Skip to content

הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים

לאחר 17 ימים של שביתה הושג הסכם עם משרד האוצר. ההסכם כולל תוספת של כ 200 מיליון שח למשכורות החל מיולי 2021, "מענק קורונה" שיקבלו העובדים וכן הסכם אבטחה ומוגנות בסך 70 מיליון שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האוצר ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הגיעו הבוקר (רביעי) להסכם לסיום השביתה בשירותי הרווחה, שנמשכה זה 17 ימים. כך נמסר מאגוד העובדות הסוציאליות. הצדדים הגיעו להסכם הכולל תוספת של כ-200 מיליון שקלים למשכורות העובדות, החל מיולי 2021.

על פי הסיכום, עליו הודיעו הבוקר באיגוד, פעימה שנייה תינתן עם פתיחת הסכמי השכר במשק, בה העובדות הסוציאליות יוחרגו ויקבלו פעימה ייעודית. כמו כן, סוכם על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדות, בסך 70 מיליון, שנכנס תקציב המדינה בכל שנה. כל העובדות והעובדים יקבלו "מענק קורונה" לשנת 2021 בסך 9,000-1,1000 שקלים לעובד. העלאת השכר תחול גם במגזר הפרטי, על עובדות סוציאליות בעמותות שאינן מאוגדות.

מאז אתמול, קיימו שר האוצר ישראל כץ ויו"ר האיגוד ענבל חרמוני משא ומתן עם הצוותים המקצועיים במשרד האוצר, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר העבודה והרווחה איציק שמולי. במהלך הלילה, דנו הצדדים בסכום שיינתן בפעימה השנייה, שתינתן כשייפתחו הסכמי השכר במגזר הציבורי.

ענבל חרמוני יו"ר איגוד העו"סים "הישג היסטורי"
ענבל חרמוני יו"ר איגוד העו"סים "הישג היסטורי"

יו"ר האיגוד ענבל חרמוני בירכה על חתימת ההסכם ואמרה שזהו "הישג היסטורי" עבור העובדות והעובדים הסוציאליים. "הובלנו ביחד מאבק אדיר, גאה ומלא השראה שהרים מחדש את קרנם של העובדות והעובדים הסוציאליים לגבהים חדשים, שנסך בכולנו גאווה במקצוע שלנו ובעצמה שלנו. מאבק אדיר מגיע היום לסיומו עם ניצחון אדיר שלנו", כתבה יו"ר האיגוד בהודעה לעובדות.

היא הוסיפה כי "כל זה לא היה קורה בלעדיכן ובלעדיכם, וללא הצוות המקצועי המדהים שלנו. כל עובד ועובדת שצעדו, הפגינו, שבתו, שיתפו פוסט – כל אחת ואחד מכן ומכם הוא חלק מהניצחון הזה. כל צירי האיגוד, הפעילים ראשי המחוזות, יורי התאים, החטיבות והוועדות. אנחנו יוצאות ויוצאים מכאן עם עתיד טוב יותר למקצוע שלנו, עם הישג שיירשם בדברי הימים של העבודה הסוציאלית בישראל".

קיבלו אויר לנשימה (צילום:דן בר דוב)
קיבלו אויר לנשימה (צילום:דן בר דוב)

ח"כ תומא-סלימאן מהרשימה משותפת וממובילות המאבק נגד אלימות כלפי נשים בחברה הערבית, בתגובה להסכם שהושג: "‏אני מברכת את העו"סיות על הניצחון החשוב שלהן. ההסכם שהושג ממלא את רוב הדרישות שלהן, וישפר את השירותים החברתיים בארץ. הניצחון הזה מראה שמאבק עובדים ועובדות נחוש ועיקש הוא האינטרס של כלל החברה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן