Skip to content

פרשת הצוללות: היועץ המשפטי: "לפי שעה אין חשד לפלילים – תערך בדיקה מנהלתית"

בתום דיון שהתקיים הערב בלשכת היועץ המשפטי לממשלה עם פרקליט המדינה בנושא רכש הצוללות מגרמניה נמסר כי תערך בדיקה מנהלתית היות ובשלב זה אין חשד לפלילים. משרד המשפטים בוחן את ניגוד העניינים של ראש הממשלה ופרקליטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן נועדו הערב (ראשון) לדיון בפרשת רכש הצוללות מגרמניה. , מנדלבליט הורה לבחון מנהלית את נושא ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל עורך דינו דוד שמרון. לדעתם אין בשלב זה מקום להורות על חקירה שכן עדיין אין ראיות לאירוע פלילי או לעבירות פליליות.

היועץ המשפטי ונתניהו (צילום מסך)
היועץ המשפטי ונתניהו (צילום מסך)

במסגרת החלטה זו הוטל על המשנה ליועץ דינה זילבר לסרוק את כל הסכמי ניגודי העניינים והתלונות שהגיעו למשרד. בהמשך השבוע יתקיים דיון נוסף כדי לעמוד על ההתפתחויות בנושא.
ממשרד המשפטים נמסר כי "בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נערך הערב דיון סביב הפניות בנושא "פרשת הצוללות", בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים ממשרד המשפטים. בתום הדיון הוחלט להמשיך לבחון את הנושא ובמסגרת זו, נבחנים גם היבטים שונים הנוגעים להסדרי ניגוד העניינים של מעורבים בפרשה. הדברים נבחנים הן עובדתית והן משפטית, ורק לאחר בחינה זו תתקבל החלטה כיצד להידרש לדברים".

הבוקר התייחס לראשונה ראש הממשלה לנושא ופתח את ישיבת הממשלה באומרו כי "כראש ממשלת ישראל אני מקדיש את עיקר זמני להבטיח את ביטחון ישראל. העיקרון שמנחה אותי ברור. ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב. ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות".

הוא אמר עוד כי "אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה ואני אומר לכם, את עצם קיומה של מדינת ישראל בעשרות השנים הבאות. חיזוק העוצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות. זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד ואין בלתו".

כראש ממשלת ישראל אני מקדיש את מיטב זמני להבטיח את ביטחון ישראל. העיקרון שמנחה אותי ברור: ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב.

ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות. אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה, ואני אומר לכם, מבטיחות את עצם קיומה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות.

חיזוק העוצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות, זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד – ואין בלתו", אמר נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן