Skip to content

עוגיות צוף מהירות הכנה

עוגיות מהירות הכנה שלא תפסיקו לנשנש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוגיות מהירות הכנה נימוחות, עם דבש צוף אורגני, מצופות בשומשום, הממלאות את הפה במגוון טעמים מאלפים, שכל טעימה מהן היא עונג צרוף. ממליצה להכין מראש כמות כפולה

צילום: טלי גרופית
צילום: טלי גרופית

המצרכים

דבש טבעי טהור צוף (צילום: ניצן גינת)
דבש טבעי טהור צוף (צילום: ניצן גינת)

1 כוס צוף
½ כוס שמן
¼ כוס סוכר חום בהיר(דמררה)
½2 כוסות קמח כוסמין
2 כפיות אבקת אפיה
½ כפית סודה לשתייה
½כפית קינמון
¼ כפית הל
גרדת תפוז משני תפוזים
קערה עם 100 גר שומשום

אופן ההכנה

  1. לחמם את התנור ל180 מעלות
  2. לערבב לפי הסדר וללוש לבצק רך
  3. לעטוף בניילון נצמד לקרר כשעה במקרר
  4. לרפד תבנית בנייר אפייה
  5. לכדרר לכדורים קטנים
  6. לצפות בשומשום ע"י גלגול בקערת השומשום ולהניח על תבנית

    צילום: טלי גרופית
    המצרכים (צילום: טלי גרופית)
  7. בעזרת מזלג ליצור דוגמה ולשטח מעט
  8. לפזר שומשום/ אגוזים/שקדים/שוקולד צ'יפס
  9. לאפות במשך כ-15 דקות.
  10. להוציא מהתנור ולתת לעוגיות להתייצב.

אין לגעת עד שמתקרר לחלוטין!

אותה הגברת בשינוי האדרת

  • להחליף ½ כוס קמח ב-3/4 כוס אגוזי מלך או פקאן טחונים
  • להוסיף ½ כוס שוקולד צ'יפס
  • להחליף את קמח כוסמין בקמח לבן
  • מעולה ליד לצד כוס תה צמחים
  • להחליף את הצוף ב3 כפות דבש אורגני וחמש כפות טחינה אחוהמהו ממרח הצוף

    ממרח הצוף משלב  בין צוף פרחי הקוקוס (סוכר קוקוס) לדבש יוצר טעם שונה ממה שהכרתי. בעל ארומה קרמלית ייחודית. השומשום האורגני עשיר בחלבון באופן נדיב ואין בו כולסטרול. סוכר הקוקוס בממרח עשיר בוויטמינים ומסייע בתפקוד הלב. הוא עשיר בוויטמין B האחראי על משק האנרגיה ותפקוד מערכת העצבים, בחומצות אמינו שהן אבן הבניין של החלבונים השונים, במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, ברזל ואבץ. הערך הגליקמי של סוכר הקוקוס ושל דבש הינו נמוך ולכן בממרח מתוק – זה המתוק הבריא ביותר בנמצא!

    לדברי טובי דיקמן, היזם ומנכ"ל "צוף", לדבש אורגני יש ערכים רבים מעבר לטעם המופלא שלו, לכן החלטנו על פיתוח מוצרים המבוססים על האיכויות שלו, כש"ממרח צוף" הוא הראשון בסדרה. "מתוך אחריות ואהבה לאוכל שאנו אוכלים אנו נוהגים לחקור את תוויות המזון שמגיע אל השולחן שלנו. כך גילינו שבממרחים המתוקים המצויים כמעט בכל בית יש יותר מ- 50% סוכר לבן, מעובד ולא מזין. רצינו עבור הילדים שלנו ממרח שהוא בריא, אורגני, טעים מאד ונגיש מבחינת המחיר. לאחר שנה של פיתוח ייצרנו את 'ממרח צוף', דרכו אנו מאמינים ניתן ליהנות ממה שיש לדבורים ולטבע להציע".

    חברת "טרה מאטר נקטר בע"מ" החא בעלת מותג "צוף", והינה כמכוורת אורגנית. החברה שוכנת בשבי ציון, שבגליל ועוסקת כיום בייצור, ייבוא ושיווק דבש אורגני מיובא ומקומי ומוצרים המבוססים על דבש אורגני. בנוסף לדבש האורגני המיובא מייצרת החברה דבש פסגות ישראלי הנחשב לדבש האיכותי, הטעים והקרוב ביותר לדבש אורגני בייצור ישראלי. את הדבש האורגני מייבאת החברה מהמגדלים האורגניים המובילים בעולם הנבחרים בקפידה ועומדים בתקנים האורגניים המחמירים ביותר, מתוך רצון לעמוד בדרישות הצריכה של הדבש האורגני בישראל ובסטנדרטים של ה- E.U וה- USDA.

    צילום: אלברט אדוט
    צילום: אלברט אדוט

    אני הכרתי את המוצרי הדבש של "צוף"  בשוק האיכרים בשבי ציון, שוק המתקיים אחת לשלושה שבועות, בימי שישי צמוד לפאב הפרה בשבי ציון. שוק ססגוני שבו משווקים תושבי הגליל את מרכולתם. שווה להגיע.

    הצוף הפך בביתנו לממרח המתוק המועדף טעמו עדין עם ניחוח טחינה, הוא בריא ויכול לשמש לארוחת עשר טעימה , שהילדים יואכלו בהנאה, או כחטיף בריא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן