Skip to content

רוסיה: נספק את מערכת ההגנה s-300 לסורים

לאחר שהאשימה את צה"ל ברשלנות שהביאה להפלת המטוס הרוסי, הודיע הבוקר שר ההגנה הרוסי כי רוסיה תספק את מערכת ההגנה לסורים למרות התנגדות ישראל ותפעל לשבש בלוחמה אלקטרונית שידורי לווין מעל תחומה הימי של סוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוסיה תספק מערכת ההגנה המתקדמת מסוגה, s-300 לסורים – ע"פ הודעת שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, המערכת תסופק לסורים תוך שבועיים. כך מסר היום (שני) שר הגנה הרוסי. שויגו אמר כי המערכת תסופק לסורים על אף התנגדות ישראל ובקשתה שלא לספק את המערכת לסוריה, בשל פעילותה באזור.

רוסיה תעביר בשבועיים הקרובים את מערכת הנ"מ S-300 לסוריה בעקבות הפלת מטוס הביון בשבוע שעבר. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר היום (שני) כי ההעברה תתבצע למרות בקשותיה של ישראל בעבר שלא להציבה בשל פעילותה באזור.
"בשנת 2013 הסכמנו לעצור את העברת המערכת לסוריה בעקבות בקשת הישראלים. אך המצב השתנה, ולא באשמתנו", אמר שויגו והוסיף כי בנוסף רוסיה תפעיל אמצעי שיבוש אלקטרו-מגנטיים כדי למנוע תקשורת לווינית מול חופי סוריה.
על פי רשת אלמיאדין, המקורבת לחיזבאללה, נשיא וסיה ולדימיר פוטין, שוחח טלפונית עם בשר אסד ועדכנו על החלטתו להציב את המערכת בסוריה. אל מיאדין הוסיפו כי קציני צבא אסד הספיקו להתאמן  בהפעלת המערכת והם מסוגלים להפעילה מידית.
לדברי שויגו, המערכת יכולה ליירט מטרות אוויריות בטווח של יותר מ-250 קילמוטרים ובמקביל לפגוע בכמה מטרות אזוריות. מערכת ההגנה האווירית תפקח על המצב במרחב האווירי ותבטיח זיהוי של כל כלי טיס רוסי על ידי מערכות ההגנה הסוריות. זהו חיזוק משמעותי ליכולותיה של סוריה. עוד הוסיף שויגו השר כי רוסיה תיירט כל פעילות לוויינית, מכ"מים ומערכות תקשורת של מטוסי קרב שיתקפו מטרות בשטח סוריה.
" נשיא רוסיה הודיע על ההחלטה ליישם מספר צעדים נוספים כדי להבטיח את האבטחה של הצבא הרוסי בסוריה ולחזק את מערכת ההגנה של המדינה, לרבות העברת טילים נגד מטוסים מודרניים ATS s-300 מורכבים", נמסר היום בהודעת הקרמלין.

s 300 (צילום: וויקיפדיה)
s 300 (צילום: וויקיפדיה)

ביום ראשון השבוע, פרסם משרד ההגנה הרוסי ממצאי התחקיר שערך בעקבות הפלת המטוס, בו נטען כי ישראל הודיעה לרוסים על התקיפה בלטקיה רק דקה לפני שהתבצעה ולא אפשרה לה להסיג את כוחותיה. כמו כן, רוסיה טוענת כי ישראל הודיעה לה שתתקוף בצפון סוריה

לטענת הרוסים, הישראלים ידעו שמערכות הנ"מ הסוריות לא יזהו את המטוס הרוסי כמטוס רוסי והשתמשו בו כמגן אנושי – "פעילותה של ישראל בסוריה היא כפיות טובה, רוסיה מעולם לא הפרה את ההסכם בגבול".
צה"ל הגיב ודחה את טענות משרד ההגנה הרוסי ומסר בין השאר כי הרוסים מוסרים מערכות נשק מתקדמות לאנשים שלא יודעים להפעילן כנדרש. "הפרטים המלאים, המדויקים והעובדתיים, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בדבר בצבא רוסיה ומהם עולה בבירור כי מנגנון מניעת החיכוך פעל ובזמן (כפי שפעל בשנתיים וחצי האחרונות), חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו וכי המטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי", אמר דובר צה"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן