Skip to content

"קישתא!" בצוותא: רעיון יפה, ביצוע מאכזב

החיבור הזה, שבו מבקשי המקלט נכנסים לנעליהם של הח"כים, שחורצים את גורלם, אמור לייצר סיטואציות משעשעות ולהציב מראה נוקבת מול החברה הישראלית. זה לא באמת קורה. ככה לא יוצרים סאטירה דוקומנטרית בועטת ונושכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

★★★

הרעיון של "קישתא" מקורי ומעניין: ההצגה מבוססת על פרוטוקול של ועדת הפנים של הכנסת, שדנה בגירוש המסתננים הלא חוקיים או הפליטים. תלוי את מי שואלים.

נופלים בין הכסאות. צילום: מגד גוזני

כלומר, את הטקסט "חיברו" חברי הכנסת של ועדת הפנים, והשחקנים על הבמה הם פליטים אמיתיים מדרום סודן, דרפור ואריתריאה. השחקנים מגלמים את הח"כים שיושבים בוועדה, ביניהם היו"ר יואב קיש, אורן חזן ומיכל רוזין. אחד מהם מגלם גם את דמותו של שר הפנים אריה דרעי, שהיא קריקטורה של השר.

מדובר בסאטירה דוקומנטרית, שבאה ללעוג לדיון בוועדת הפנים, ולח"כים שצועקים זה על זה, מגלים אטימות ולא באמת קשובים לסיפורים האישיים ולטרגדיות של מבקשי המקלט. החיבור הזה, שבו מבקשי המקלט נכנסים לנעליהם של מקבלי ההחלטות, שחורצים את גורלם, אמור לייצר סיטואציות משעשעות ובעיקר להציב מראה נוקבת מול החברה הישראלית.

מעוררים סימפטיה. צילום: מגד גוזני

זה לא באמת קורה, וזו הבעיה של ההצגה. המשחק חובבני ולעיתים מביך, הבימוי לא מקצועי ולא מעניין, וכל מה שרואים על הבמה, רוב הזמן, זה בלאגן אחד גדול. עם כל הכבוד לשחקנים האותנטים, שבאמת משתדלים ואני מאמין לכאבם, הם אינם יכולים לבוא במקום שחקנים מקצועים. לכל היותר הם מעוררים סימפטיה. ואולי קשה בכלל להתחרות בכישרונם של השחקנים "האמיתיים", הח"כים.

"קישתא!" היא רעיון יפה, שיכול היה להיות סאטירה דוקומנטרית בועטת ונושכת, אבל הביצוע מאכזב וההצגה נופלת בין הכסאות של חברי הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן