Skip to content

צה"ל תקף והשמיד עמדת תצפית של החמאס ברצועת עזה

התקיפה בוצעה בירי טנק לעבר העמדה ובאה לאחר שקודם לכן שוגרה רקטה לעבר יישובי חבל אשכול שהתפוצצה בתוך שטח הרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל הגיב הערב (ראשון) בירי טנק והשמיד עמדת תצפית של החמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור רקטה מהרצועה לעבר ישראל שהתפוצצה מוקדם יותר בשטח הרצועה. הערב ב20:55 הופעלה אזעקת צבע אדום בשטחי המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה. לאחר סריקת כוחות צה"ל עלה כי הרקטה שכוונה לשטח ישראל התפוצצה בשטח רצועת עזה.בתגובה לניסיון הירי תקף והשמיד צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "ניסיון הירי מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל" וכי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע מרצועת עזה".

הפלסטינים דיווחו על פצצות תאורה (צילום: מקורות פלסטינים)
הפלסטינים דיווחו על פצצות תאורה (צילום: מקורות פלסטינים)

מקורות פלסטינים דיווחו במקביל על ירי ארטילרי  של צה״ל שכלל שלושה פגזים לעבר אל עמדת תצפית של אחד הארגונים בעזה ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה , בנוסף הם דיווחו על כניסת מטוס קרב מעל רפיח ומזל"טים מעל דיר אל באלח.  
 בעקבות ירי הרקטה הערב למועצה אזורית אשכול, אמר ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש מועצת אשכול לשעבר כי: "ארגונים סוררים המתנגדים להסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח מנסים להפנות את זעמם כלפי ישראל. כתושב העוטף לא מעניין אותנו איזה ארגון ירה את הרקטה אלא רק שמדינת ישראל וממשלתה תגיב בחוזקה ותשמור על ביטחון התושבים והגבולות. אם לא נגיב, ארגוני הטרור יבינו שאנחנו בעמדת חולשה וימשיכו עם הירי ללא הפסקה, כפי שהיה בשנים האחרונות".
גדי ירקוני,  ראש המועצה אזורית אשכול: ״לצערנו, שלוות החג הופרה באזעקה במספר יישובים במועצה אך לשמחתנו עודכנו כי לא מדובר בנפילה בשטח המועצה. אנו בקשר רצוף עם כוחות הבטחון  ואין שינוי בהנחיות ההתגוננות. אני  קורא לכל תושבי אשכול ולאורחינו להמשיך להנות מאוירת החג והסתיו באשכול.״

עמדת תצפית של החמאס שהושמדה השנה (צילום ארכיון)
עמדת תצפית של החמאס שהושמדה השנה (צילום ארכיון)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן