Skip to content

רב חשוד בניהול כת בה נוצלו מינית וכלכלית נשים והוחזקו על ילדיהן בתנאי עבדות

הבוקר נעצר הרב ואיתו עוד שמונה נשים. "הנשים היו צריכות לבקש ממנו רשות על כל דבר, ולהתייעץ איתו על כל דבר, על כל פעולה פשוטה", אמר נציג המשטרה. הוא הוסיף כי היו "איומים והפחדות על העולם הבא. היו מכניסים אצבעות של בנות לתוך האש כדי שיבינו מה זה גיהינום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהיג כת ושמונה נשים נעצרו הבוקר (שני) בפשיטה שערכה המשטרה על מבנה בשכונת הבוכרים בירושלים בחדש לניהול כת ובה מיוחסות להם עבירות פגיעה בקטינים חסרי ישע וניצול מיני של עשרות נשים שגרות שם. כלל החשודים שנעצרו, הובאו לחקירה בחשד לעבירות עושק והחזקה בתנאי עבדות. בתום חקירה סמויה, פשטו לפנות בוקר כוחות משטרה על מתחם המגורים בו התנהלה עפ"י החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק 'בניצוחו' של החשוד המרכזי בשנות ה 60 לחיו.

צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעפ"י החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות מעצרו של הרב בן ה-60 הוארך בבית משפט השלום בשבעה ימים. "הנשים היו צריכות לבקש ממנו רשות על כל דבר, ולהתייעץ איתו על כל דבר, על כל פעולה פשוטה", אמר בדיון נציג המשטרה והוסיף: "הבנות שגויסו לכת מההתחלה קיבלו יחס טוב וחשבו שמצאו בית חם, אך בשלב שהן כבר היו בתוך הכת – לימדו אותן להתנתק מההורים ומכל המשפחה והחברים. הרבה שיעורים בצניעות עם סימני גיהינום, גבורה ואש, איומים והפחדות על העולם הבא. היו מכניסים אצבעות של בנות לתוך האש כדי שיבינו מה זה גיהינום".
לפני הדיון בבית המשפט, החשוד אמר: "הכל קשקוש, לא היה ולא נברא, המשטרה עוצרת והשופטים ישחררו. אף אחד לא מאמין שזה נכון. הקטינים בבית אולי נכדים שלי שבאו לבקר".
ממשרד העבודה והרווחה שאנשיו השתתפו בפשיטה נמסר כי "הפשיטה נערכה בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד ובמשטרה אודות המתרחש בתוך המתחם, בהן חשדות להתעללות פיזית ומינית בנשים, התעללות והזנחת ילדים".


רפ"ק איזיק סימון, מפקד מחלק הונאה ופשיעה כלכלית בימ"ר ירושלים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בעבר פשטה המשטרה על המקום, אך החקירה נסגרה. היא נפתחה מחדש בעקבות תלונות של נשים שעזבו את המקום, וכן של המרכז הישראלי לנפגעי כתות.  עם התקדמות החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ – 50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן, ובנוסף עלה כי הילדים עד גיל 5, מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.
החקירה הילתה חשד כי כלפי אותן נשים, נוקט החשוד בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו ע"י החשוד, כשחלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי. בשלב זה, מתמקדים מאמצי המשטרה יחד עם הגופים הנוספים במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן