Skip to content

אדום עולה

צריכת בשר הבקר לנפש בישראל היא מהגבוהה בעולם, ומגדלי הבקר האירופאים מחזרים אחר הסועד הישראלי; בסדנת שף ייחודית למדו עשרות שפים ישראלים על סגולות הבקר מאירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סדנת שף ייחודית נערכה ביום חמישי לפני כשבוע ב"דן גורמה", בהשתתפות עשרות שפים ובכירים מתעשיית הבשר, זאת כחלק מקמפיין מיוחד שעורך בישראל האיחוד האירופי.

הקמפיין, הראשון מסוגו בישראל, נקרא Taste The Best ומטרתו לשכנע את הישראלים לצרוך בשר, המיוצר באירופה. את הסדנה העבירו השף הראשי של שגרירות צרפת, דן אבולקר ביחד עם השף המשמש גם כפרזנטור של הקמפיין, יוסי חנוכה.
בסדנה נכחו עשרות שפים מובילים, שהגיעו במטרה לקבל כלים מקצועיים וידע לגבי איכות הבשר מאירופה. בסדנה גם נכחו נציגי יצרני הבשר מאירופה, שהגיעו במיוחד על מנת להשתתף בתערוכת ישראפוד, וגם בסדנה הייחודית.

בשר אירופאי מיובא ב-22 זנים. צילום: פוני מסיקה

בניגוד לבשר הישראלי – שמיוצר מזן אחד – הבשר האירופאי המגיע לכאן מגוון יותר. 22 זנים שונים של בקר מגיעים לישראל. כל זן דורש את הטיפול הנכון בו על מנת למקסם את איכותו בתבשיל.

למה האיחוד באירופי כל כך רוצה לשכנע את הישראלים לעבור לבשר אירופאי? מסתבר שצריכת בשר הבקר לנפש בישראל היא מהגבוהה בעולם. ישראל ניצבת מזה שנים במקום השביעי לצריכת בשר בקר לנפש – כמעט פי 2 מהממוצע באיחוד האירופי. בעוד האירופים צורכים בממוצע 11 ק"ג לנפש בשנה, הישראלי צורך לא פחות מ-20 ק"ג בממוצע של בשר בקר. הצריכה בישראל גבוהה בין היתר בזכות המגזר החרדי והמגזר הערבי, אשר מעלים את הממוצע.

יותר מכך, בשלושת העשורים האחרונים זינקה הצריכה לנפש במאות אחוזים. בשל הצריכה הגבוהה בארץ, וההיצע הנמוך, מעל ל-60% מהבשר הנמכר בישראל, מקורו בחו"ל.

הקמפיין בישראל הוא תוצר של שיתוף פעולה בין מספר יצרני בשר אירופאים, ובראשם איגוד מגדלי הבקר של צרפת, INTERBEV, ובין האיחוד האירופי. שני הגופים חברו יחד לביסוס הקמפיין בישראל. השף שנבחר כפרזנטור לקמפיין הוא השף יוסי חנוכה, שזכה לאחרונה בשתי מדליות זהב ומדלית ארד בתחרות בישול בינ"ל, כחבר נבחרת ישראל.

מימין: שף יוסי חנוכה ושף דן אבולקר. צילום: פוני מסיקה

 בשנה הבאה, מבטיחים באיחוד האירופי, יגיעו אף זנים נוספים של בשר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן