Skip to content

מאסר בפועל על מפיץ עיתונים שהונה את מס הכנסה

במהלך המשפט העידו בני משפחתו, והוא עצמו, בפני בית המשפט על מצבם הכלכלי הקשה, עקב חובות שנקלעו בעקבות ערבויות שחתם האב, ואלימות מצד חלק מהנושים. השופטת כתבה, כי בעבירות כלכליות יועדף האינטרס הציבורי על פני כל אינטרס אישי של הנאשם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך המשפט העידו בני משפחתו, והוא עצמו, בפני בית המשפט על מצבם הכלכלי הקשה, עקב חובות שנקלעו בעקבות ערבויות שחתם האב, ואלימות מצד חלק מהנושים. השופטת כתבה, כי בעבירות כלכליות יועדף האינטרס הציבורי על פני כל אינטרס אישי של הנאשם

מאת אבירם זינו

בית המשפט השלום בפתח תקווה גזר הבוקר (א, 11.3.2012) על חיים כהן 21 חודשי מאסר וקנס של מאה אלף שקלים. כהן, בעל עסק להפצת עיתונים, הורשע בשימוש בעורמה, מרמה ותחבולה כנגד מס הכנסה. הנאשם השתמש בבתו ככיסוי לפעילותו בעסק והעלים כשניים וחצי מיליון שקלים מהכנסותיו.

 על פי כתב האישום, בשנות המס 1998-2005, עסק כהן בהפצת עיתונים. על מנת להעלים מפקיד השומה את עיסוקו והכנסותיו מהפצת העיתונים, פעל הנאשם בתקופה שבין 1998 לחודש מרץ 2001 תוך שימוש בשמה של בתו. הבת פתחה תיק במשרדי פקיד השומה, והצהירה על מקורות הכנסתה מהעסק, בעוד שבפועל נוהל זה באופן בלעדי על ידי חיים כהן ואילו הבת עבדה כשכירה בעסק אחר. כהן הגדיל ועשה ואף לא רשם את מלוא הכנסותיו מהעסק במהלך שנות המס 2000- 2005 בסכום כולל של 2,542,744 שקל.

במהלך המשפט העידו בני משפחתו, והוא עצמו, בפני בית המשפט על מצבם הכלכלי הקשה, עקב חובות שנקלעו בעקבות ערבויות שחתם האב, ואלימות מצד חלק מהנושים. הבת העידה כיצד חרף המצב הכלכלי הקשה, עשה האב הכל כדי להעניק לה את צרכיה בימים של סערות כלכליות.

השופטת דבורה עטר כתבה בהחלטתה כי, "חומרה יתרה נודעת לביצוע עבירות כלכליות. לשם כך הותוותה מדיניות ענישה מחמירה על כל רכיביה, לרבות השתת מאסר לריצוי בפועל, תוך העדפה מכרעת של האינטרס הציבורי על פני כל אינטרס אישי של הנאשם".

השופטת גזרה כאמור עונש של 21 חודשי מאסר וקנס של מאה אלף שקלים. מיד בתום ההחלטה ביקש עורך דינו של כהן עיכוב בביצוע העונש לשם הגשת ערעור, והשופטת קיבלה את בקשתו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן