Skip to content

אוכל, יין והמון אנשים

לצלם ולנשנש ולהתרחק מהיין, קצת קשה לצלם חובב יין לבקר בתערוכה בלי לטעום, אבל או צילום או יין שניהם ביחד לא מסתדרים. רשמים ותמונות מתערוכת המזון והיין במארסיי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לטעום יין לפני ארוחת הצהרים זה לא בדיוק האהבה הגדולה ביותר שלי, אבל לצלם אוכל ויין זה סיפור אחר. אז הלכתי לתערוכת ה-SAVIM לצלם…ולנשנש פה ושם פיסת גבינה חתיכת נקניק, שוקולד, ביסקוויט… טוב הבנתם את הרעיון.

80 אלף איש ביום – צילום: עמית מנדלזון

תערוכת ה- SAVIM נערכת פעמיים בשנה : פעם באביב ופעם בסתיו. בעבר היא התמקדה ביין אבל בצרפת יין לא יכול ללכת לבד.ובשנתיים האחרונות היא הפכה לתערוכה מקצועית למזון ויין הפתוחה גם לקהל הרחב. שמגיע מנשנש וקונה.

ליקרים – צילום: עמית מנדלזון

ביומה הראשון ביקרו בתערוכה 80 אלף איש. סוף שבוע קצת קודר ותחזית מזג אוויר הצופה גשם היא מתנה למארגנים. שכן תושבי מארסיי לא ממש אוהבים את הרטוב הזה שיורד מהשמיים ומצד שני צריך לבלות בסוף השבוע. אז אין דרך טובה יותר מלהדחק בין דוכני מזון ושתיה ועשרות אלפי אנשים נשים וילדים.

פטריות מיובשות – צילום: עמית מנדלזון

למרות שמדובר בתערוכה אזורית (דרום צרפת) הציגו בה יצרנים מכל רחבי צרפת וכמו כן מאיטליה ופורטוגל, דנמרק ועוד…

פטל – צילום עמית מנדלזון
ארמניאק – צילום: עמית מנדלזון

טור ארוך של בני אדם קיבל את פנינו בכניסה לתערוכה, רמז למה שצפוי לנו בפנים. 8 יורו דמי כניסה וכוס יין לטעימות לא מפחידים חובבי מזון ואלכוהול, בקיצור, צרפתים.

מרשמלו בכל מיני טעמים – צילום: עמית מנדלזון
חומץ מפירות וירקות – צילום: עמית מנדלזון
אף של יינן – צילום: עמית מנדלזון

טעימות יין בתערוכה שכזו מחייבות מיומנות רבה. מנסיון עבר כטירון בתערוכה הזו לפני שנים סיימתי שעתיים חצי שיכור  אחרי שטעמתי עשרות יינות, שלמרות כל האזהרות מצאו דרכם לגרוני וטיפסו חזרה לראש במהירות. אבל מצד שני מה הכיף בלהכניס יין טוב לפה ולא ללגום אותו עד הסוף? ובעצם למי אכפת להיות שיכור קלות בסוף השבוע?

האמת היא, שרוב המוצרים המוצגים בתערוכה אינם עממיים ומחיריהם גבוהים למדי, אבל הציבור, שמגיע למקום, מודע לעובדה שמדובר באיכות ולאוכל איכותי כמו גם ליין טוב יש מחיר מתאים.

מעבר ליין, די קשה לעמוד בפיתוי כל מיני המתוקים הנהדרים, הקונפיטורות הביסקוויטים ושאר מיני המאפה. זה לא המקום בו תוכלו להשאר רגועים לגבי דיאטה עליה החלטתם.

שוקולד – צילום עמית מנדלזון
לגיון הזרים עושה יין ולא מלחמה – צילום: עמית מנדלזון
שמן זיית שמתהדר במדלית כסף – צילום: עמית מנדלזון
היד שמנענעת את הביסקוויטים – צילום: עמית מנדלזון

1 Comment

  1. גורן
    22 בנובמבר 2016 @ 20:13

    בתאבון……….לחיים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן