Skip to content

תיק 3000 – פרשת הצוללות נפתחת שוב

תיק 3000 לא שקע אל מימי המצולות. בפרקליטות ובמשטרה שוקלים לפתוח בחקירה הנוגעת למניות נתניהו והתמורה שקיבל תמורתן. פרקליטות המדינה בוחנת כעת את קשריו העסקיים של נתניהו עם בן דודו, איש העסקים האמריקאי נתן מיליקובסקי. דן שילון: זה כבר גובל (לכאורה) בבגידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עכשיו זה ברור. ביבי שקוע עמוק גם בפרשת הצוללות, שהיא כנראה החמורה והעמוקה בתולדות המדינה. ולא רק ועדת חקירה ממלכתית דרושה כאן, כפי שמבטיח בני גנץ אם ייבחר. המשטרה חייבת לחקור את ביבי עוד היום, לא מחר, באזהרה", פתח השבוע השדרן ואיש הטלויזיה, העיתונאי דן שילון את רצועת שידור שלו ברדיו חיפה. שילון אף מחריף את הטון וטוען כי מעשי נתניהו אם אכן יוכחו כנכונים, גובלים בבגידה.
"עכשיו מתברר, שהוא אפילו יותר מחשוד, גם בפרשת הצוללות. בהיותו איש ציבור היו לו מניות בחברה הגרמנית שמספקת פלדה לחברה שמייצרת את הצוללות, וממכירת המניות בחברה הגרמנית הזו – כשהוא עדיין איש ציבור – הרוויח ביבי מיליונים. כלומר, ביבי לא מסובך רק לא בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים בתיקי המתנות, "וואלה!" ונוני מוזס, הוא מסובך ושקוע עד צוואר גם בתיק הצוללות – וזה גובל גם בבגידה", אמר שילון.


רצועת השידור של דן שילון

חקירה בעניין מניות נתניהו והתמורה עקב מכירתן

אמש (רביעי) נודע כי גורמים ברשויות האכיפה שהיו מעורבים בחקירת פרשת הצוללות (תיק 3000) סבורים כי יש לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת בעקבות הגילויים האחרונים בנוגע למניות שהחזיק בעבר. לדברי אותם גורמים, הפרטים שפורסמו מצטרפים למידע שכבר היה בידי הרשויות ומלמדים כי נתניהו היה שרוי ב"ניגוד עניינים מובהק". פרקליטות המדינה בוחנת את קשריו העסקיים של נתניהו עם בן דודו, איש העסקים האמריקאי נתן מיליקובסקי. כך גם דווח אמש במהדורות החדשות בערוצים 12 ו-13 שהפרקליטות שוקלת לפתוח בחקירה נגד נתניהו.

עד המדינה בתיק 3000, מיקי גנור שוחרר אתמול בבוקר מבית החולים אסף הרופא, לאחר שטען אמש בחקירתו כי הוא חש רע ופונה לקבלת טיפול רפואי. "לא שיחדתי איש", אמר גנור בחקירה שנערכה אתמול בלהב 433, לאחר שחזר בו מהסכמי עד המדינה,  "כל התשלומים שהועברו על ידי למעורבים בתיק היו עבור שירותים מקצועיים שהם העניקו לי". גנור לא חזר בו מהעובדה שהעביר למעורבים מאות אלפי שקלים. לדבריו, "מסרתי את הגרסה כאילו היה מדובר בכספי שוחד בגלל הלחצים האדירים שהופעלו עליי על ידי המשטרה". גנור מסר 50 עדויות בפרשה עד כה. הוא נעצר לאחר שחרורו.

 

צילומי מסך. נתניהו (מסרטון הליכוד) גנור (מסרטון ישראל היום)
צילומי מסך. נתניהו (מסרטון הליכוד) גנור (מסרטון ישראל היום)

הארכת מעצרו של גנור ושיקול הפרקליטות לבטל מצידה את הסכמי עד המדינה

בהמשך לכך, בית המשפט האריך אתמול עד ליום ראשון הקרוב את מעצרו של מיקי גנור, שנעצר שלשום בערב לאחר שחזר בו מהגרסה שמסר ללהב 433 בפרשת הצוללות. גנור, עד המדינה בפרשה, טען בגרסה חדשה כי לא נתן שוחד למעורבים. בעקבות כך הוא נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה באמצעות ידיעות כוזבות ומתן שוחד, והמשטרה והפרקליטות שוקלות לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. נציג המשטרה אמר בדיון בבקשת המשטרה להארכת המעצר כי גנור מסר אמש דברים שונים ממה שמסר עד כה. "לא נירתע מביצוע כל פעולה נדרשת", הדגיש. היום ישמע ערעורו של גנור על הארכת מעצרו.

בכל חקירותיו עד כה, נחקר גנור בחשד למתן שוחד, סיוע להפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע וכעת נוסף גם חשד של שיבוש מהלכי משפט. המשטרה תפסה בחקירותיו שורה של נכסים, מסמכים וחומרים נוספים שהיו ברשות גנור. בין הנכסים המשמעותיים היו דירות בחיפה ובתל אביב, וילה ברמת השרון, בית במכמורת, כסף בחשבונותיו וכן מניות שהחזיק לצד אלפי מסמכים שנתפסו בביתו ובמשרדיו.

בחודשים האחרונים הביע גנור חוסר שביעות רצון מפרטי ההסכם עליו חתם וטען כי הוא דרקוני ואינו משקף את המציאות. שלשום אמרו הסנגורים של גנור לפרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, כי הוא מעוניין לשנות את גרסתו. נציגת המשטרה אישרה כי סנגוריו של גנור, עורכי הדין בועז בן צור ומאיר ארנפלד, נועדו לפני יומיים עם פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי לבקשתו של עד המדינה. בדיון אמר ארנפלד לנציגת המשטרה כי "גנור עומד מאחורי כל העובדות שמסר אולם יש לו הסתייגויות לגבי הפרשנות של אותן עובדות".

בכירים במשטרה אמרו כי יש בידיהם ראיות מוצקות נגד כלל המעורבים בתיק, בהן עדויות התומכות בגרסה הראשונית של גנור. גנור סיפק לחוקרים גם הקלטות של חלק מהמעורבים בתיק המחזקות, לפי המשטרה, את גרסתו הראשונה כי הכספים שהועברו היו כספי שוחד. לדבריהם, גרסתו החדשה לא משנה את מצב התיק. לדברי גורמים בכירים בפרקליטות, בהסכם שנחתם עם גנור נכתב מפורשות כי המדינה תוכל להשתמש בגרסאות ובחומרים שמסר גם אם יחזור בו מההסכם.

במשטרה ובפרקליטות הדגישו כי אין כל קשר בין הגרסה החדשה שמסר גנור לבין הפרסומים אודות הקשרים לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בן דודו איל ההון נתן מיליקובסקי והחברה הגרמנית תיסנקרופ. גם גורמים בסביבתו של גנור מסרו כי אין קשר בין החלטתו לבין הפרסומים החדשים אודות הפרשה.

התפתחות הפרשה

פרשת הצוללות וכלי השיט החלה בתחקיר המקור בערוץ 10 בנובמבר 2016, המשיכה כבדיקה והומרה לחקירה פלילית בתוך שלושה חודשים. במרכז הפרשה שתי עסקאות בין ישראל לתאגיד הגרמני תיסנקרופ: אחת לרכישת שלוש צוללות (בשווי 1.5 מיליארד אירו), והשנייה, לרכישת ספינות טילים שנועדו להגנה על אסדות הגז (בשווי 430 מיליון אירו). קצינים בכירים ובראשם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, עובדי ציבור ומקורבים לראש הממשלה דרשו ולקחו לפי החשד שוחד כדי לקדם את העסקאות בין התאגיד הגרמני למדינת ישראל.
באופן מוזר
מיד עם תחילת חקירת הפרשה מיהר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להודיע כי ראש הממשלה עצמו אינו חשוד בדבר

גנור, איש עסקים ישראלי המייצג את התאגיד הגרמני תיסנקרופ, העיד על תשלומי שוחד שהעביר לגורמים שונים הקשורים לעסקת הצוללות. לפי הסכם עד המדינה עליו חתם ב-2017, גנור אמור לרצות שנת מאסר בפועל ולשלם קנס בסך עשרה מיליון שקלים. הוא נחשב לעד מרכזי בפרשה.

בנובמבר האחרון הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית בפרשה נגד עורך דינו ואיש סודו של ראש הממשלה נתניהו, דוד שמרון, לתיווך בשוחד. גם נגד מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום, נמצאה תשתית ראייתית לעבירות שוחד. 

כעת אמורה היפתח חקירה בעניינו של נתניהו, המקבלת משקל מיוחד אור לדבריו של עמוס גלעד.
שילון מסיים את תשדירו ומעיד על גלעד:" אני מכיר את גלעד 25 שנה. הוא אחד האנשים היותר הגונים, יותר ישרים שהכרתי. דבר שקר רחק מפיו, גם כשהאמת כאבה לו מאוד".

נתניהו הכחיש בתוקף כי הרוויח מעסקת הצוללות. "אלו השמצות מצוצות מהאצבע", אמר שלשום. "אני לא קיבלתי אפילו שקל מעסקת הצוללות. הדבר הזה נבדק במסרקות ברזל על ידי הפרקליטות ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה. הם קבעו חד משמעית שאני לא חשוד בדבר ושאין שום דבר במעשיי".

"אז מה עוד צריך לקרות פה כדי שאנשים יבינו שבנימין נתניהו הוא אדם מושחת, מושחת עד היסוד?", שואל שילון. מטעמו של נתנהו לא התקבלה תגובה ביחס לדברי שילון המצוטטים כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן