Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום רביעי ה-26 ביוני 2019

כותרות המהדורה     מחשש לתבוסה בבחירות: נתניהו בוחן חקיקת חוק לביטול הבחירות – והקמת ממשלה אחדות עם גנץ כולל רוטציה על ראשות הממשלה (פוליטי)     "דמיינו מציאות חדשה במזרח התיכון" | החלה הפסגה הכלכלית בבחריין; מדינות ערב שיגרו נציגים בדרג זוטר; גם סין ורוסיה שלחו נציגים לפסגה (מדיני)     הפסגה המשולשת: הצדדים סיכמו על הוצאת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מחשש לתבוסה בבחירות: נתניהו בוחן חקיקת חוק לביטול הבחירות – והקמת ממשלה אחדות עם גנץ כולל רוטציה על ראשות הממשלה (פוליטי)

    "דמיינו מציאות חדשה במזרח התיכון" | החלה הפסגה הכלכלית בבחריין; מדינות ערב שיגרו נציגים בדרג זוטר; גם סין ורוסיה שלחו נציגים לפסגה (מדיני)

    הפסגה המשולשת: הצדדים סיכמו על הוצאת הכוחות הזרים מסוריה; טרם גובש לוח זמנים (מדיני)

    טראמפ: "כל תקיפה איראנית נגד אינטרסים שלנו תיענה בתגובה מוחצת ולעיתים אף הרסנית" (חוץ)

    באיראן זועמים: הסנקציות האמריקאיות על חמינאי – סגירת הנתיב הדיפלומטי (חוץ)

    המועצה לביטחון לאומי בטהרן: "בעוד שבוע וחצי ניסוג מחלקים נוספים בהסכם הגרעין" (חוץ)

    רוסיה: יש לנו ראיות שהמל"ט האמריקאי שיורט היה בשטח איראני (חוץ)

    מצרים: אחד ממנהיגי המהפכה נגד מובארק נעצר בחשד תכנן להפיל את משטר א-סיסי (חוץ)

    – כמה ימים לפני שהתמוטט בבית המשפט: גורמים בכירים במצרים הציבו לנשיא לשעבר מורסי אולטימטום – "פרק את האחים המוסלמים – או שתישא בהשלכות" (חוץ)

    יום שישי ברציפות להפגנות חרדים קיצוניים בירושלים. מעצר שתי צעירות שייצרו פרובוקציות בהר הבית והועברו לידי צה"ל היות והיו מבוקשות עקב השתמטות – נתן לקיצונים סיבה למסיבה להמשיך בהפרות הסדר (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. הלילה: מעונן חלקית.

    חמישי: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מעט מהרגיל בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שישי: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה נוספת של הטמפרטורות והן תהיינה רגילות בעונה. תורגש הקלה בעומס החום.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

דיווח: הודו ביטלה עסקה בטחונית עם ישראל בשווי חצי מליארד דולר

סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מדווחת: הודו ביטלה עסקה לרכישת טילים נגד טנקים בשווי 500 מיליון דולרים מחברת "רפאל" הישראלית. זאת, עקב לחץ מצד סוכנות הפיתוח והמחקר הממשלתית שטענה שתייצר מערכות אלו בעצמה בשנתיים הקרובות

בפעם השנייה תוך שבוע: משאית פגעה בגשר הולכי רגל בכביש 4

אתמול (שלישי) בבוקר דווח על משאית ועלייה נגרר באגר, שפגעה בגשר הולכי הרגל של גבעת שמואל. * עם קבלת הדיווח הוזנקה למקום ניידת משטרה, בליווי מהנדס גשרים מחברת נתיבי ישראל, אשר קבע כי אין כל סכנה בטיחותית לגשר וניתן לאפשר להולכי הרגל להמשיך לעבור בגשר ולתנועת כלי הרכב לזרום.

– לפני שבוע בדיוק חל אירוע דומה, כאשר משאית עם מנוף בגשר במחלף בר אילן, המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק.

יום שישי לרצף הפגנות חרדים בירושלים:
מעצר שתי צעירות שנעצרו בידי המשטרה (לאחר שייצרו פרובוקציות בהר הבית והועברו לידי צה"ל מאחר והתגלה כי הן מבוקשות לאחר השתמטותן מגיוס) –  נתן סיבה למסיבה בידי החרדים הקיצוניים לחזור ביום השישי ברציפות להפגנות פרועות בסמוך לבית המשפט הצבאי ביפו בירושלים ובבית שמש
.

אתמול (שלישי) התקיים בבית המשפט הצבאי ביפו דיון בעניינם של שתי האחיות שנעצרו ביום רביעי שעבר בידי המשטרה והוסגרו שלשום לכלא הצבאי. הצעירה מהן שהיא עדיין קטינה, עברה דיון משמעתי ושוחררה במקום ממעצר, לגבי המבוגרת התנהל דיון משפטי בכשסיומו הוחלט כי היא לא תשוחרר לביתה, אלא תיכלא בתוככי בסיס צבאי.

 בן 17 גנב קטנוע ונתפס ע"י המשטרה רוכב עליו מבלי שהוציא רישיון מעולם

אתמול בלילה שוטרי אגף התנועה שעסקו בפעילות אכיפה על כביש 20, קיבלו דיווח ממוקד 100 של המשטרה אודות קטנוע שנגנב מאזור ת"א, וכרגע הוא נמצא בתנועה לכיוון צפון על כביש 20.

מיד בוצעה שיחת וועידה בין השוטרים בשטח לחברת איתוראן שדיווחה על גניבת הקטנוע, ובאמצעותם הצליחו השוטרים לאתר את הקטנוע כשהוא נמצא בתנועה על כביש 20 בסמוך למחלף שמריהו מזרח.

עם זיהוי הקטנוע ביצעו השוטרים מעצר של הרוכב באופן בטוח על כביש 20. בבדיקה הוברר כי הרוכב בן 17 תושב יפו, בנוסף לכך שהינו שוהה ברכב ללא רשות הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה.

הצעיר נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה נשאר במעצר, והיום יובא בפני בימ"ש לדיון בעינינו. הקטנוע שנתפס יוחזר לבעליו תושב ת"א באמצעות המשטרה

פוליטי

מחשש לתבוסה בבחירות: נתניהו בוחן חקיקת חוק לביטול הבחירות – והקמת ממשלה אחדות עם גנץ כולל רוטציה על ראשות הממשלה; היועמ"ש בשיחות סגורות אין אפשרות חוקית לדחות הבחירות

גורמים בליכוד ובכחול לבן מנהלים מגעים להקמת ממשלת אחדות. בליכוד בודקים כעת את ההיתכנות הפוליטית של המהלך, ובמפלגות הקואליציה (הבית היהודי, כולנו ויהדות התורה) הביעו תמיכה בביטול הבחירות. * בעיתון 'ישראל היום' דווח כי הצעת ממשלת אחדות היא ללא יאיר לפיד. וללא רוטציה על ראשות הממשלה, לפי הצעה זו נתניהו לא מוכן להיפרד מהסיעות החרדיות ומאיחוד מפלגות הימין – אך מוכן להתחייב שלא להעביר חוק צרפתי או חוקי חסינות. * ב'כאן חדשות' דווח הבוקר (רביעי) כי בשעות האחרונות העבירו בכירים בליכוד בהכסמת ראש הממשלה הצעה לבכירי כחול לבן הכוללת רוטציה בתפקיד ראש הממשלה לבני גנץ, במידה ויסכים להירתם למהלך של ביטול הבחירות.

– היועץ המשפטי לכנסת איל ינון הביע הסתייגות מהרעיון של ביטול הבחירות ואמר שיתקשה להגן עליו חוקית. גם היועץ המשפטי לממשלה סבור בשיחות סגורות כי אין אפשרות חוקית לדחות את הבחירות. * יועמ"ש הכנסת הבהיר שהאישור על חוק ההתפזרות של הכנסת בקריאה שלישית הוא מהלך שאין חזרה ממנו, אלא רק בנסיבות מיוחדות שאינן מאפשרות את עריכת הבחירות (כדוגמת מלחמה). וגם זאת, לפי סעיף 9 א' לחוק יסוד הכנסת שקובע שגם בנסיבות אלה המהלך אפשרי רק באישור של 80 חברי כנסת, וקביעת תאריך אחר מוקדם ככל הניתן. אולם, אדלשטיין טוען שמצא דרך לקדם את המהלך, זאת, על ידי שינוי החוק הקיים וחקיקת חוק "ביטול פיזור הכנסת" במצב כזה, ובהמשך להעביר את החוק החדש.

– ע"פ הפרשנות שמחזיק יו"ר הכנסת ישנו מתווה מסוים שהופך את הצעד לאפשרי מבחינה משפטית. השלב הראשון הוא כינוס נשיאות הכנסת על מנת לבטל את פגרת הבחירות. על מנת שתחליט על ביטולה של פגרת הכנסת והמשך כהונתה של הכנסת ה-21 (מרגע שהוכרזו הבחירות, הכנסת יצאה לפגרה ולא ניתן לחוקק חוקים בתקופה זו) ולאחר שינתן אישור כזה יחוקק במהירות בשלוש קריאות חוק מיוחד המבטל את פיזור הכנסת. * לפי התוכנית, לאחר שהכנסת תחזור לפעילות יחוקק חוק חדש שיאפשר את המהלך – ביטול בחירות שכבר הוכרזו. במצב החוקי הנוכחי לא קיימת אפשרות כזאת, ועל כן בשביל שהחוק יעבור יש להשיג רוב רחב מאוד של 80 חברי כנסת.
ח״כ עפר שלח, כחול לבן הגיב להצעות אדלשטיין: ״איפה האחד בליכוד שיגיד לביבי די?״

״איפה יימצא בליכוד האיש האחד שיאמר די. האמיץ האחד שיגיד לנתניהו ״יש גבול. גבול לביזיון שאליו אתה גורר מדינה שלמה, גבול לשפל שאליו אתה מדרדר תנועה פוליטית מפוארת״.

כולם יודעים שהכל ספין. יהיו בחירות, ביבי כבר מתחיל להבין שיפסיד בהן. יהיה משפט. יהיה סוף לטרלול המטורף שאדם אחד מוליך אליו את כולנו.

איפה המנהיג הבא של הליכוד, שיעמוד עכשיו ויגיד שזהו, נגמר? שיבהיר שהמפלגה של בגין ושמיר, שרון וגם ביבי של פעם, לא תסבול את הקרקס הזה?

דקה אחר כך יהיו פתאום שקט ושפיות. תהיה ממשלה רחבה וחזקה, בלי קיצוניים ובלי רעש. יהיה שלטון שראוי לאזרחים של המדינה הזאת. אם רק יימצא האיש האחד, המנהיג האחד, נבחר הליכוד האחד שיגיד לביבי – עד כאן!״

מתכוננים לבחירות: שכרם של עובדי ועדת הבחירות יועלה ב-32%; גם בבחירות הקרובות תחבורה ציבורית חינם לכלל הציבור

מליאת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 קיימה אתמול (שלישי) את ישיבתה הראשונה. יו"ר ועדת הבחירות הודיע כי שכר העובדים בוועדת הבחירות המרכזית וב-19 הוועדות האזוריות, שמספרם נאמד ב-1,000, יועלה ב-32%. זאת בניסיון להביא לוועדה את העובדים המוכשרים ממקומות העבודה שלהם בפעם השנייה תוך כמה חודשים, ולפצותם על ביטולי החופשות המתוכננות בקיץ.

– מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס הודיעה כי גם ביום הבחירות הקרובות הנסיעה ברכבות ובאוטובוסים בינעירוניים תהיה בחינם לכלל הציבור, ואף יוגדלו מספר הקווים שייכללו בתוכנית.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביו"ש תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

‏בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר חרבתא שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", תפסו הלוחמים אקדח. האקדח הועבר לידי כוהב"ט

היום, רביעי, 26 ביוני, צפוי להתקיים בעיר באר שבע ניסוי התרעה של פיקוד העורף. אזעקה תשמע בזמנים שונים ברחבי העיר לפי החלוקה הבאה:

10:05 – באר שבע צפון

10:15 – באר שבע דרום

10:25 – באר שבע מזרח

10:35 – באר שבע מערב

על רקע ועידת בחריין, ובעקבות הפסקת העברת הדלק לעזה: 20 שריפות פרצו בעוטף עזה בגלל בלוני התבערה; חמאס: "ההבנות בסכנה חמורה"

טרור בלוני התבערה ממשיך להכות: לפחות 20 שריפות פרצו אתמול במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. בחסדי שמים, על כל השריפות הושגה שליטה. * בעקבות הועידה הכלכלית בבחריין שמתקיימת בימים אלו במסגרת תוכנית השלום של טראמפ הורו ראשי תנועת חמאס ברצועת עזה לאנשיהם להביע מחאה נגד קיום הסדנה באמצעות משלוח בלוני תבערה על יישובי הדרום.

– לאחר שאתמול בבוקר הודיעה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח בעזה עד להודעה חדשה. זאת בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לישראל והצתת השריפות בעוטף עזה. איימו בחמאס להסלים את המצב. סגן מנהיג חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר כי שינויי ישראל במרחב הדיג והפסקת אספקת הדלק לתחנת הכוח שמים את ההבנות במצב מסוכן שהשלכותיו חמורות. ויחידת הפרחת בלוני התבערה בעזה הודיעה על חידוש פעילותה, לדבריהם, עוטף עזה יהפוך לגיהינום במטרה לחייב את ישראל לעמוד בהבנות ההסדרה. * בתיעוד שפרסמה יחידת הפרחת הבלונים נאמר כי "אנו ממשיכים בשיגור בלוני התבערה לעבר השטחים הכבושים עד להסרת המצור או ליישום ההבנות. שנית, אם לא תפסיקו את ההתנכלויות נגד אחינו בגדה, נעשה מכם צחוק בכל העולם. נשרוף את שדותיכם – אתם תראו במו עיניכם ולא רק תשמעו מאתנו".

– אחד מאנשי צוותו של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, נפגש אתמול ברצועה עם בכירי חמאס ודן עמם ברגיעה. עם זאת, המשלחת הביטחונית המצרית שהיתה אמורה לבקר בימים הקרובים בעזה מקפיאה כרגע את הביקור ולא נקבע מועד חדש.

– בכיר בחמאס אמר אמש (שלישי) ל'כאן חדשות' כי המגעים לרגיעה עם ישראל נמשכים, אך עדיין אין פריצת דרך. לדבריו, חמאס עדיין לא שמע מהמתווכים כי בכוונת ישראל לחזור בה מעצירת משלוח הדלקים לתחנת הכוח בעזה.

דיווח: הרשות הפלסטינית עצרה 3 פעילי חמאס משכם שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראל – בזמן הפסגה בבחריין

על רקע המחאה בעזה ובגדה נגד הסדנה הכלכלית שמתקיימת בימים אלו בבחריין. תכננו בחמאס לבצע פיגועים נגד ישראל. ע"פ הדיווח בהחדשות12, אחד ממשוחררי עסקת שליט, עומאר עסידה, יצר קשר עם מספר פעילי חמאס המתגוררים בשכם. הוא ביקש מהם לבצע את הפיגוע בזמן ועידת בחריין והם נתנו לו הסכמה עקרונית. בזמן שהם המתינו לקבלת הכסף וההנחיות – הם נעצרים על ידי מנגנוני הביטחון והם מועברים לחקירה של הרשות הפלסטינית.

מדיני

"דמיינו מציאות חדשה במזרח התיכון" | החלה הפסגה הכלכלית בבחריין; מדינות ערב שיגרו נציגים בדרג זוטר; גם סין ורוסיה שלחו נציגים לפסגה

הניסיון של ממשל טראמפ לקדם הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, שזכה לכינוי "עסקת המאה", יצא אמש (שלישי) לדרך באופן רשמי עם פתיחתה של הסדנה הכלכלית – "שגשוג לשלום" – במלון "ארבע העונות" המפואר שבמנאמה בירת בחריין.

– חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, פתח אמש (יום ג') את הוועידה בפנייה לעם הפלסטיני וליו טראמפ ואמריקה לא ויתרו עליהם – "דמיינו מציאות חדשה במזרח התיכון. דמיינו מרכז בעזה שבו עסקים משגשגים. דמיינו אנשים נעים עם סחורות באזור. זוהי ההיסטוריה של המזרח התיכון. המסר שלי לפלסטינים הוא שטראמפ וארה"ב לא ויתרו עליכם. הסדנה הזו היא עבורכם. אנחנו רוצים עתיד טוב יותר בשבילכם, של הזדמנויות, תקווה ושגשוג. בשנתיים האחרונות הייתה עבודה רבה, וטראמפ הביא את כלכלה האמריקאית למצב הטוב ביותר שהיה בזמן האחרון. שגשוג זה משהו שמשיגים באמצעות עבודה קשה. בואו ניצור את האפשרות בשביל הפלסטינים להצליח".

– ממדינות ערב הגיעו נציגים בדרג זוטר יחסית כמו סגן שר האוצר המצרי, מנכ"ל משרד האוצר הירדני ודומים להם. כמה מדינות בעולם החליטו להסתפק בשליחת שגריריהן בבחריין לסדנה, וגם סין ורוסיה שהודיעו בתחילה כי יחרימו את הסדנה החליטו לשלוח נציג בדרג זוטר.

– בכינוס שנערך בעזה נגד הוועידה אמר מנהיג חמאס בעזה איסמעיל הנייה כי הוועידה הכלכלית שנפתחה בבחריין היא "ועידה פוליטית בכיסוי כלכלי, שמטרתה להיערך לחיסול הסוגיה הפלסטינית, לתת אור ירוק לשליטה על הגדה ולפתוח את הדלת לנורמליזציה עם ישראל". לדבריו, "פלסטין לא עומדת למכירה. אנו מתנגדים לעסקאות שתומכות בכיבוש אדמתנו בפלסטין".

– מנהיג חמאס לשעבר חאלד משעל פנה למדינות ערב המשתתפות בוועידת בחריין: "מי שיש לו משברים פנימיים או אג'נדות מיוחדות, ורוצה להקריב את פלסטין לטובתם – טועה". משעל הוסיף: ישראל אינה חלק מהפתרון, אלא תישאר האויב.

הפסגה המשולשת: הצדדים סיכמו על הוצאת הכוחות הזרים מסוריה; טרם גובש לוח זמנים

בפסגה המיוחדת שהתקיים אתמול בישראל בהשתתפות היועצים לבטחון לאומים של רוסיה, ארה"ב וישראל הושג סיכום עקרוני להוצאת הכוחות הזרים מסוריה – בהם הכוחות האיראנים, אך נכון לעכשיו לא גובש לוח זמנים לכך. הרוסים מתכוונים לבקש מהאמריקנים ויתורים תמורת נסיגת הכוחות הזרים מסוריה. בנוסף, הרוסים הודיעו כי ימשיכו במאמצים להרחיק את הכוחות האיראנים ואמצעי הלחימה הכבדים למרחק של 100 ק"מ מהגבול עם ישראל.

– במהלך הפסגה מתח היועץ לביטחון לאומי של רוסיה ביקורת על מדיניות התקיפות של ישראל בסוריה: "התקיפות הישראליות בסוריה לא רצויות. הדרך הנכונה לפעול היום בסוריה היא באמצעות חיזוק הקשרים בין משרדי ההגנה של המדינות".

חוץ

טראמפ: "כל תקיפה איראנית נגד אינטרסים שלנו תיענה בתגובה מוחצת ולעיתים אף הרסנית"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים אתמול (שלישי) כי כל תקיפה איראנית נגד אינטרסים אמריקניים תיענה "בתקופה מוחצת". "כל תקיפה איראנית על יעדים אמריקניים תיתקל בתגובה מוחצת. ובאזורים מסוימים, הכרעה תהיה מחיקת המקום". לדברי טראמפ "המנהיגות בטהראן לא מבינה מילים כמו 'נחמדות' או 'חמלה', הם מבינים רק כוח – ולארצות הברית יש ללא ספק את הצבא החזק בעולם".

באיראן זועמים: הסנקציות האמריקאיות על חמינאי – סגירת הנתיב הדיפלומטי

איראן הודיעה אתמול (שלישי) כי החלטת ארצות הברית להטיל סנקציות על המנהיג העליון של המדינה עלי חמינאי ועל בכירים נוספים חסמה את האפשרות למגעים דיפלומטים בין שתי המדינות – "הטלת סנקציות לא נחוצות על המנהיג העליון ועל ראש הדיפלומטיה של איראן (שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף) היא סגירה תמידית של הדרך לדיפלומטיה".

– נשיא איראן טען אתמול, כי הסנקציות על חמינאי, שלדברי ארה"ב אמורות להתבטא בהקפאת נכסים, "מקוממות ואידיוטיות" וכי אין להן שום משמעות מעשית, משום שלחמינאי בן ה-80 אין שום כוונה לנסוע אי פעם לארה"ב ומשום שאין לו נכסים בחו"ל.

המועצה לביטחון לאומי בטהרן: "בעוד שבוע וחצי ניסוג מחלקים נוספים בהסכם הגרעין"

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הכריז אתמול (שלישי) כי טהרן תוציא לדרך את השלב השני של הפחתת המחויבות שלה להסכם הגרעין עם המעצמות ביום ראשון בעוד שבוע וחצי.

שר החוץ האיראני: לעולם לא נפעל לפיתוח נשק גרעיני

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי מדינתו "לעולם לא תפעל לפיתוח נשק גרעיני" – כך דווח אתמול (שלישי) בסוכנות הידיעות IRIB. שר החוץ האיראני הזכיר כי המדינה היחידה שעשתה שימוש בנשק גרעיני היא ארצות הברית ואת דבריו של הנשיא טראמפ לאחר שביטל את התקיפה באיראן בגלל שהיא תהרוג 150 איש. "אתה באמת מודאג מ-150 איש? כמה הרגתם עם נשק גרעיני? כמה דורות מחקתם עם הנשק הזה?"

איראן: לא מחפשים מלחמה עם ארצות הברית

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אמש בשיחת טלפון שערך עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי טהראן לא מחפשת מלחמה עם ארצות הברית אולם "אם האמריקנים מעוניינים להפר את המרחב הימי או האווירי של איראן, על כוחותינו החמושים מוטלת החובה להתעמת עמם" (רויטרס)

רוסיה: יש לנו ראיות שהמל"ט האמריקאי שיורט היה בשטח איראני

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, הנמצא בביקור בישראל לרגל הפסגה המשולשת עם היועצים של ארה"ב וישראל, יצא אתמול (שלישי) להגנת איראן ואמר, כי המל"ט האמריקאי שהופל על ידי צבא איראן היה בשטח אווירי איראני, וכי יש לו מידע על כך ממשרד ההגנה במוסקבה, זאת בניגוד לטענות של ארצות הברית. עוד טען הבכיר הרוסי, כי הראיות לכך שאיראן תקפה את המכליות במצרי הורמוז אינן מספיקות כדי להסיק מסקנות כלשהן לגבי אשמתה של הרפובליקה האסלאמית.

מצרים: אחד ממנהיגי המהפכה נגד מובארק נעצר בחשד תכנן להפיל את משטר א-סיסי

הרשויות במצרים עצרו אתמול (שלישי) את זיאד אל-עלימי, חבר פרלמנט לשעבר מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שהיה ממנהיגי המהפכה ב-2011, שהפילה את השליט חוסני מובארק., ואחרים בחשד שתכננו להפיל את הממשלה הנוכחית של עבד אל-פתאח א-סיסי. * לטענת משרד הפנים, אל-עלימי ויתר המעורבים היו חלק מתכנית שממונה על ידי מנהיגיה הגולים של "האחים המוסלמים" שכללה להוציא לפועל פעולות אלימות נגד מוסדות המדינה כדי "ליצור מצב של מומנטום מהפכני". במשרד האשימו חמישה אנשים החיים מחוץ למצרים במעורבות בתכנית. * עוד נאמר על ידי משרד הפנים כי זוהו 19 חברות ו"גופים כלכליים" שהופעלו דרך "שיטות סודיות" על ידי "האחים המוסלמים" ועל ידי "הגורמים הפרובוקטיביים" הנאמנים להם. (רויטרס)

– כמה ימים לפני שהתמוטט בבית המשפט: גורמים בכירים במצרים הציבו לנשיא לשעבר מורסי אולטימטום – "פרק את האחים המוסלמים – או שתישא בהשלכות"

גורמים בכירים במצרים איימו בשיחות סודיות על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי כמה ימים לפני מותו כי במידה ולא יפרק את ארגון האחים המוסלמים, הוא "ישא בהשלכות". מספר ימים לאחר מכן, כזכור, מורסי התמוטט בבית המשפט כתוצאה מהתקף לב ומת. – כך דיווח אמש (שלישי) ה"מידל איסט איי". * על פי הדיווח, הגורמים הציבו למורסי ולבכירים נוספים בארגון אולטימטום עד סוף חודש רמדאן, אך הנשיא לשעבר כאמור סירב לדרישה. כעת, חוששים חברי הארגון לחייהם של קאירט אל-שאטר שהתמודד בעבר לנשיאות ושל מוחמד באדי, שהשיבו בשלילה גם הם.

סעודיה: לכדנו את מנהיג שלוחת דאעש בתימן

הכוחות המיוחדים בערב הסעודית לכדו את ראש הזרוע התימנית בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך נמסר אתמול (שלישי) מהקואליציה הסעודית הלוחמת בתימן. לפי הדיווח, המנהיג נתפס יחד עם כמה בכירים נוספים של הארגון – ביניהם מנהל הכספים של סניף הארגון במדינה – ב-3 ביוני בפלישה לבית שנעשתה בידי כוחות סעודים ותימנים. * גורם אמריקני סיפר שארצות הברית סייעה במבצע, אך לא סיפק פרטים נוספים. (רויטרס)

דיווח: המורדים החות'ים תקפו עמדות צבאיות בנמלי תעופה בסעודיה

ארגון חות'י תקף עמדות צבאיות של סעודיה בשדות התעופה באבהא ובג'יזאן, כך דווח בסוכנות הידיעות של המורדים החותים אל-מסירה. בסעודיה לא אישרו את הדיווח.

    ארה"ב: הדמוקרטים אישרו העברה של 4.5 מיליארד דולרים כסיוע למהגרים בגבול מקסיקו

    – התובע המיוחד מולר יעיד על התערבות רוסיה בבחירות בחודש הבא * התובע המיוחד רוברט מולר, מחבר דו"ח "רוסיה גייט" על ההתערבות הרוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות של דונלד טראמפ ב-2016, יעיד בשימוע פתוח בפני בית הנבחרים בוושינגטון על הדוח שכתב. כך מסרו הלילה ג'רולד נדלר, יושב ראש ועדת המשפט של בית הנבחרים, ואדם שיף, יושב ראש ועדת המודיעין, שבהן צפוי להעיד מולר ב-17 ביולי.

    ונצואלה: רוסיה שלחה מטוס צבאי נוסף אל ונצואלה * מטוס של חיל האוויר של רוסיה נחת שלשום (שני) בנמל התעופה המרכזי של ונצואלה, ולפי מוסקבה הוא נועד לשרת את הציוד הצבאי שכבר נמצא במדינה. (רויטרס)

    מצרים: שישה אנשי כוחות ביטחון מצרים נהרגו בכמה פיגועים בצפון סיני * שישה אנשי כוחות ביטחון מצרים נהרגו ועוד כמה נפצעו בסדרת פיגועים במחסומי בידוק באזור העיר אל-עריש שבצפון חצי-האי סיני. רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי לפחות שני מחבלים עם חגורות נפץ נוטרלו, וכי שבעה מחבלים נהרגו בסך הכול במהלך העימותים עם כוחות הביטחון. * אף ארגון לא נטל אחריות על התקיפות.

בעולם

סודן: רק לאזרח אחד יש אפשרות להתחבר לתקשורת המקוונת

על רקע ההפיכה הצבאית במדינה: כבר 3 שבועות שהמשטר הצבאי בסודן חוסם את התקשורת המקוונת לאזרחים. ב-BBC מדווחים כי עורך הדין עבד אל-אבדהים חסן סיפר לרשת שביום ראשון האחרון ניצח בתביעה נגד חברת התקשורת "זין סודן", שבה דרש להשיב את החיבור לאינטרנט – אבל לפי שעה בית המשפט הורה רק לאפשר לו עצמו להתחבר לרשת, משום שהתביעה שהגיש נגעה לכאורה לו בלבד. * חסן הסביר ל-BBC שכרגע הוא האדם היחיד בסודן שיכול להתחבר לאינטרנט בלי לחפש פתרונות מסובכים ומאולתרים שיאפשרו לו לעקוף את החסימות. * ב-BBC ציינו אתמול כי כתב הרשת בערבית המוצב בחרטום, מוחמד עוסמאן, אישר שלמרות פסיקת בית המשפט לטובת חסן – לשאר התושבים הרשת עדיין חסומה. (ynet)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן