Skip to content

מחדל הכניסה בתנב"ג – "גורמי נתניהו": אשמת היועה"מ. היועה"מ: "שקר וכזב"

כרגיל, "סביבתו" של ראש הממשלה לא מחמיצה רגע. הצלחה? זה נתניהו. ברדק וכישלון? מנדלבליט. מנדלבליט מגיב: זהו תדרוך שקרי וכוזב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מחדל כניסת נוסעים לישראל שהגיעו זה עתה מניו יורק ומקומות אחרים בעולם ללא בידוק וללא ווידוא שישוכנו או שיוכיחו שהם ימצאו בבידוד ביתי למשך שבועיים, זעק לכל עבר והציף מיד את השאלה: מי הוא האשם במחדל חמור זה?
"גורמים" בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר ידעו "ללחוש" לתקשורת ובמיוחד אוזנה של כתבת ערוץ 12, שידועה ב"נוחותה", לקבל את הודעות בלפור כתורה מסיני, וזו הזדרזה לצייץ בחשבון הטוויטר שלה כי: הבליים גיים משחק ההאשמות" על נתנב"ג: הוא, לפי אותם "גורמים": "ההחלטות מתקבלות מהר ואז הייעוץ המשפטי תוקע את המהלך", לאמור, היועה"מ מנדלבליט אשם במחדל. כמה נוח.
אלא שמנדלבליט זעם ולא נותר חייב: "היועץ המשפטי לממשלה לא עיכב ולא מנע מהממשלה לפעול על-פי הצרכים, כפי שהוצגו, בנוגע לבידודם של מי ששבו לארץ מחו"ל. מדובר בתדרוך שקרי וכוזב", הוא מסר אמש (שבת).

צילומים: לע"מ
צילומים: לע"מ

"ביום 2.4.2020 אישרה הממשלה תיקון לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) התש"ף-2020, שמסמיך את משרד הבריאות להורות על כך שכל אדם הנוחת בישראל ייכנס לבידוד במלונית למשך 14 ימים, כולל בכפייה, אלא אם הוכיח לשביעות רצונו של נציג משרד הבריאות בשדה התעופה כי יש באפשרותו להיות בבידוד ביתי.

זהו כלי משמעותי ואפקטיבי אותו ביקשה הממשלה ואושר משפטית ע״י היועץ המשפטי לממשלה, כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מאת אלו המגיעים לארץ מחו״ל.

מובן כי לשם הבטחת האפקטיביות של כלי זה נדרש יישומו באופן קפדני על ידי הגורמים המבצעים בשטח. יש לוודא כי הדברים אכן מבוצעים, כנדרש על פי התקש״ח.

מתברר כי היום בשבת, ביקש משרד הבריאות לראשונה להקשיח עוד יותר את המנגנון שיחול על אלו החוזרים לארץ, כדי להבטיח באופן מלא את חובת הבידוד.

היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יחד עם גורמי המקצוע והדרג המדיני כדי למצוא הסדר מתאים שיעמוד בדרישות הדין.

כל פרסום ביחס לעמדה המשפטית הסופית ביחס להסדר המתוקן, שהתבקש כאמור לראשונה רק היום, הינו חסר בסיס", נמסר ממשרדו של היועץ המשפטי.

המחדל בנתב"ג

18.3 משרד הבריאות מקבל מידע על חסידי חב"ד מניו-יורק שנחשפו לקורונה, ומתכוונים להגיע לישראל. אין סמכות לעצור אותם. הם מגיעים ארצה ונלקחים לבידוד במלון.

22.3 מתוך 114 חסידים, 65 מאובחנים כחולי קורונה. משרד הבריאות ממליץ להחמיר את הפיקוח בנתב"ג.

25.3 בנט מודיע: לוקח את האחריות על הנוסעים בנתב"ג. מי שיגיע ממוקד סיכון יועבר למלונית ויעבור בדיקת קורונה.

27.3 דיון אצל רה"מ – מבינים שאין מספיק בדיקות ואין מספיק מקום במלונות. ההחלטה של בנט מבוטלת והציבור אפילו לא מעודכן.

31.3 טיסה מניו-יורק נוחתת בישראל ונוסעיה לא נלקחים לבידוד.

1.4 בעקבות החשיפה – נתניהו מנחה להעביר את כל הבאים מחו"ל לבידוד במלונות. האחריות – של משרד הביטחון. החלטה שמספר ימים קודם לכן בוטלה על ידיו בטענה שאין מספיק בדיקות ואין מספיק מקום במלונות.  אבל הודעה זו כן נמסרת לציבור, לאמור: נתניהו פועל.

2.4 הממשלה מחליטה: בידוד לכל החוזרים מחו"ל. אבל –  מי שמוכיח שהולך לבידוד בביתו – ישוחרר לשלום. מאז ועד היום – הרוב המוחלט של הנוסעים שנחתו כאן שוחררו לביתם.

7.4 – הסיפור הזה נחשף ונתניהו מורה ששדה התעופה נכנס לסגר. אסור לטיסות לנחות בישראל. אבל גם הפעם יש סייג: מותר לשרים לתת אישור חריג לנחיתות. מאז ועד היום – החריג הפך לכלל. רוב הטיסות נחתו. הנוסעים שוחררו לביתם. וכך, צלצול  של דרעי, ליצמן ואחרים מחריג ומאשרר נחיתת המטוסים ללא בידוקה והסגר לנוסעיהם.

התוצאה – זינוק של 462% בהדבקות שמקורה בנוסעים שחזרו מחו"ל. וזה רק בשבוע האחרון.

1 Comment

  1. עובד דהרי
    12 באפריל 2020 @ 14:53

    הכי נח למשטר דיקטטורי לקבוע חוקים עם ״סייג״ המתיר לשר או רוה״מ לאשר חריגה. כך משאירים את הכח בידי המושחתים – שיעמדו כולם בתור לקבל אישור, אבל רק ״אנשי שלומנו״ יקבלו אותו (או אלה שמוכנים לשלם מתחת לשולחן). זוכרים את ימי בזק?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן