Skip to content

חשש להתפרצות מחלת הקורונה בגליל ובגליל המערבי

עד כה לא נבדק בתשומת לב הציבור הערבי למרות שמנהיגיו דרשו השכם וערב להגביר את הבדיקות. אבל זינוק חד של חולי קורונה מאומתים בדיר אל אסד הזניק את אנשי משרד הבריאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) בהודעה חריגה את הציבור הערבי בגליל ובכלל כי ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד הסמוך לכרמיאל.

בהודעה שהופצה בשפה הערבית מבקש  משרד הבריאות מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום להישאר בבתים ולהימנע מלצאת מהם. יצויין כי עד אתמול דיר אל אסד לא נחשבה כמקום ברמת סיכון גבוהה ונמצאו בו 9 חולי קורונה בישוב המונה 12 אלף נפש. הקפיצה הגבוהה בכמות החולים הקפיצה גם את אנשי משרד הבריאות מחשש להתפרצות הנגיף בגליל ובגליל המערבי בכלל.

צילום: דוברות עירית כרמיאל
צילום: דוברות עירית כרמיאל

 

צילום ארכיון: דן בר דב
צילום ארכיון: דן בר דב

 

צילום: דוברות עיריית כרמיאל
צילום: דוברות עיריית כרמיאל

משרד הבריאות בתיאום עם פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית וכן משטרת ישראל מטפלים כעת באירוע.  על פי הנתונים יש כרגע ישנם 31 חולי קורנה מאומתים על פי החלוקה הבאה:

דיר אל אסד 23

נחף 4

בענה 3

מג'ד אל כרום 1

סה"כ 31

כמו כן נמסר כי על פי החקירה האפידמיולוגית שנוהלה על ידי מחוז צפון של מ.הבריאות יש מאות מגעים פוטנציאליים, על כן במשרד מנחים את התושבים והציבור בישוב דיר אל אסד ויישובי הסביבה להישאר בבתים, וכן לשמור על הוראות הבידוד והריחוק החברתי. כל הגופים ממקדים מאמצים באזור.
בכרמיאל הסמוכה לדיר אל אסד שרבים מתושביו גם עובדים בה ומבצעים שם את קניותיהם, הוקמה בלחץ ראש העיריה לפני מספר ימים תחנת "היבדק וסע", של מגן דוד אדום.

בתוך כך, הודיע הבוקר משרד הבריאות כי מניין הנדבקים המאובחנים בישראל עלה בתוך יממה ב-332 ועומד כעת על 12,200. מניין המתים עלה מאז אתמול בשלושה, ועומד על 126. הנתון המעודד מהעדכון של המשרד הוא המשך ההתייצבות במספר החולים שמאושפזים במצב קשה ואלו שמחוברים למכונות ההנשמה. לפי משרד הבריאות, ביממה האחרונה ירד מספר החולים שמצבם קשה ב-2.8% והוא עומד כעת על 176. מספר המונשמים ירד ב-3% ל-132.

ההודעה בערבית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן