיכנס. את הקובץ ניתן להכין בתוכנת עורך טקסט רגילה לחלוטין.

תשלום בכל לחיצה (PPC) – ה-PPC הוא רשי תיבות של Pay Per Click. ה-PPC הוא למעשה מודל פרסום חשוב ונפוץ מאוד באינטרנט. במודל זה עובדות מערכות הפרסום של Google AdWords. מנתח ה-PPC יאתר את נקודות החוזק והחולשה באמצעות נתונים שיקבל מסריקה וממדדים, ובכך יקבל החלטות שונות לפי הנתונים, כגון – דף נחיתה, הרחבות וצמצומים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן