Skip to content

"ילדה מוגבלת הייתה פגומה לפני שנאנסה לכן אין לחייב לשלם לה פיצוי"

עמדתו של אחד מסנגורי נערים שהורשעו באונס ילדה בת 12, מוגבלת, כפי שהוגשה לבית המשפט הקפיצה ממקומה את עורכת הדין של הילדה. משרד המשפטים: אין לנו קשר לתיק אבל לאור האשמות בדקנו. עורך הדין לא אמר דבר כזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשרד המשפטים דחו היום (חמישי) בזעם רב את האשמות עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, שמייצגת ילדה מוגבלת בת 12 שנאנסה בידי 11 נערים והורשעו בדין, לפיהן טען אחד מסניגורי נערים שנתבעו כעת לשלם פיצויים בהליך אזרחי, "שילדה שכבר לפני האונס הייתה פגומה ולא מבינה מה קרה לה – אין לה כל נזק ולכן אין לחייב את הנערים בשום פיצוי".

חברה יש כאן ילדה מפגרת, אפשר לזיין אותה

עו"ד רוני אלוני סדובניק (צילום מדף הפייסבוק)
עו"ד רוני אלוני סדובניק (צילום מדף הפייסבוק)

אלוני זעמה והבוקר פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט ארוך על ובו תקפה וכתבה כי "ילדה בת 12 על הרצף האוטיסטי, מוגבלת בהבנת המציאות, שיחקה בגן ציבורי בחופש חנוכה לפני 4 שנים. ילד בן גילה כתב לחברים שלו בווטסאפ:
״ חבר׳ה יש כאן ילדה מפגרת אפשר לזיין אותה״.
הוא הוביל אותה בכחש למקלט שכונתי היא נאנסה הושפלה, והילדים סחטו אותה תחת איומים שאם לא תבוא גם מחר לאותו מקום הם יפיצו תמונות מהאונס ברשת-שבוע שלם.
11 נערים מגיל 12-17 הורשעו בפרשה חמורה זאת בעבירות מין קשות , כל אחד בהתאם לחלקו בזוועה"
בהמשך הפוסט סדובניק התייחסה בלגלוג לעונשים שקבלו האנסים.
"העונשים?", היא שואלת ועונה בלגלוג: "חחחחחח, מסכנים, ילדים, רחמנות, קבלו כמה חודשים במעון נעול ושבו מהר מאד להנות מהחיים בשכונה"?
"והילדה?", מקשה עורכת הדין ועונה: "היא הוכנסה למעון סגור בעיר אחרת. רחוקה מעין כל".

הנערים הורשעו באינוס ובאינוס בנסיבות מחמירות, וחלקם בעבירות של מעשה סדום ומעשים מגונים

מדובר בפרשה חמורה בה הורשעו לפני כארבע שנים  11 נערים שאנסו וביצעו עבירות מין קשות בילדה בת ה-12. הנאשמים נפגשו עם הילדה במקומות ציבוריים, בחניונים ובדירות שונות כשבמהלך המפגשים הם ביצעו בה עבירות מין ביחד ולחוד. כל זאת, לפי הנטען, כשהם מודעים לגילה, לחוסר הסכמתה ותוך ניצול מצבה אשר מנע ממנה להביע הסכמה חופשית.
מגזר הדין עלה כי הנאשמים, שהודו כולם בעובדות כתב האישום, ביצעו תקיפות מיניות מרובות בנערה. סעיפי החוק בהם הורשעו הנאשמים על פי הודאותיהם היו אינוס בנסיבות מחמירות, סיוע למעשה סדום, אינוס, מעשה סדום, פגיעה בפרטיות, סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, הפרת הוראה חוקית, שימוש ברכב ללא רשות ונהיגה ללא רישיון.
עוד עלה כי שלושה מהנערים הנאשמים, הורשעו באינוס ובאינוס בנסיבות מחמירות, בעוד שיתר הנאשמים הורשעו בעבירות של מעשה סדום ומעשים מגונים.
על בסיס ההרשעות גזר בית המשפט בתל אביב, בהרכב של שלושה שופטים, עונשי מאסר וקנסות על הנערים. על אחד מהנערים, שהורשע בין היתר באינוס ובאינוס בנסיבות מחמירות, נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננת. על נער אחר שהורשע באינוס בנסיבות מחמירות, נגזרו 22 חודשי מאסר בפועל – ועל הנער השלישי שהורשע באינוס בנסיבות מחמירות, נגזרו 12 חודשי מאסר בפועל. בנוסף נגזר על חלק מהנערים לבצע עבודות שירות. השופטים שגזרו את דינם של הנערים היו מרדכי לוי, ירון לוי – ואב"ד, השופטת שרה דותן.

הפוסט הזועם של רוני אלוני (צילום מדף הפייסבוק)
הפוסט הזועם של רוני אלוני (צילום מדף הפייסבוק)

הגשנו תביעת נזיקין נגד כולם ומשרד המשפטים מינה על חשבון הציבור, שורת עורכי דין להגן

"הגשנו בשמה תביעה נזיקית נגד כל 11 המורשעים" כותבת סדובניק, וזועמת על כך: " משרד המשפטים מינה על חשבון הציבור, שורת עורכי דין להגן על זכות העבריינים שלא לשלם לקורבנם פיצויים".
ומה עורר את זעמה של הפרקליטה המנוסה? – תגובת סנגורי הנערים שהוגשה אתמול לבית המשפט. סדובניק: "ומה כתבו עו״ד ממונים מטעם משרד המשפטים לבית המשפט המחוזי ת״א אתמול?", שילדה שכבר לפני האונס היתה פגומה ולא מבינה מה קרה לה- אין לה כל נזק ולכן אין לחייב את הנערים בשום פיצוי !".
"רק במדינת ישראל יכול משרד משפטים לאפשר לעו״ד מטעמו לטעון שאונס קטינות מוגבלות ונכות לא מזכה בכל פיצוי כי הן גם ככה נכות.
והרי זה בדיוק להיפך- נערה בריאה בנפשה לפחות יש לה חוסן להתמודד ולהשתקם"

"איך ילדה או אישה מוגבלת שכלית? חוסר האונים שלה ועומק הפגיעה בה הוא פי מיליון יותר חמור- לקחו לה את ״כבשת הרש״ את כבוד גופה וטוהר נשמתה", כועסת עורכת הדין

איך שר המשפטים, המנכ״לית איימי פלמור, ופרקליט המדינה, מאפשרים לעורכי הדין הממונים מטעמם לטעון טענה משפטית רקובה דוחה הזויה חשוכה וגזענית כזאת?" מסיימת עורכת הדין את הפוסט הקשה.

המשפטים: אין לנו נגיעה לתיק. עורכת הדין עושה מניפולציות

במשרד המשפטים לא נותרו אדישים להטחת האשמות הקשות.  "היום התפרסמו ברשתות החברתיות פוסטים וציוצים על תביעת נזיקין שהגישה ילדה בת 12 עם מוגבלות קוגניטיבית כנגד 11 נערים שהורשעו כי ביצעו בה עבירות מין קשות", הגיבו במשרד.

בפרסומים נטען כי בתביעת הנזיקין הוגשה תגובה של משרד המשפטים לפיה "הילדה הייתה פגומה כבר לפני האונס ואין לה כל נזק ולכן אין לחייב את הנערים בשום פיצוי".

"חשוב לעשות סדר בדברים" מסבירים במשרד המשפטים,  לא מדובר בטענה של משרד המשפטים.

פשוט כי המדינה היא לא צד לתיק. "זהו תיק אזרחי שאין למדינה כל צד בו", ומסבירים: "מדובר בתיק נזיקין אזרחי, במסגרתו נפגעת העבירה הגישה תביעה אזרחית נגד מי שפגעו בה, והצדדים מתדיינים על גובה הנזק".

כאן המקום לצין כי לא מדובר בעורכי דין מטעם הסנגוריה הציבורית. האחרונה ממנת יצוג משפטי רק כשמדובר בהליכים פליליים. במקרים של הליכי אזרחיים כמו תביעת הפיצויים של הקטינה, ניתן לקבל במידת הצורך עזרה ויצוג משפטי על ידי הסיוע המשפטי, וכך אכן ארע במקרה זה

במשרד המשפטים מוסיפים: "מבלי להיכנס לפרטי התיק שפורסמו הבוקר, שבכלל מתנהל בדלתיים סגורות ואסור לפרסם מתוכו מידע, נדגיש כי לא מדובר בעמדת משרד המשפטים. חד וחלק".

לגבי פרסומיה הזועמים של עורכת הדין אומרים במשרד המשפטים כי "הפרסומים השונים הם לא יותר ממניפולציה שעושים על חשבון הציבור".

"נציין שלא רק שלא מדובר בעמדת משרד המשפטים, אלא שאת התיק הפלילי כנגד הנערים ניהלה פרקליטות המדינה, שהיא חלק ממשרד המשפטים, ובמסגרתו אף ביקשה המדינה לפסוק עבור הילדה פיצויים כספיים".

לגבי סנגורי הנערים שעליהם יוצאת עורכת הדין בטרוניות קשות, מבהירים במשרד המשפטים: "הנתבעים מיוצגים במקרה זה ע"י עורך דין פרטי שמונה להם באמצעות הסיוע המשפטי, גוף שמעניק ייצוג משפטי לאנשים על פי מבחן זכאות כלכלית.

עורכי הדין שמייצגים מטעם הסיוע המשפטי אינם מייצגים את המדינה, אלא את האנשים שעבורם הם נשכרו. לעיתים מייצגים את התובעים, לעיתים את הנפגעים ובמקרים מסוימים אף את שני הצדדים, ככל שהם עומדים בקריטריונים הקבועים בחוק".

לגבי תגובת משרד המשפטים שבדרך כלל נמנע מלהגיב אומרים במשרד כי "בשל חומרת הטענה שיוחסה לעורך הדין מטעם הסיוע המשפטי, בדקנו את הדברים – זה לא קרה. עורך הדין מעולם לא כינה את הילדה פגומה. נקודה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן