Skip to content

ראש הממשלה דן בהשבתת המשק – מערכת החינוך לקראת השבתה מלאה

במערכת החינוך נערכים לסגירת מערכת החינוך כולה ממחר, כולל גני ילדים וחינוך מיוחד. משרד הבריאות והתאחדות התעשיינים סיכמו על שורת המלצות למפעלים להמשך פעילות תחת הקורונה. צה"ל ממשיך בפעולות למניעת התפשטות הקורונה בקרב משרתיו אך כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במערכת החינוך נערכים לסגירת הגנים ובתוכם גם החינוך המיוחד החל ממחר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס בשעות הקרובות (שבת) דיון מכריע בשאלה עד כמה לצמצם את פעילות המשק, כולל סגירת המשק, קניונים, מקומות בילוי, זאת לנוכח התפשטות נגיף קורונה. בשעה זו דנים מנכ"לי משרדי הממשלה בשלושה תסריטים אפשריים במשרד האוצר שוללים השבתה מליאה מחשש פגיעה קשה במשק. אולם במשרד הבריאות חושבים שיש להוריד את עקומת ההדבקות בנגיף וזה יעשה באמצעות השבתה.  תוך כך משרד הבריאות והתאחדות התעשיינים סיכמו על שורת המלצות למפעלים להמשך פעילות תחת הקורונה ומניעת הידבקות בין העובדים. בין ההמלצות: הפרדה בין עובדים קריטיים באותו תפקיד, ביטול גורף של טיסות לחו״ל, ביטול ביקורים של גורמי חוץ במפעלים ועוד. בשעות האחרונות מפיצה התאחדות התעשיינים למפעלים השונים קובץ המלצות מיוחד שגובש יחד עם משרד הבריאות ומטרתו להבטיח את המשך הייצור הרציף גם במקרה של החמרת ההנחיות לשמירה על בריאות הציבור וצורך לבודד עובדים במפעל. ההמלצות כוללות צעדים שמטרתם היא להקטין את החשיפה של העובדים אחד לשני וכך במקרה הצורך, ניתן יהיה לבודד קבוצה קטנה מאוד של עובדים שבאה במגע עם חולה. רשימת ההמלצות מפורטות בסוף ההודעה.
בסניפי הסופרמרקטים הורגש היום בהלה בקרב הציבור, אלפים גדשו עגלות והתורים היו ארוכים. מנכל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר היום:״אזרחי ישראל הסופרים יישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים יישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

צילום: שוק פייסל הגדול
צילום: שוק פייסל הגדול

כל זאת מגיע לאחר שרק ביום  חמישי האחרון הודיעה הממשלה על סגירת כל בתי הספר, למעט הגנים והחינוך המיוחד. בכך תושלם השבתת מערכת החינוך וכל 2.3 מיליון תלמידי ישראל ישהו בביתם החל ממחר ועד למועד שאינו ידוע בשלב זה.  במקביל, במשרד הבריאות מנסים להרגיע את הציבור לנוכח הבהלה וההסתערות על המרכולים. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אחר הצהריים כי במקרה של הקשחת צעדים, הסופרים יישארו פתוחים.
בצה"ל נערכים למתן סיוע נרחב יותר לרשויות המדינה ולמשרד הבריאות, ככל שיוסיף הנגיף להתפשט. אתמול הודיע שר הביטחון, נפתלי בנט, על הכנות לפתיחת שלושה מרכזי אשפוז אזוריים, שבהם תסייע מערכת הביטחון בקליטתם העתידית של כ-3,000 חולים קלים בנגיף. דובר צה"ל מסר כי בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך צה"ל בפעולות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו. דובר צה"ל מסר הנחיות מחייבות לכלל משרתי צה"ל לשעה זו: כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר (א׳). לא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש. כמו כן, כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.
בדובר צה"ל מבקשים מהחיילים והציבור לעקוב אחר הודעות דובר צה"ל והעדכונים באתר צה"ל ולהימנע מפרסומים לא רשמיים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן