Skip to content

חדשנות: שוקולד המכיל שמן המופק מצמח קנאביס

חברת כרמית תעשיות תחל לייצר לראשונה שוקולד המכיל שמן HEMP המופק מצמח הקנאביס. הבעיה: לא ישווק בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת כרמית, יצרנית  וייבואנית מוצרי מזון, תחל לייצר חפיסות שוקולד עם שמן HEMP מצמח הקנאביס, בשלב הראשון ישווק למדינות אירופה.

השוקולד ישווק בבמבחר טעמים, בניהם: שוקולד חלב, שוקולד לבן ושוקולד מריר, כולל שוקולד VEGAN  שישווקו במשקלים שונים. הייצור יעשה עבור מדינות באירופה בלבד בהם התקנים מתירים מכירה ושיווק של מוצרים מסוג זה ובהתאם להוראות ותקנים של משרד הבריאות ולהוראות במדינות היעד.

שוקולד קיווה (צילום לצורכי הדמיה בלבד)
שוקולד קיווה (צילום פרסום של קיווה לצורכי הדמיה בלבד)

שמן Hemp, המופק מצמח ממשפחת הקנאביים, הוא מוצר שנמכר כיום בישראל בעיקר בחנויות טבע ומכיל ויטמינים ומינרלים שונים וחומצות שומן שונות מרכיב צמחי, ונחשב לתוסף מזון ותוסף קוסמטי שתורם לבריאות הגוף. יש בו ריכוז נמוך מאוד של THC (החומר הממסטל בקנאביס) אך ללא השפעות על התודעה. על פי מסמכים שהגיעו ל"כלכליסט", ופורסמו על ידי העיתון, בחודש מאי הגישה 'כרמית' למשרד הבריאות "בקשה למזון חדש: ייצור ויצוא שוקולד עם זרעי או שמן Hemp". בחודש יוני פנתה מנהלת אבטחת איכות בכרמית, אביב חן פרץ, לד"ר שי רייכר, מנהל תחום הערכת סיכונים במשרד הבריאות, וציינה כי החברה טרם קיבלה מענה לבקשה שהגישה. רייכר ענה לה כי "חל איסור גורף להוסיף קנאביס או רכיבים שלו למזון מאחר שהקנאביס נכלל בפקודת הסמים המסוכנים. נכון להיום, מותר לשווק בישראל אך ורק תוסף תזונה של שמן קנאביס המופק מזרעים ועד לריכוז THC של PPM5". רייכר הוסיף כי ככלל, טיפול בבקשות לאישור מזון חדש אורכות בין 6 ל־12 חודשים.

שמן hemp שנמכר בעולם. מנכ”ל כרמית: “אין פה שימוש בחומר אסור או בעייתי” שמן hemp שנמכר בעולם. מנכ”ל כרמית: “אין פה שימוש בחומר אסור או בעייתי”

מתניה שוורץ מנכ"ל חברת כרמית ממתקים (צילום: אלעד גוטמן)
מתניה שוורץ מנכ"ל חברת כרמית ממתקים (צילום: אלעד גוטמן)

מתניה שוורץ מנכ"ל חברת כרמית אמר: "השימוש בקנאביס במוצרי מזון תופס תאוצה במדינות רבות בעולם וזה מעודד אותנו להאיץ את פיתוח המוצרים ויכולת הייצור והייצוא לחו"ל."  לדבריו: "מדובר בחפיסות שוקולד הכוללות שמן HEMP  אשר יש כאלו המתייחסים אליהם כאל "מזון על". כאמור, אין פה שימוש בחומר אסור או בעייתי. זה כמו להוסיף זרעי צייה או אגוזים לשוקולד."

עוד ציין שוורץ: "חפיסות השוקולד ישווקו לחו"ל בלבד, במדינות שונות בהן טרנד מזון מזרעי שמן הקנאביס תופס תאוצה כגון: אנגליה תוך מחויבות לעמידה מלאה בכללים הרגולטורים במדינות הללו והפרדה מלאה מהמוצרים המשווקים בישראל"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן