Skip to content

המלצה לצפייה וירטואלית במופע מחול עכשווי של MN DANCE COMPANY הסלובנית

מופע מחול מצוין בשני קטעים של להקת המחול הסלובנית MN, מספר את סיפור הבדידות של הפרט בחברה האורבנית. למחול הזה חברו רקדנים מרחבי העולם והיצירה זכתה לשבחים בפסטיבלים בינלאומיים. לצפות ולהנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"סיפורים אורבנים" הוא מופע מחול בשני קטעים, המתייחס לחיי החברה המודרניים. "חדר עם נוף" מתייחס לחייו של האדם ועולמו הפנימי ואילו "עניבה" מתמקד בתפקודו החברתי.  אדם חייב להיות לבד כדי להכיר אחרים, ולמצוא את מקומו בחברה האורבנית. אפילו כשהוא ספון בחדרו הפרטי המוגן, הוא עדיין מתמודד עם זיכרונות, חלומות, תסכולים, קטעי זוגיות, שברי אושר… מתוך הבדידות עולות לו פנטזיות לקשר אמיתי. במפגש אקראי בפארק, מתעמת האדם עם החברה, עם ריבוי לחצים, סמכות, כאשר במקביל, החברה מעניקה לאדם את האפשרות למצוא חברויות, אהבה ולחיות סיפורים חדשים.

חדר עם נוף

צילום באדיבות אתר הלהקה

לצפייה במחול:

עניבה

צילום באדיבות אתר הלהקה

לצפייה במחול

לצפות במופעי מחול מצולמים ביוטיוב זוהי פשרה כפויה, כי בשום אופן איננה יכולה להחליף מופע לייב על במה. נקודת המבט המצולמת של הצלם, הקלוזאפים שנבחרים על ידו וצילומי הבמה כולה, גורעת מחוויית האובייקטיביות של הצופה. יחד עם זאת, בעת שאיו אפשרות להתקהל באולמות, גם צפייה ביוטיוב בשני קטעי המחול הללו, עדיין מרחיבים את הנפש בהנאה צרופה של מחול איכותי.

יוצרים וכוריאוגרפים: מיקל רניה, נסטה ברמק

רקדנים: נסטג'ה ברמץ ', מיכל רניה, נוריקו נישידאטה, מרטינה בראלדו, לוקה גדדיני, סיניסה בוקינאק, מארה רוג'לה, ליה זולג'אן, טג'שה בוצ'יק, אמילי ביז'אק וטומי סיניי.

להקת המחול MN הוקמה בשנת 2009 ע"י מיקל רינייה הסלובני ונסטיה ברמק רינייה מפולין. שניהם בוגרי האקדמיה למחול של רוטרדם. המחול שלהם עוסק בשפת הגוף והם מסבירים אותו כך: "אנו מביעים את עצמנו באמצעות ריקוד. אנו חשים צורך ליצור ולספר סיפור מופשט באמצעות התנועה. בהשראת מצב בחיי היומיום ועל האינטואיציה שלנו אנו מביעים את היופי ואת הכאוס של העולם שאנחנו חיים ב ואת העולם שאנו לדמיין" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן