Skip to content

מועמד הסוציאליסטים בכנס אוהדים במרסי

מערכת הבחירות בצרפת מתקרבת לישורת האחרונה, הסקרים מתנדנדים מדי יום. הסקר האחרון מראה על עליה של הנשיא סרקוזי מול ירידה של המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. האחרון לא מתרגש מהסקרים והתייצב היום במרסי מול עשרת אלפים מאוהדיו. כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת) באווירה לוהטת מול קהל אוהד במיוחד שזועק "פרנסואה, נשיא" התייצב פרנסואה הולנד מועמד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הבחירות בצרפת מתקרבת לישורת האחרונה, הסקרים מתנדנדים מדי יום. הסקר האחרון מראה על עליה של הנשיא סרקוזי מול ירידה של המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. האחרון לא מתרגש מהסקרים והתייצב היום במרסי מול עשרת אלפים מאוהדיו.

כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת)

פרנסואה הולנד - בין אוהדים

באווירה לוהטת מול קהל אוהד במיוחד שזועק "פרנסואה, נשיא" התייצב פרנסואה הולנד מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת, ונשא נאום בן שעה וחצי עד שניחר גרונו. לפניו חיממו את הקהל מישל ווזל נשיא האזור (PACA – Provence Alps Cote D'azure) מנואל ול – חבר בכיר במפלגה הסוציאליסטית ואליהם הצטרף נשיא האסיפה הלאומית.

הסקרים האחרונים בצרפת מציגים מגמת עליה לסרקוזי בסיבוב הראשון מול ירידה להולנד שעדיין מוביל בסקרים לגבי הסיבוב השני. בהנחה שאכן השניים יגיעו יחדיו לסיבוב בשני. דבר שאיננו כל כך ברור עכשיו, אחרי שמרין לה פן נציגת החזית הלאומית (מפלגת הימין המושמצת) הצליחה להשיג את 500 החתימות הדרושות לה לרוץ, ויכולה להתמקד במאבק עצמו.

גם כוכבי קולנוע תומכים

האירוע נערך באולם הקונצרטים הענקי של מרסיי "הכיפה" (Le Dome) מול קהל של 10,000 אוהדים ועוד רבים שכניסתם לא התאפשרה ונאלצו להאזין לנאומו של המועמד הסוציאליסטי בחוץ. בקהל ניתן היה למצוא כוכבי קולנוע ילידי ותושבי הדרום פוליטקאים מהשורה הראשונה ובעלי תפקידים בכירים מקומיים. והרבה מאוד צעירים וצעירות, שדאגו לשמור על דציבלים מרשימים.

אירועים מסוג זה, בדרך כלל אינם המקום לרעיונות חדשים או להכרזות מפוצצות. הם המקום לחימום האוירה לעידוד הנושאים בעול, מריצי הקמפיין ומתנדביו אבל בעיקר לטפח על האגו של המועמד. שלא לדבר על העובדהשהוא נערך במעוז מובהק של מפלגתו של היריב.

אולם מלא ואלפים נשארו בחוץ

למרות היותה עיר מהגרים טיפוסית ואולי בגלל היותה עיר מהגרים, מרסי היא מעוזו של הימין הגוליסטי ואחד מהמעוזים האחרונים בו מחזיקה מפלגתו של סרקוזי (UMP).

הכנס שודר לכל תחנות הטלויזיה בצרפת והתקשורת נכחה במקום בהרכב מלא. מחר יעסקו כולם בניתוח דבריו של הולנד ובסקרים שמשתנים מדי יום בצורה מעוררת חשד.

 

 

כל התמונות:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן