Skip to content

מי השתיל חתימה מזוייפת בעצומת הקצינים הדורשים חקירה בנושא הצוללות?

5749 קצינים ומפקדים מרבי אלופים ומטה חתמו על עצומה אותה יזם טייס חיל האוויר לשעבר גיא פורן, ובה נדרש היועץ המשפטי להורות על חקירה בפרשת הצוללות ומתן האישור למכירת הצוללות המתקדמות למצרים. בעליון מתבררת כיום עתירת התנועה לאיכות השלטון בה נחשפו פרטים נוספים הנוגעים גם למניות ראש הממשלה בחברת סידריפ האמריקאית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לעתירה לבגץ בגין "פרשת המניות – פרשת הצוללות" שהגישה "התנועה לאיכות השלטון" באמצע חודש יוני האחרון, בה דרשה להורות ליועמ"ש ולמשטרה לחקור את הקשר בין "פרשת המניות" לפרשת הצוללות, וכן את האישור שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות למצרים, יזם גיא פורן (טייס חיל האוויר לשעבר וסרן במילואים), את "עצומת הקצינים" ופרסמה הבוקר (שישי) בכלי התקשורת.
העצומה עליה חתמו עד כה כ 5,750 קצינים, ובהם למעלה מ 600 בעלי דרגות בכירות של אלוף משנה, תת-אלוף, אלוף ורב-אלוף, קוראת להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות.
לדברי פורן מטרת העצומה, היא להגביר את הלחץ הציבורי על מקבלי ההחלטות, ובראשם היועמ"ש מנדלבליט, לעשות את המעשה הנדרש: הקמת ועדת חקירה לצורך חקירה יסודית של פרשה מורכבת וחשובה זו. נגד המשך כהונתו של נאשם בפלילים כראש ממשלה בישראל. פורן: המודעה אומרת  שאנו, כאזרחים שתרמו במשך שנים ארוכות לבטחון ישראל בתפקידי פיקוד בצה"ל, בשב"כ, במוסד ובמשטרת ישראל, קוראים לגורמים שהנושא בסמכותם ובאחריותם, להקים ועדת חקירה שתחקור את כל נושא רכש הצוללות וכלי השייט, ומתן האישור למכירת הצוללות המתקדמות למצרים". "פרשה זו נוגעת בקודש הקודשים של תהליכי קבלת החלטות בנושאים הבטחוניים והאסטרטגיים של ישראל וחובה שהיא תיבדק בצורה הייסודית ביותר", מדגיש פורן.

יוזם מודעת הקצינים – גיא פורן (צילום מדף הפייסבוק)

מי השתיל חתימה מזוייפת בעצומה?

במודעה שפורסמה מופיעים שמות חלק מהאלופים שחתמו על העצומה וביניהם מופיע שמו של האלוף מוטי ברוך, המשמש כיום כמפקד זרוע האימונים בזרוע היבשה. כידוע חתימה על עצומה פוליטית בעת שירות צבאי אסורה בהחלט.  בין הראשונים ש"חשפו" את דבר ה"זיוף" היו ערוץ 20 וחדשות 0404, הימניים ותומכי נתניהו לחלוטין. שני הערוצים הבליטו את דבר הזיוף לכאורה בעמודיהם הראשיים.
דובר צה"ל הגיב גם הוא לדבר החתימה ומסר כי: "לאלוף מוטי ברוך אין קשר לעצומה הנ״ל. ניסיון לקשור את שמו לנושא או לעצומה פסול ומשולל כל יסוד של אמת". פורן אמר בתגובה כי ברור מאליו  שהזיוף בוצע על ידי חתימה אלקטרונית על גבי 'עצומה', הוא למעשה ניסיוו פרובוקציה של מתנגדי העצומה והחקירה שהשתילו את החתימה במגמה לייצר חוסר אמינות לכלל העצומה.
"יש לי את מספר הIP ממנו נחתם הזיוף, ותלונה תוגש למשטרה", אמר פורן והוסיף: "משטרת ישראל תוכל להגיע למחשב בו בוצעה המרמה וממנו נשלחה החתימה המזוייפת".
יצוין כי בעת אסוף אלפי חתימות הקצינים, שב פורן והדגיש בפניהם שקצינים בקבע ו/או בשירות סדיר ו/או בשירות מילואים פעיל, מנועים מלחתום ומתבקשים שלא לחתום על העצומה.

מודעת הקצינים

בעתירה שהוגשה לעליון בה נחשפו פרטיה של פרשה אותה כינו בארגון התנועה לאיכות  השלטון "פרשת הפלדות" או "פרשת המניות",נטען ומוסבר כיצד נהג נתניהו לכאורה בניגוד לחוקי המס האמריקאים, בעת תהליכי מיזוג של חברה אמריקאית בשם סידריפ, שהייתה ספקית הפלדה של חברת טיסנקרופ שעומדת במרכז 'תיק 3000'. לדברי עו"ד שרגא אליעד, יו"ר התנועה, "החריג והמיוחד בעתירה הזו זה שבעצם מי שעומד מאחוריה למעט התנועה לאיכות השלטון זה עשרות אנשים שהגישו תצהירים, חלקם חסויים, לעליון, לרבות ראשי ממשלה לשעבר, רמטכ"לים, מפקדי חיל הים לשעבר, ראשי שב"כ לשעבר, בכירים מהמל"ל, משרדי החוץ והביטחון וכן הלאה".

מי ששימש כראש המל"ל, ד"ר עוזי ארד, שהיה ממקרוביו של ראש הממשלה, נדרש אף הוא להעיד במשטרה במסגרת פרשת הצוללות ובפרשות נוספות ובין היתר אמר לחוקריו כי "נתניהו הגיע לכל משרה, הוא חי חיים של פרזיט וחיכה שאחרים יממנו אותו".
בנוגע לשחיתויות של נתניהו אמר ארד. "שמרון ומולכו הם אנשי הכספים שלו, ומולכו טיפל ברכישת הדירה בקיסריה. התרומה מארנו מימרן (שתרם לנתניהו על פי עדותו מיליון אירו) הגיעה למולכו. גם מאיר חביב זה לקוח של שמרון ומולכו. לנתניהו יש אינטרס גדול בקליינטים של מולכו. זה לא מפתיע שלאודר הוא לקוח של מולכו ותורמים שונים של ביבי הם לקוחות של מולכו".
בראיונות שהעניק ארד לתקשורת ארד סיפר בפירוט על היחסים של ראש הממשלה נתניהו עם עורכי הדין שומרון ומולכו, שניים מהאנשים הקרובים ביותר אליו, ששמם נקשר בפרשת הצוללות. "שמרון ומולכו הם קונצרן", הוא סיפר. "ביבי לא מעריך משפטית את שמרון, מעריך יותר את מולכו. הם יחד איתו משנות ה-90 ומכנה אותם משפחה. כולם באים והולכים והיחידים שנשארו זה שרה ושני אלה".

"העולם יודע שמולכו הוא האיש של ביבי וההכנסות של המשרד עולות בהתאם", הוסיף. "הם היו אחראים על חומות שיחסמו את הראיות מלהגיע לראש הממשלה. העסקה של ביבי עם שמרון – 'אל תספר לי ולהפך'. מולכו ושמרון הם אינם עובדי מדינה, לא מחוייבים בכללים, בדיווחים ובניירת וכך גם הם עובדים. זה הופך את השיטה של שמרון ומולכו למלאכת מחשבת, זה הפשע המושלם".

לדבריו, הפעילות של מולכו והקשר עם רה"מ גרמה להרמת גבות גם בצמרת המערכת הביטחונית בישראל. "מאיר דגן ראש המוסד אז, מספר לי יום אחד כשהוא צוחק, שמולכו בא אליו יום אחד וביקש לסדר לו קשר עם שליטים ערבים במפרץ הפרסי. דגן הוא ממזר והלך לרה"מ בהיתממות ושאל אם יש איזה שליחות לקדם במפרץ. נתניהו אמר לו שאין משהו ספציפי. אז דגן הבין שמולכו לא קיבל שליחות או שביבי משקר לו. כך חיבל דגן בנסיעה שלו מולכו".

גם בצמרת המדינית של ארה"ב הקרבה של מולכו לרה"מ עוררה פליאה. בשנת 2010 הגנרל ג'ים ג'ונס, היועץ לביטחון לאומי דאז של הנשיא, התרעם באוזני ארד על כפל הערוצים עם מולכו. "הוא טען שאין תאימות בין מה שמולכו אומר למה שהמל"ל אומר, ואמר שזה מפריע". לטענת ארד, מולכו התפאר בקשר עם נתניהו וטען שקיבל ממנו סמכויות רבות. "למולכו הייתה מעורבות בנושא פיתוח שדה גז פלסטיני והוא לחץ על חברת חשמל בניגוד לרצונה לרכוש גז מהחברה הפלסטינית, חברת חשמל אמרה לי את זה. הוא חזר ואמר כל הזמן שראש הממשלה הסמיך אותו בנושא".

מהליכוד נמסר בזמנו בתגובה: "עוזי ארד נאלץ לעזוב את תפקידו במל"ל בגלל בעיות ביטחוניות רגישות ומאז הוא לא מפסיק להשמיץ בשקרים את רה"מ נתניהו. טענותיו על שמרון ומולכו הזויות ונובעות ממרמור ומיצר נקמה, כמו גם טענותיו נגד נתניהו בפרשת הצוללות, שנסתרו פעם אחר פעם על ידי גורמי אכיפת החוק. רה"מ פעל בעניין הוויזה של מילצ'ן כי היא נשללה ממנו בעקבות גילויים על תרומתו של מילצ'ן לביטחון המדינה. זו היא חובתו של ראש ממשלת ישראל כלפי אנשים שנפגעו כתוצאה מפעולתם למען המדינה. כך נהג רה"מ נתניהו גם במקרים אחרים וכך נהגו גם ראשי ממשלה אחרים".

ממקורביו של עו"ד מולכו נמסר בזמנו כתגובה לחדשות 12: "כל הפעולות של עו"ד מולכו בשליחויותיו היו בהתנדבות, ברשות ובסמכות ונעשו על דעתו של רה"מ. מאז שעו"ד מולכו החל בשליחויותיו הוא לא ייצג תורמים של רה"מ ופעל באופן דווקני בהתאם להסדר ניגוד העניינים, כשהוא זוכה להערכה רבה מכל הגורמים הרלבנטיים עמם בא במגע בארץ ובעולם. מאיר דגן, שלצערנו איננו עוד איתנו, העריך מאוד את עו"ד מולכו וסייע לו תמיד בהצלחת משימותיו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן