Skip to content

נכדתו של פרס לנתניהו: "אנחנו יודעים מה אתה עושה, אתה מנסה לקבור סופית את מוסדות המדינה"

התמונה מתבהרת ולפיה ניסה נתניהו עם נאמניו להשבית את הכנסת. גנץ: "במשטר דמוקרטי לא משביתים את בית המחוקקים ומונעים ממנו לבטא את רצון האזרחים ובחירתם. מי שחושב שיקדם אותנו לאזור המסוכן של שולי הדיקטטורה – טועה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משבר הקורונה והשבתת הכנסת – הממשלה אישרה היום (שישי) להגביל את כוח האדם במשרדי הממשלה השונים, ארגוני הביטחון והחברות הממשלתיות. על פי התקנות, החל מהיום יעבור המגזר הממשלתי למתכונת חירום שתאפשר אספקת שירותים חיוניים, אך תצמצמם לכ-30% את מצבת כוח האדם. עובדים חיוניים ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% מהעובדים, ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.
תוך כך נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יריב לוין ודוד אמסלם (הליכוד) תמכו בהשבתת הכנסת, בטענה של טובת בריאות הח"כים. לטענת נתניהו ונאמניו פעילותה של הכנסת עלולה לפגוע בח"כים – שחלקם בקבוצת סיכון – ומכאן, דווקא הם לשמש דוגמה לציבור. על רקע דברים אלו הגיב ואמר היום (שישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "לא תהיה ממשלה בישראל אם לא תהיה כנסת מתפקדת כפי שהדמוקרטיה מחייבת".
ע"פ דיווחו של יוסי ורטר בעיתון 'הארץ' הבוקר,  היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר לחברי הממשלה כי ההחלטה להשבית את הכנסת אינה בסמכותם, בשל עקרון הפרדת הרשויות. לפי וורטר השר זאב אלקין, לוין ואמסלם הם שדחפו להשבתת הכנסת ועודדו את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לאסור על כינוס ועדות כנסת שבהן נוכחים יותר מעשרה חברי כנסת. הכל על מנת למנוע אפשרות פגיעה חקיקתית בנתניהו ויכולותיו להקים ממשלה בעתיד או, מה שביר יותר בעיניי נתניהו, לרוץ כמועמד הליכוד לראשות ממשלה בבחירות מס' 4 שאליהן הוא ככל הנראה הוא חותר.

היום בצהריים נערכה הפגנה של תומכי בני גנץ מול ביתו בראש העין, שקראו לגנץ לא להתחבר לנתניהו בשום דרך וצורה ולא לשבת איתו ותחתיו בממשלה כלשהי. ציבור האזרחים שרואה את פעולותיו של ראש ממשלת המעבר, בחסות משבר הקורונה, לסגור, למנוע, או לפחות לעכב כל פעילות משפטית או פרלמנטרית כנגדו, או כזו שעלולה להזיק לו ולמאווייו בעתיד, הולך וגדל כשהציבור  גם מביע זאת ברשתות החברתיות וגם בסדרת הפגנות כמו זו שנערכה אתמול בירושלים מול משכן הכנסת.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"במשטר דמוקרטי לא משביתים את בית המחוקקים ומונעים ממנו לבטא את רצון האזרחים ובחירתם. מי שחושב שיקדם אותנו לאזור המסוכן של שולי הדיקטטורה – טועה. ביום ראשון נגיע לבית המשפט העליון ונדאג שיו"ר הכנסת ונתניהו שחצו קווים אדומים השבוע – יביאו להצבעה באופן מיידי את הקמת ועדות הכנסת ומינוי יו"ר" כתב היום גנץ בחשבון הפייסבוק שלו וציין כי "אני מתחייב-לא תהיה בישראל ממשלה שתפגע במוסדות הדמוקרטים, לא תקום פה ממשלה שמתעמרת במערכת המשפט או "מדלגת" על הליכי משפט – גם לא בעת חירום!".

"ממשלת המעבר מסרבת לקבל את הכרעת הבוחר ובחסות משבר הקורונה מנסה לחטוף את הדמוקרטיה. דווקא בזמן הכי קריטי, כשאנחנו צריכים יותר מתמיד מנהיגות וממשלה מתפקדת, יו"ר הכנסת החליט לא לאפשר הקמת ועדות לפיקוח על הממשלה – ובפועל משבית את עבודתה משיקולי היאחזות בשלטון לפחות עד השבוע הבא. זהו לא פחות מניסיון התנקשות בדמוקרטיה", פרסמה לפני יומיים הקרן החדשה לישראל בדף הפייסבוק שלה.

פרופ' רפי ולדן (צילום מדף הפייסבוק)
פרופ' רפי ולדן (צילום מדף הפייסבוק)

חתנו של שמעון פרס ז"ל, פרופ' לרפואה רפי ולדן, נשיא רופאים לזכויות אדם וסגן מנהל בית חולים שיבא, הגיב היום להתיחסות נתניהו לערביי ישראל שבחרו במפלגות הרשימה המשותפת וכתב: "הזוי שמטופל יכול למסור את חייו בידיו של מנתח לב בכיר שהוא ערבי, בזמן שראש הממשלה מגדיר באופן גורף את אזרחי ישראל הערבים כתומכי טרור. המערכת הייתה קורסת בלי תרומתם המכרעת של אנשי צוות הרפואה הערבים".

בתו של פרופ' ולדן, נכדתו של שמעון פרס, מיקה אלמוג, העלתה היום כתב אישום חריף כנגד נתניהו בו כתבה: "מר נתניהו, אנחנו יודעים שהמלחמה בקורונה היא קרב על החיים. אנחנו יודעים שהמלחמה בהרג הדמוקרטיה שלנו היא קרב על החיים. ואנחנו יודעים מה אתה עושה" כתבה והוסיפה: "אנחנו יודעים שבחסות משבר הקורונה אתה מנסה לקבור סופית את מוסדות המדינה שלנו, שתפקידם להגן עלינו, על ידי שמירה על גבולות הכח – גם במשבר חסר תקדים. במיוחד במשבר חסר תקדים".

התראה לפני קנס (צילום: ציפי מנשה)
התראה לפני קנס (צילום: ציפי מנשה

בתוך כך נערכות הרשויות ב"הנחיית" סגן שר הריאות, יעקב ליצמן, לקנוס כל אזרח שיהיה ברחוב ללא סיבה מוצדקת כפי שהנחה ראש הממשלה. דוחות אזהרה חולקו היום במספר ערים וביניהם בכפר סבא, שם חילקו פקחי העירייה דוחות התראה לאזרחים ש"טיילו" ברחוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן