Skip to content

אלפים במחאה לא אלימה – עד שהמשטרה יצרה פרובוקציה!

אלפי מפגינים נעו מבלפור לכנסת ישראל. נוכח האלפים, המשטרה החליטה להבליג ולא לעצור בעדם, בתום הפגנה לא אלימה, חזרו מפגינים לכיכר פריז ולבלפור ואז החליטה המשטרה להתערב בפרובוקטיביות וכצפוי המהומות התפתחו. כ - 10 עוכבו/ נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: ציפי מנשה

 

ההפגנה בחיפה (באדיבות הרשימה המשותפת)

 

צילום: רפי מיכאלי

בתום ההפגנה שנערכה היום (שלישי) מול הכנסת חזרו אלפי המפגינים לבלפור. המפגינים חזרו כשאותם מלווים כוחות משטרה בליווי מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ובכירי המשטרה. אלא שאחרי השעה 23:00 החלו עימותים בין המפגינים לשוטרים ושישה מפגינים נעצרו.

המפגינים טוענים לסדר בהפגנה וחוסר אלימות מצדם, וכך היה החזרה לבלפור ולכיכר פריז המרוחקת במרחק קצר מבלפור.  מסיבה הידועה למשטרה בלבד, היא נערכה בעוד מועד  בכיכר פריז עם מת"זיות, עובדה המלמדת על כוונת המשטרה. בשלב זה אחד המפגינים נעצר  וקיבל דו"ח עקב אי חבישת מסיכה וזה עורר מהומה. 6 מפגינים נעצרו.

מול המשטרה שמסרה לתקשורת כי "משטרת ישראל מאפשרת את המשך קיומה של המחאה בכיכר פריז, ועצרה עד כה 6 מפגינים חלקם בחשד להפרת סדר וחלקם בחשד לתקיפת שוטרים", וכי "המשטרה שבה ומדגישה למפגינים, כי תאפשר את המחאה, אך לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, פגיעה בציבור ובשוטרים",  העובדות הידועות למגפון שונות. בכיכר פריז נערכה סוג של מסיבת ריקודים, בה המפגינים הצעירים ביקשו לפרוק את מרצם. אחד השוטרים החליט לתת דו"ח לאחד המפגינים על כך וכשהחלה המהומה הוא נעצר עם אחרים. צלם מגפון הצליח לצלם את הרגע המכונן. צפו


רגע פיצוץ המחאה בידי המשטרה !   (צילום: רפי מיכאלי)


פרובוקטיות לשמה – שוטרים ניגשים לצעיר ורושמים לו התראה על מסיכה כשהיא על פניו!!! (צילום רפי מיכאלי)


"שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". "בושה, בושה" (צילום: רפי מיכאלי)

מוקדם יותר  צעדו אלפי מפגינים  מבלפור, מעון ראש הממשלה לכיוון כנסת ישראל. שלל המחאות בירושלים כנגד הממשלה וכנגד העומד בראשה פשוט התערבבו זו בזו והפכו למחאה אחת. מחאות המסעדנים , העצמאיים, הדגלים השחורים, היחידים וה-CRIMEMINISTER, הפכו למחאה אחת  של למעלה מ 6000 מפגינים שנעים כעת לכיוון הכנסת. "הון שלטון – עוולם תחתון", "ביבי הביתה ", "בושה", ודגלי ישראל לצד דגלים שחורים, עם שלטי ה-  CRIMEMINISTER,  מעורבים זה בזה. המשטרה מצידה החליטה בשלב זה להפגנה נוע למרות הודעתה מהצהריים, לפיה לא תאפשר צעדה מבלפור לכנסת.  מהמשטרה נמסר כי "בעקבות המחאה והתהלוכה שמתקיימות בשעה זו לכיוון כיכר הכנסת, חסמה המשטרה את הרחובות עזה, כיכר פריז, בן צבי, רמבן, קינג גורג, קרן היסוד, רופין וקפלן", וכי "הצירים צפויים להיפתח עם מעבר התהלוכה."


צילום: ציפי מנשה

המפגינים התאספו בצפיפות, ורבים מהם אינם מקפידים על עטיית מסכות. לפי שעה הם אינם מתעמתים עם השוטרים וקוראים קריאות כגון "שוחד, מרמה, הפרת אמונים" ו"הון, שלטון, עולם תחתון" תוך הנפת דגלים שחורים ודגלי ישראל.

הבוקר עתרו  61 תושבי שכונת רחביה, שבה נמצא מעון ראש הממשלה, בעתירה לבג"ץ בדרישה למנוע את ההפגנות. "ילדים, זקנים, צעירים ומבוגרים מכל המגזרים והמינים, מוצאים עצמם בני ערובה, בתוך מחאה אשר הפכה בחלקה אף לאלימה. ללא גבולות ותוך התעלמות מוחלטת מנגיף הקורונה המשתולל בעולם", כתבו העותרים. המדינה צריכה להגיב לעתירה עד 5 באוגוסט.

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 


צילום: ציפי מנשה


מול הכנסת (צילום: רפי מיכאלי)

מול הכנסת (צילום: ציפי מנשה)

 

מול הכנסת (צילום: ציפי מנשה)

 

צילום: רפי מיכאלי

 

צילום: רפי מיכאלי

 

צרים על שער הכנסת (צילום: ציפי מנשה)

 

צרים על שער הכנסת (צילום: ציפי מנשה)

לקראת השעה 21:40, החלו המפגינים בלחץ קשה על שער הכנסת כשהם מבקשים לפרוץ אל תוך רחבת הכנסת עצמה. בכוחות מתוגברים המשטורה הצליחה למנוע זאת. ח"כ עופר כסיף (משותפת – חד"ש), יצא אל המפגיניים ועודד אותם להפגין.

יצא אל המפגינים לעודדם – ח"כ עופר כסיף (צילום: ציפי מנשה)

2 Comments

  1. ששון שבתאי
    21 ביולי 2020 @ 23:05

    הנה יש הגינות. סוף סוף
    הכותרת אלפים משמאל מפגינים וכו׳

  2. ששון שבתאי
    21 ביולי 2020 @ 23:04

    5000 איש קובעים לנו את החיים
    התיקשורת אומרת אלפים זה נשמע 100.000 איש
    גם להם מותר להפגין רק לא אלימות ולא לקחת את ברצינות יתרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן