Skip to content

"בית השמש העולה" במופע נוסטלגי של "האנימלס וחברים" בישראל

DON’T LET ME MISUNDERSTOOD , I PUT A SPELL ON YOU השירים שאהבנו ... להקת THE ANIMALS & FRIENDS עם הלהיטים הגדולים של שנות השישים מגיעה לארץ למופע נוסטלגיה מרגש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 להקת "החיות וחברים"  ANIMALS AND FRIENDS מגיעה לשתי הופעות בישראל. להקת ההמשך של חלוצי הרוק הבריטי הזכורה לנו מן השיר "בית השמש העולה" תופיע בחיפה ותל אביב .

 

להקת החיות והחברים להקת ההמשך לחלוצי הרוק הבריטי

להיטי שנות השישים בית השמש העולה. צילום: יח"צ

 המופע מביא איתו המון נוסטלגיה לשירי שנות השישים, לאוהבי הרוק הבריטי ולמעריצי האנימלס .  בהרכב מופיעים שני

חברי להקה מקוריים, JHON STEEL המתופף שהתחיל עם האנימלס מתחילת דרכם, ו MICKEY GALLAGHER (הקלידן שניגן עם הקלאש ואיאן דיורי) והצטרף ללהקה בשנת 1965, כשהוא מחליף את האורגניסט ALAN PRICE , שפרש והקים להקה משלו. לשני המוסיקאים המוכשרים האלה, הצטרפו DANNY HANDLEYבשירה, ו- ROBERTO RUIZבאס.

נוסטלגיה משנות השישים רוק בריטי

המוזיקאים המיתולוגיים האלה שצמחו באנגליה במקביל לחיפושיות, יגיעו לישראל עם הלהיטים הגדולים:

השיר האגדי על בית הזונות בניו אורלינס HOUSE OF THE RISING SUN ,  של בוב דילן שהעלה אותם לפיסגה, כמו גםהשיר הנפלא של נינה סימון – DON’T LET ME MISUNDERSTOOD . ועוד רבים אחרים כמו:

WE GOTTA GET OUT OF THIS PLACE,    DON’T BRING ME DOWN ,   I PUT SPEEL ON YOU,     BABY, LET ME TAKE YOU HOME,     ITS MY LIFE, BOOM BOOM,

 המופע  ANIMALS AND FRIENDS  המגיע ל-2 הופעות בלבד, יערך ב- 8 בינואר – בשעה 20:30 – אודיטוריום – חיפה, וב-9 בינואר- בשעה 20:30- היכל התרבות –תל אביב

 

קישור לקטע מן ההופעה

https://www.youtube.com/watch?v=foJcIm5Izv0

על גלגוליה של להקת החיות

The Animals להקת החיות הייתה להקת רוק בריטית מהעיר ניוקאסל בתחילת שנות ה-60 של המאה העשרים.  חברי הלהקה לבשו חליפות ועטו תסרוקות הדומות לאלה של חברי להקת החיפושיות, אך חליפותיהם נשאו צבעים שונים מאלה של הביטלס  ונטו לרוב לגווני הצהוב.

הלהקה הוקמה על ידי אלן פרייס ובשנת 1962 הצטרף אליה הסולן אריק ברנדון. ב-1964 עברה הלהקה ללונדון והוחתמה על ידי המפיק מיקי מוסט שהשיג להם חוזה בחברת Columbia. הלהיט הראשון שלהם Baby let me take you home עבר שינוי תמליל כדי לנקות אותו מתכנים "בעייתיים".  הלהיט השני שלהם השיר "בית השמש העולה"  הביא אותם לפסגה. אריק ברדון גילה את השיר באלבומו הראשון של בוב דילן וחברי הלהקה הצליחו לשכנע את מיקי מוסט להוציא את הלהיט למרות אורכו. הלהיט נמכר ב-250 אלף עותקים תוך 3 ימים והגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. בארצות הברית הוצאה לשוק גרסה קצרה יותר של 2 דקות ו-58 שניות, וגם היא הגיעה לפסגה.

האנימלס, חברי הלהקה המקורית
החיות חברי הלהקה המקורית. the_Animals מקור ויקיפדיה. 1965- photo: Richard William Laws. source: wikipedia

להיטם השלישי של החיות – I’m crying, חובר על ידי ברדון ופרייס, אבל לאחריו הם שבו להקליט להיטים של אחרים – Don’t let me be misunderstood של נינה סימון ו-Bring it on home to me של סם קוק.  בשנת 1965 פרש האורגניסט אלן פרייס מהלהקה והקים להקה משלו .  החיות המשיכו להוציא להיטים – We gotta get out of this place שהגיע למקום השני ו-It’s my life, הלהיט האחרון בחברת Columbia. החיות עברו להקליט בחברת Decca אבל מכאן החלה הירידה שלהם ולאחר שני להיטים, שקעה הלהקה והתפרקה בספטמבר 1966.  ב-1967 הקים אריק ברדון את להקת "אריק ברדון והחיות" שהלהיט הידוע והמצליח ביותר שלה היה San Franciscan nights. ביוני 1967 הופיעה הלהקה לעיני כ-90,000 איש בפסטיבל הפופ הבינלאומי של מונטריי בקליפורניה. במהלך ההופעה ביצעו החיות גרסה יוצאת דופן ומלאת עוצמה בליווי כינור של להיטם של האבנים המתגלגלות Paint it Black.

להיטי הלהקה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן