Skip to content

"קדימה": סרט ילדים קסום ומלא קסם

"קדימה" הוא סרט טוב של אולפני פיקסאר, אך לא נהדר, עם סיפור מרגש - גם אם מניפולטיבי, והרבה קסמים קולנועיים שמניע אותו קדימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אולפני פיקסאר מתחילים את שנת 2020 עם הראשון מבין שני הסרטים המקוריים המתוכננים השנה: "קדימה". מאז שיצא סרטם העלילתי הראשון באורך מלא בשנת 1995, פיקסאר צברו להקה של מעריצים שמעריכים את הרעיונות הייחודיים של האולפנים היוצרים סיפורים משמעותיים ונוגעים ללב. בשנים האחרונות, פיקסאר חילקו את תשומת ליבם בין סרטי המשך ובין סרטים עם רעיונות מקוריים. כעת, אחרי שני סרטי המשך לסרטים קודמים, אולפני ההנפשה חוזרים עם סרט מקורי, כאשר "קדימה" מתאר את קורותיהם של שני אחים שדונים היוצאים למסע קסום כדי להשלים כישוף, שיאפשר להם לבלות יום עם אביהם שנפטר לפני כמה שנים. "קדימה" הוא סרט טוב של אולפני פיקסאר, אך לא נהדר, עם סיפור מרגש – גם אם מניפולטיבי, והרבה קסמים קולנועיים שמניע אותו קדימה.

עם תסריט מאת דן סקנלון ("בית ספר למפלצות") – המשמש גם כבמאי הסרט, יחד עם ג'ייסון הדלי ו-קית' בונין ("קרניים"), "קדימה" עוקב אחר העלילה של סרט מסע טיפוסי, בשילוב תתי-עלילות קסומות. איאן (טום הולנד) ובארלי (כריס פראט) הם אחים ממוצעים בגיל העשרה בעולם שבו הקסם נשכח לטובת הטכנולוגיה. אך כאשר הם מקבלים את מטה הקסם שהשאיר להם אביהם שנפטר, יחד עם כישוף להחזרתו ליום אחד, איאן לומד שיש לו משיכה לקסמים. עם זאת, כאשר הכישוף משתבש מעט ורק מחזיר את רגלי אביהם, האחים יצטרכו לצאת למסע חיפוש אחר אבן החן של הפניקס, כך שיוכלו לסיים את הכישוף ולבלות כמה שיותר זמן עם אביהם. אבל, כמובן, הם יתקלו בשפע של פיתולים קסומים לאורך הדרך…

הסיפור של "קדימה" הוא די בסיסי, אך הוא מגלם היטב את מה שהסרטים של פיקסאר עושים טוב: לוקחים סיפור מלא רגש, גם אם פשוט, וקובעים אותו בתוך עולם קסום – בין אם זה סיפור של מישהו שמגלה את מקומו בעולם המסופר באמצעות צעצועים הבאים לחיים או זוג אחים שמקבלים את ההזדמנות של פעם בחיים לפגוש אדם אהוב באמצעות קסמים. לפיקסאר יש מוניטין מוכח בשילוב סיפור טוב עם אלמנטים פנטסטיים ליצירת סרטים הממלאים את הקהל בפליאה. אבל למרות שסרטי פיקסאר הטובים ביותר יכולים לשכנע את דעתם של הצופים הוותיקים ביותר ולהוציא מהם תגובה רגשית, "קדימה" אינו טוב באותה מידה, כך שכשמגיעים הרגעים הלבביים, גם אם הם פורטים על לב הצופים, ניתן לזהות אותם בקלות כמניפולציה רגשית. על רובם ניתן לסלוח, אבל "קדימה" נשען באופן ניכר על משיכת מיתרי לב כדי לפצות על עלילה רזה.

אך למרות שהסיפור אולי לא חזק במיוחד, "קדימה" אכן מציג דמויות מפותחות ועולם קסום לחלוטין המושך אליו את הצופים. הנחת היסוד לתפאורה של "קדימה" היא – מה אם עולם הטכנולוגיה שלנו יתפתח מהתקופה שבה הקסם היה אמיתי והארץ הייתה מאוכלסת על ידי יצורים כמו קנטאורים, אלפים, סאטירים וציקלופים. כך, נוצר עולם שהוא גם מוכר, אך גם שונה משלנו, וזה משעשע לראות איך יוצרי הסרט חושבים שפיקסים ומנטורורה יתפתחו. אבל מה שבאמת נושא את הצופים ברחבי העולם הם איאן ובארלי, ויחסי האחווה המסובכים שלהם. מבחינתם, הולנד ופראט מביאים לתפקידיהם הרבה לב והומור, והדינמיקה שלהם ללא ספק מחוזקת מהעובדה שהשחקנים עבדו יחד בעבר ביקום הקולנועי של מארוול. ובכל זאת, הם גולשים בקלות לתפקידי איאן ובארלי, כך שהצופים יוכלו לשכוח את הפנים המוכרות שמאחורי האחים האלפים ולהתמקד יותר במסעם של הדמויות בסביבה פנטסטית זו.

כיוון שכך, "קדימה" מושלם לחובבי פיקסאר, ומספק זמן מהנה ומבדר בקולנוע, במיוחד למי שכבר מתעניין בעולם בסגנון מבוכים ודרקונים. הרעיונות הקסומים המהנים והסיפור המשפחתי הלבבי יתחברו לצופים וייקחו אותם להרפתקה מענגת. בעוד ש-"קדימה" אולי אינו סרט הפיקסאר החזק ביותר, הוא עדיין מספק את כל מה שמעריצים מצפים מסרט אנימציה שהופק על ידי האולפנים; זה עשוי להפוך למועדף של פיקסאר עבור צופים חדשים, אך לא יותיר השפעה מתמשכת על רבים אחרים. בסופו של דבר, "קדימה" מביא סרט הרפתקאות קסום ואמיתי מכל הלב, שבטוח יענג את כל המשפחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן