Skip to content

אכילה נכונה בזמן מילואים

הקפיצו אותכם ללחוץ על כפתורי כיפת ברזל? אתם רצים בין הטילים ונמאס לכם מהלוף? שלמה וולפברג ממליץ איך לאכול נכון בתקופת המילואים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקפיצו אותכם ללחוץ על כפתורי כיפת ברזל? אתם רצים בין הטילים ונמאס לכם מהלוף? שלמה וולפברג ממליץ איך לאכול נכון בתקופת המילואים

מאת: שלמה וולפברג

כאדם המשתדל לשמור על תזונה מאוזנת וטבעית, מלאה בירקות ופירות טריים, מזונות עשירים בסיבים וערכים תזונתיים גבוהים, אני מדי פעם נכנס לתקופה בה תפריטי המזון לא נמצאים באחריותי, ואני צריך להסתדר עם מה שיש. למשל במילואים…

ארוחת בוקר בשטח... צילום: שלמה וולפברג
ארוחת בוקר בשטח... צילום: שלמה וולפברג

נתחיל עם הבשורה הטובה. חזרתי לאחרונה מאימון של שבוע בשטח, מנות קרב ומעט אוכל חם מהבסיס. תפריט "מעט" שונה ממה שאני רגיל. לראשונה מזה מספר שנים, לא סבלתי מבעיות עיכול. מערכת העיכול שלי לא פרצה בשביתה כוללת, ונרגעה לאחר שעיכלתי איזה סלט ירוק או שתיתי מיץ גזר.

איך זה קרה? במשפט אחד: הכנה מוקדמת ובחירות מושכלות.

הכנה מוקדמת

באתי לאימון מצוייד בערכת צ'ופרים מיוחדת, לא בשבילי, אלא למערכת העיכול שלי. היא כללה: שתי חפיסות פטרוזיליה, נבטים ונבטוטים, בננות, לחם מקמח מלא, טחינה גולמית משומשום מלא, שורש ג'ינג'ר חי, גוג'י ברי וגם מתוקים: תמרים וחרובים.

בחירות מושכלות. השתדלתי לשמור כמה שאפשר על מאכלים הדומים לתפריט הרגיל שלי. למרבה מזלי, בכמעט כל ארוחה נכחו ירקות ופירות טבעיים. מהם העמסתי בכל הזדמנות.

כללים בסיסיים לערכת הצ'ופרים המיוחדת שלי למילואים

מזונות קלי משקל, נשמרים לכמה ימים, מלאי סיבים, בעלי ערך תזונתי גבוה. הסיבים, שנמצאים בריכוז גבוה בעלים הירוקים, בנבטים, בננות בלחם המלא ובחרובים, עוזרים לשינוע האוכל במערכת העיכול. שורש הג'ינג'ר מספק את החיזוק הנכון למערכת החיסון ומגן מפני זיהומים ואוכל לא נקי במילואים. הגוג'י ברי מספק את הויטמינים והמינרלים החסרים והתמרים כמשהו מתוק לקינוח.

שלמה וולפברג יורד לשטח...
שלמה וולפברג יורד לשטח...

ארוחת בוקר: כריך עם טחינה, הרבה פטרוזיליה ופרוסות ג'ינג'ר, בננה, חופן גוג'י ברי, שני חרובים וארבעה תמרים.

ארוחת צהריים: סלט או ירקות (תבקשו מהרס"פ שיוריד לשטח!), ומה שהכי קרוב לתפריט הרגיל שלכם, ממה שיש.

ארוחת ערב: עוד כריך, חצי קופסת נבטים, מספר חופנים של נבטוטים, שני תמרים וחרוב.

כמובן שזה תפריט בסיסי, עליו ניתן להוסיף ולאכול לשובע. לא מדובר בדיאטה, אלא באספקת החומרים הנחוצים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ושאר מערכות הגוף.

מקווה שזה יעזור גם לכם להעביר את המילואים הקרובים שלכם טיפה יותר בקלות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן