Skip to content

נתניהו על אובמה: "מעריך את הצהרתו שישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה בעצמה"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני: "מערכת היחסים עם ארה"ב הפכה לפוליטית בתקופתו של נתניהו. נתניהו הפך את ישראל לנושא במערכת הבחירות הפנימיות בארה"ב וזו טעות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני: "מערכת היחסים עם ארה"ב הפכה לפוליטית בתקופתו של נתניהו. נתניהו הפך את ישראל לנושא במערכת הבחירות הפנימיות בארה"ב וזו טעות"

מאת צבי זינגר

"שמעתי את נאום הנשיא אובמה, ואני מעריך את זה שהוא שב והדגיש את עמדתו שאסור לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני וכל האופציות על השולחן בנושא זה". כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנמצא עדיין בקנדה.

"אני מעריך גם את העובדה שהוא הבהיר כי בכל הקשור לאיראן בעלת נשק גרעיני, הכלה אינה אופציה", הוסיף נתניהו, "ואולי יותר מכל, אני מעריך את הצהרתו שישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה בעצמה כנגד כל איום. אני מעריך את כל ההצהרות הללו ומצפה לדון בהן מחר עם הנשיא.דיברתי גם עם הנשיא שמעון פרס וברכתי אותו על כך שהוא עומד לקבל את מדליית החירות. זהו עיטור גדול שמוענק לנשיא פרס בזכות, וכבוד גדול למדינת ישראל".

ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, מתחה שוב ביקורת על נתניהו ומדיניותו. "מערכת היחסים עם ארה"ב הפכה לפוליטית בתקופתו", קבעה, "נתניהו הפך את ישראל לנושא במערכת הבחירות הפנימיות בארה"ב וזו טעות. נתניהו צריך להבין שמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב היא קיומית. כושר ההרתעה שלנו, היכולת לפעול צבאית, כושר הפעולה – כל אלו תלויים בקשר עם ארה"ב. המבחן של רה"מ הוא ביכולת לגייס את ארה"ב למען האינטרס שלנו ולא להמשיך לשחק במגרשים פוליטיים פנימיים. מה שאנו רואים עכשיו זה הרבה נאומים ופוליטיקה פנימית".

עוד אמרה לבני: "היום הקובע הוא לא היום של הפצצה אלא היום. העולם לא יכול להרשות לעצמו איראן גרעינית וישראל לא צריכה להגיע למצב כזה. ביום שבו אירן תהיה גרעינית חלק מהמדינות באזור ינסו לחבור אליה, אחרות יפעלו להשיג פצצה בעצמן. אירן צריכה לדעת שכל האופציות על השולחן ואני אומרת את זה גם כראש האופוזיציה. זה הקול שאיראן צריכה לשמוע בארה"ב, בישראל, באירופה. השאלות של איך מונעים מהם נשק גרעיני צריכות להיסגר בחדרי הדיונים ולא בנאומים חוצבי להבות באיפא"ק".

לבני קראה לנתניהו שלא למלא פיו מים בכל הנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. "ישראל צריכה להביע עמדה ברורה בכל מה שקשור לסוריה", אמרה, "מתרחש שם טבח, לא צריך לכבס מילים. ישראל צריכה לעמוד בנושא הזה יחד עם העולם החופשי כולו".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה: "הנאום של אובמה היה פרו ישראלי באופן מובהק, מה שמדגיש את העובדה שהקשר עם ארה"ב הוא נכס אסטרטגי קריטי לישראל. אני מאחלת לראה"מ נתניהו הצלחה בביקור שלו בארה"ב. מהי הצלחה? עצירת הגרעין האיראני באמצעות מקסימום סנקציות ולחץ ובשיתוף פעולה מלא עם ארה"ב ובלי התערבות אלימה. האופציה הצבאית היא תמיד האופציה האחרונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן