Skip to content

חשש ממעשי נקם בעקבות הטבח בקנדהאר

כוחות ארצות הברית באפגניסטן בכוננות בעקבות הרג 16 אזרחים אפגאניים, ביניהם תשעה ילדים, בידי חייל אמריקני. החשוד בירי נתפס והוא נחקר עתה. אובמה התקשר להתנצל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות ארצות הברית באפגניסטן בכוננות בעקבות הרג 16 אזרחים אפגאניים, ביניהם תשעה ילדים, בידי חייל אמריקני. החשוד בירי נתפס והוא נחקר עתה. אובמה התקשר להתנצל

מאת גרשון גירון

חייל אמריקני רצח אזרחים אפגאניים
חייל אמריקני רצח אזרחים אפגאניים

החייל, סמל מפקדה יצא את בסיסו אתמול, יום ראשון, והשתולל בכפרים הסמוכים לבסיס. עם 16 ההרוגים נמנים תשעה ילדים. כך מדווח הבי.בי.סי.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשר למקבילו האפגני, חמיד קרזאי, והביע את תנחומיו על הטבח. שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, אמר כי חקירת האירוע נמצאת בעיצומה.

על פי הדיווח, תקף החייל שלושה בתים בשני כפרים סמוך לבסיס האמריקני בקנדהאר. בבית אחד נמצאו 11 גופות, חלקן הוצתו. לפחות שלושה מהילדים נורו בקליע אחד לראשם. החשוד בירי נתפס והוא נחקר עתה.

זהותו של החייל לא נחשפה, אך על פי מידע שהגיע לסוכנות אי.פי הוא נשוי ואב לשניים, שירת שלוש פעמים בעיראק, והוצב בפעם הראשונה באפגניסטן.

הטבח התרחש בעיצומה של סערה אנטי אמריקנית המתחוללת באפגניסטן, מאז שריפת ספרי קוראן בבסיס של נאטו בקאבול בחודש שעבר. דוברים אמריקניים, לרבות הנשיא אובמה, אינם חדלים להתנצל על האירוע ואינם מצליחים לבלום את סדרת המחאות האלימות, שבמהלכן נהרגו לפחות שלושים אזרחים אפגאניים ושישה חיילים אמריקניים.

היחסים בין וושינגטון לקאבול שבירים ממילא והאירועים האלה מנוצלים על ידי הטליבאן להחלשת מעמדו הקשה ממילא של הנשיא קרזאי. האירועים גם מגבירים את הקולות הקוראים בארצות הברית להחשת הנסיגה מהמדינה. הם גם עלולים לעקב חתימת הסכן אסטרטגי בין שתי המדינות, שנועד לאפשר שהות צבאית אמריקנית ארוכת טווח באפגניסטן.

נשיא אפגניסטן, קרזאי, תיאר את מעשי ההרג כ"רצח מכוון של אזרחים שלווים, שאינו בר מחילה." הנשיא אובמה פרסם ביום ראשון הודעה שבה אמר: "זהו אירוע טרגי ומזעזע, ואינו מייצג את אופיים הבלתי רגיל של חיילינו ואת הכבוד שארצות הברית חולקת לעמה של אפגניסטן.

אובמה נאלץ להתנצל שוב
אובמה נאלץ להתנצל שוב

מסקר דעת קהל שנערך לאחרונה בארצות הברית עולה כי 60 אחוז מהאמריקנים מאמינים שהמלחמה באפגניסטן אינה מצדיקה את עלותה. שיעור דומה מהם סבור שיש לזרז את יציאת כוחות ארצות הברית מהמדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן