Skip to content

הרבבות שדרשו דיור הוגן בקיץ של מחאה, לא יזכו בו. הפוליטיקאים, כך נראה, מכרו אותם

אחרי הרבה חיבוטים, חבטות והתפלפלויות, אושר הסעיף האחרון בדו"ח טרכטנברג - הדיור. נתניהו שכנע את "ישראל ביתנו" להסיר את התנגדותה לביטול סעיף"מיצוי כושר ההשתכרות". מיליארד ש"ח זה עלה, השכנוע הזה. הנושא שהוציא רבבות אזרחים מתוסכלים לרחובות בקיץ האחרון, ניתן על מגש של כסף לאלה שישבו בבית, כי הפוליטיקאים שלהם תמיד חזקים יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הרבה חיבוטים, חבטות והתפלפלויות, אושר הסעיף האחרון בדו"ח טרכטנברג – הדיור. נתניהו שכנע את "ישראל ביתנו" להסיר את התנגדותה לביטול סעיף "מיצוי כושר ההשתכרות".  מיליארד ש"ח זה עלה, השכנוע הזה. הנושא שהוציא רבבות אזרחים מתוסכלים לרחובות בקיץ האחרון ניתן על מגש של כסף לאלה שישבו בבית, כי הפוליטיקאים שלהם תמיד חזקים יותר

מאת ניצן קידר

הממשלה אישרה היום את פרק הדיור בדו"ח טרכטנברג. על פי ההצעה שאושרה, ישווקו בתוך חמש שנים כ-187 אלף דירות, ומתוכן כ-40 אלף ישמשו לדיור בר השגה. 60 אחוזים מתוך סך הדירות ייבנו בירושלים ובתל אביב. בנוסף, יוגדל הסיוע המרבי בשכר דירה מ-1,750 שקלים כיום, ל-3,000 שקלים.

מנגד, הארנונה על "דירות רפאים", כאלו שנקנו על ידי מי שגרים בהם רק ימים מועטים במהלך השנה, תוכפל. עוד על פי התכנית שאושרה, קבלן שלא יבנה בתוך שנתיים מאז אושרה תכנית הבנייה שלו, יאלץ לשלם היטל בסך של 10 אחוזים ממחיר הדירות שאושרו לו.

בובות במשחק הפוליטי. אין צדק חברתי (צילום: רפי מיכאלי)
בובות במשחק הפוליטי. אין צדק חברתי (צילום: רפי מיכאלי)

הממשלה גם החליטה להעניק סיוע תקציבי ממשלתי להסרת חסמים בפרויקטים של פינוי-בינוי בסך של 50 מיליון שקלים, ולהקצות 250 מיליון שקלים לתכנון ופיתוח תוכניות בנייה ביישובים ערביים.

ההצבעה התאפשרה לאחר ש"ישראל ביתנו" קיבלה מיליארד ש"ח לתמיכה בעולים חדשים, בתמורה להסרת התנגדותה לביטול הסעיף המסייג את ההטבות אך ורק לאנשים שעובדים למחייתם. המגזר החרדי לחץ על הסרת סעיף זה כדי לממש הטבות לכל אנשי "תורתם אמונתם", המקבלים קצבאות מהמדינה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי מדובר בצעדים דרמטיים, שמטרתם להביא להוזלה במחירי הדירות: "המיקוד כאן הוא הניסיון, שבינתיים הולך וצובר תאוצה, להגדלת היצע הדירות, במטרה להתמודד עם מחיר הדירות. ככל שיהיו יותר דירות, יהיה לחץ להוריד את מחירי הדירות. זה הדבר שהממשלה עסקה בו עוד קודם הגשת הדו"ח הזה ואימוצו ובוודאי לאחר הגשתו".

הפרופסור מנואל טרכטנברג בירך היום על החלטת הממשלה והוסיף, כי יישום ההחלטה יאפשר לאלפי זוגות צעירים לממש את זכותם לקורת גג במחיר סביר.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בירך על החלטת הממשלה ואמר כי ההחלטה לגבי הגדלת ההשתתפות בשכר הדירה לזכאים, עליה נאבק בעצמו, מצביעה על כך שהממשלה חברתית. "המשמעות של צדק חברתי אינה דאגה רק למעמד הביניים, אלא גם למי שאינם יכולים להתחיל את החודש או לסיימו", אמר אטיאס. מן הגלויות שהשר נאבק עבור ציבור בוחריו החרדי.

מנגד, שר התיירות, סטס מיסז׳ניקוב, ציין כי גם מפלגתו רשמה הישג בכך שניתן סיוע נרחב לאוכלוסיות המוחלשות ובראשם העולים החדשים והקשישים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי יש לקדם חקיקה שתאפשר גם לרשויות המקומיות לפעול פעולה ממשית יותר בתחום הדיור. הוא בירך על החלטת הממשלה בנושא "דירות הרפאים", ואמר כי בירושלים כבר אומצה החלטה דומה, שגרמה להתווספות של אלפי דירות עבור זוגות צעירים בעיר.

4 Comments

  1. רוחמה
    19 במרץ 2012 @ 8:26

    לא שיש לי שמץ בעד ישראל ביתנו, אבל אתם לא מדייקים. נראה היום בהצבעה על חוק המרפסות

  2. עמית קרטס בנין
    18 במרץ 2012 @ 20:17

    רוחמה שלום, ישראל ביתנו אכן הסירה את ההתנגדות בהקשר זה.

  3. עמית מנדלזון
    18 במרץ 2012 @ 18:33

    תיקון ניצן: הפוליטיקאים מכרו אותם שוב…

  4. רוחמה
    18 במרץ 2012 @ 18:32

    לא ערבבת כאן שני דברים? המשפט הזה "ההצבעה התאפשרה לאחר ש"ישראל ביתנו" קיבלה מיליארד ש"ח לתמיכה בעולים חדשים, בתמורה להסרת התנגדותה לביטול הסעיף המסייג את ההטבות אך ורק לאנשים שעובדים למחייתם" נכון?
    ממה שאני קראתי, מחר בדיון על חוק המרפסות, שם ישראל ביתנו תתנגד לביטול הסעיף המסייג את ההטבות אך ורק לאנשים שעובדים למחייתם.
    אשמח להבהרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן