Skip to content

43 פעילים חברתיים זרים שנעצרו במצריים עזבו ללא משפט, לאחר לחץ דיפלומטי

פרשת הפעילים החברתיים הזרים הגיעה לסיומה, ופתרה תסבוכת דיפלומטית שהקיפה את מרבית מדינות המערב העיקריות. אתמול שוחררו העצורים ועזבו את אדמת מצריים, לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת הפעילים החברתיים הזרים הגיעה לסיומה, ופתרה תסבוכת דיפלומטית שהקיפה את מרבית מדינות המערב העיקריות. אתמול שוחררו העצורים ועזבו את אדמת מצריים, לאלתר

מאת יצחק קמחי-זוארץ

סוכנות הידיעות רויטרס, מסרה כי פעילים דמוקרטיים אמריקאיים ופעילים נוספים שהיו מעורבים בפרשייה שכונתה "המימון החיצוני" עזבו את אדמתה של מצריים (יום ה') על גבי מטוס צבאי בחזרה למולדתם.

פעילותם של 43 פעילים חברתיים אלה הופסקה לאחר שהואשמו במימון זר לפעילותם, ללא הסכמתה של הממשלה המצרית וללא מתן רישיון מצידה. ביקורת רבה הוטחה לעבר ממשלת מצריים בנושא סוגייה זו הנושאת את השם "המימון הזר".

העיתון המצרי "אל מצרי אל יום" ביום ג' השבוע הצהיר על חששו של האיחוד האירופאי לגורל פעילותם של הארגונים החברתיים האלו, לאור ההגבלות המוטלות עליהם מצד ממשלת מצריים. החשש גבר לאחר המעצר המתוקשר של הפעילים. והעמדתם למשפט באשמת ניהול סניפים חברתיים בינלאומיים ללא רישיון וקבלת כסף לא חוקי.

את סיום הפרשה אפשר לזקוף להתערבותם של דיפלומטים בכירים מרחבי אירופה. 17 שרי חוץ לשעבר שלחו לראש המטות משולבים המצרי, מוחמד טנטאווי איגרת ובה בקשה לשחרורם המיידי של האזרחים. בין שרי החוץ לשעבר שחתמו על הבקשה גם  שרת החוץ האמריקאית מדלן אולברייט ושר החוץ הגרמני לשעבר יושקה פישר.

במשך השבוע הזה מסר העיתון המצרי אל- יום מסר כי ועדת השופטים שדנו בפרשיה הזו היו נתונים ללחץ מטעם בכירים בממשל המצרי לזנוח את התביעה כלפי הפעילים ולאפשר להם לעזוב את מצריים באופן מיידי.עפ"י העיתון נמסר כי נשיא בית המשפט הפלילי באזור צפון קהיר, מוחמד מחמוד שוקרי אכן קיים דיון סודי עם חבריו לועדה השופטים שדנה בתיק ושם הוחלט על מחיקת כתב האישום מאחר שמצויות אצלו סיבות המונעות ממנו לדון בכתבי האישום.

הפרשיה אכן הגיעה לסיומה הטוב ביום רביעי בלילה עת הגיעה מטוס צבאי מקפריסין בליווי אנשי השגרירות האמריקאית האמונים על סידורי הנסיעה של אזרחיה. יחד עימם איבטחו את סידורי הטיסה כוחות הביטחון המצרי, ככל הנראה, בהוראתו של ראש מועצת המטות המשולבים המצריים הגנרל טנטאווי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן