Skip to content

"שלוש מלכות ופילגש": סיפור טוב, חוויה פושרת

היוצרת והבמאית גבריאלה לב מנסה לתת פרשנות עדכנית לסיפורן הטראגי של ארבע נשים עוצמתיות, שמורדות בסדר הקיים בעולם של גברים. הרעיון מעניין, אבל הביצוע מאכזב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★

 

שלוש המלכות הן מיכל בת שאול, אביגיל אשת נבל הכרמלי ובת שבע אשת אוריה. כולן נשותיו של דוד המלך. האישה הרביעית היא רצפה בת איה, פילגשו של שאול. זהו סיפורן של ארבע נשים עוצמתיות, שמורדות בסדר הקיים, כשברקע מלחמות, תככים, בגידות והרבה פוליטיקה.

שלוש שחקניות מוכשרות על הבמה.צילום: גאיה צביה

היוצרת והבמאית גבריאלה לב (קבוצת התיאטרון הירושלמי) מנסה לתת פרשנות עדכנית לסיפורן הטראגי של הנשים הללו ולהשמיע את קולן בעולם שבו שולטים גברים. הכוונה נכונה וטובה, אבל הביצוע מאכזב ולא עונה על הציפיות.

הדרמה שמתחולל בנפשה של כל אחת מהנשים כמעט ולא באה לידי ביטוי על הבמה של מרכז סוזן דלל בתל-אביב. גם הניסיון להעניק לסיפור המקראי מימד עכשווי, אינו משכנע – ולכן ההצגה נותרת מרוחקת. מבחינה זו מדובר ממש בהחמצה. גם אם מדובר בתיאטרון מחול מסוגנן, אפשר היה להפיק יותר מהסיפור העוצמתי הזה.

"שלוש מלכות ופילגש" היא סיפור טוב, אבל במבחן התוצאה – לא זכיתי לחוויה מעניינת או מרגשת. בכל זאת משהו חיובי: אהבתי את המוזיקה וגם שמחתי לגלות שלוש שחקניות מוכשרות על הבמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן