Skip to content

העבודה – גשר יתמכו בפסילת חברת הכנסת היבא יזבק

לחברי הכנסת מישראל ביתנו, העבודה - גשר, כחול לבן והליכוד הספיקה העובדה שחברת הכנסת הצטערה על חיסולו של סמיר קונטר, רוצח דני הרן ובתו, כדי לבקש את פסילתה. הרשימה המשותפת: מדובר לא רק בבקשת פסילה נגד ח"כ יזבק, אלא במתקפה על הרשימה המשותפת כולה.. ובראשה עומד מי שהוא המסית הגדול ביותר נגד הרשימה המשותפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת הדיון בבקשת מפלגת ישראל ביתנו לפסילתה של ח״כ היבא יזבק מרשימת המחנה המשותף בוועדת הבחירות המרכזית – הודיעו היום ראשי מחנה מרץ, עבודה – גשר, ח"כ עמיר פרץ וח"כ ניצן הורביץ, כי בהצבעה בבקשה לפסילת היבא מהתמודדות לכנסת תינתן לחבריה להצביע לפי מצפונו.

כיום סיעות העבודה-גשר ומרצ (המחנה הדמוקרטי) מיוצגות בנפרד בוועדת הבחירות המורכבת מנציגי הסיעות בכנסת היוצאת, ובעקבות זאת, סיכמו יו״רי המפלגות פרץ והורוביץ כי כל סיעה תחליט בעצמה על אופן הצבעתה בוועדה, וכי בעניין זה יינתן כאמור חופש הצבעה. פרץ והורוביץ הדגישו כי חשיבות החיבור בין המפלגות מבוססת גם על היכולת לכבד את מגוון הדעות ביניהן.
במפלגת העבודה- גשר, יתקיים ככל הנראה גם דיון בנושא הפסילה, אך פרץ הודיע כי ימליץ לחבריו לתמוך בבקשת הפסילה.  מנגד הודיע הורוביץ כי מר"צ מתנגדת לפסילת יזבק ותצביע נגדו.

את עיקר טענותיהם לפסילתה של חברת הכנסת תולים מתנגדיה בפרסום באשר לסמיר קונטאר, רוצח דני הרן ז"ל ובתו, כאשר יום לאחר חיסולו ב-20 בדצמבר 2015, יזבק פרסמה את תמונתו וכתבה לצידה, "קונטאר הלוחם השהיד". זה הספיק לבקשה פסילתה. עוד נטען בידי המבקשים לפסילת חברת הכנסת כי לפני כמה ימים ב-1 בינואר 2020 פרסמה יזבק תמונה שלה לצידו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ראאד סלאח, המסיים בימים אלה לרצות עונש מאסר בגין הסתה ותמיכה בטרור. לצד התמונה כתבה יזבק שסלאח הוא "מאנשיה" ובירכה על שחרורו הקרוב.

אתמול (ראשון) הודיע יו"ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר כי כחול לבן וש"ס יצטרפו לבקשה לפסול את מועמדותה של ח"כ היבא יזבק מבל"ד, זאת בעקבות תמיכתה בטרור. "‏כדי לקדם את הליך פסילת מועמדותה של ח"כ יזבק מבל"ד, יש לגייס חתימות של לפחות שליש מחברי ועדת הבחירות" צייץ פורר בטוויטר. "יו"ר סיעת כחול-לבן, ח"כ ‎אבי ניסנקורן, הודיע לי כעת שסיעתו תצטרף לבקשה. סיעת הליכוד תצטרף גם היא, ממתין לשמוע מסיעת יהדות התורה וסיעת ש"ס מה עמדתן בנושא".

זמן קצר לאחר מכן הוסיף פורר הוסיף וצייץ כי "גם ח"כ משה ארבל הודיע לי שסיעת ש"ס תצטרף לבקשה. מצוין. נשאר לשמוע מח"כ משה גפני את עמדת סיעתו. אין לו טוויטר, אבל בטוח יש כאן מספיק פעילים שלו שנוסף לטלפון הכשר יש להם גם טלפון חכם וטוויטר כדי לומר מה עמדת יהדות התורה".
כזכור בישראל ביתנו הודיעו בשבוע שעבר כי ידרשו את פסילתה של יזבק, שלפני בחירתה לכנסת הביעה ברשתות החברתיות תמיכה במחבלים פלסטינים. בין השאר כתבה ברשת כי סמיר קונטאר, האחראי לפיגוע בנהריה משנת 1979, הוא "לוחם שאהיד" והספידה את חיסולו בשנת 2015, וכן הביעה תמיכה באמיר מח'ול, אזרח ערבי ישראלי שהורשע בריגול עבור ארגון חיזבאללה.

ח"כ היבא יזבק (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
ח"כ היבא יזבק (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

בדיון בנושא שנערך באחד מערוצי הטלוויזיה ניסה העיתונאי גדעון לוי להסביר את נקודת מבטם של הפלסטינים, "כפי שאנו ראינו בחברי מחתרות, זורקי פצצות ומחסלי שוטרים גיבורים הרואים בעוד הבריטים ראו בהם מחבלים, כך רואים אותם הפלסטינים בכנותם אותם שאהידים, הסביר לוי.

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה: "יש רק מטרה אחת לבקשות הפסילה האישיות נגד ח"כ היבא יזבק והיא להמשיך את מסע ההסתה נגד הציבור הערבי ונבחריו. מדובר לא רק בבקשת פסילה נגד ח"כ יזבק, אלא במתקפה על הרשימה המשותפת כולה. מצער מאוד שחלק ממנהיגי רשימת כחול לבן הודיעו על הצטרפות למתקפה הזו, ובכך חשפו את פניהם האמתיות ויחסם האמתי לחברי הכנסת הערבים. אחת מהבקשות הוגשה על ידי מפלגת הליכוד, שהיא מפלגת השלטון ובראשה עומד מי שהוא המסית הגדול ביותר נגד הרשימה המשותפת. הרשימה המשותפת עומדת לצד ח"כ יזבק, הפועלת באופן לגיטימי נגד אלימות, נגד הכיבוש ולמען הזכויות האזרחיות של החברה הערבית. כשם שניסיונות הפסילה לא עבדו עד כה – אנחנו משוכנעים שגם הפעם המסיתים לא יצליחו להשתיק את קולנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן