GAC חשפה רכב מונע במימן

יצרנית הרכב הסינית GAC חשפה רכב ראשון בהנעת מימן, זוהי גרסא לדגם Aion LX שהושק בסין לפני כשנה בגרסתו החשמלית ויגיע לישראל בתחילת השנה הבאה. דגם המימן יעלה על כבישי סין עוד השנה כפיילוט

GAC חשפה רכב מונע במימן

יצרנית הרכב הסינית GAC חשפה רכב ראשון בהנעת מימן, זוהי גרסא לדגם Aion LX שהושק בסין לפני כשנה בגרסתו החשמלית ויגיע לישראל בתחילת השנה הבאה. דגם המימן יעלה על כבישי סין עוד השנה כפיילוט

GAC חושפת רכב ראשון בהנעת מימן. בכך, מצטרפת הקבוצה למועדון מצומצם מאוד של יצרניות להן רכב בהנעה מימנית (עד כה השיקו טיוטה את המיראי, הונדה את הקלריטי ויונדאי את הנקסו). הרכב החדש הוצג במסגרת כנס טכנולוגיה שנתי שערכה היצרנית, המתמקד בפיתוחים טכנולוגיים חדשים, GAC Tech Day. מדובר בגרסת מימן לדגם Aion LX, ספינת הדגל בסדרת רכבי החשמל AION היוקרתית, המיוצר במפעל החדיש של GAC בגואנגז'ו. הדגם הושק לראשונה לפני כשנה, במגוון גרסאות חשמליות, וכעת מקבל גם גרסה מבוססת הנעת מימן. הגרסה החשמלית תושק בישראלי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021.

AION LX המונע במימן (צילום באדיבות GAC)
AION LX המונע במימן (צילום באדיבות GAC)

ה- Aion LX המימני, בדומה לגרסאות החשמליות, נבנה על גבי פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. מערכת ההנעה המימנית, אשר פותחה והוטמעה באופן עצמאי ע"י GAC, מציגה תפוקה מרבית של יותר מ- 150 קילוואט (כ-200 כ"ס) באמצעות שילוב של מערך תאי הדלק והסוללות. המנוע החשמלי, בעל מגנט קבוע, מספק מומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת ההנעה כוללת תא דלק, מנוע חשמלי, מערכת ניהול, ממיר DC, סוללה ושני מכלי מימן. מכלי המימן ברכב יכולים להכיל עד 5.2 ק"ג של מימן, כאשר זמן המילוי עומד על 3-5 דקות וטווח הנסיעה המוערך הוא כ- 500 ק"מ.

באשר לעיצוב, הגרסה החדשה מציגה "אינטרפרטציה מימנית" לגרסאות החשמליות של ה- Aion LX. כלל הגרסאות מציגות עיצוב יוקרתי ומוקפד עם פרופורציות המבליטות את גודלו של הרכב לצד סממני כוח ואתלטיות. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה של שפת העיצוב של משפחת ה- Aion אשר הוצגה לראשונה ב- Aion S, הסדאן הגדולה. העיצוב כולל מאפיינים של רכב פרימיום, תאורת LED מתוחכמת, ידיות דלתות הנשלפות באמצעות  חיישן קרבה, ג'אנטים ייחודיים בגדלים שונים וקימורים מורכבים לאורך המרכב. עיצוב השליש האחורי של ה- SUV הגדול כולל אלמנט גג צף. חזית הרכב עוצבה מחדש כך שהגריל והפגוש הקדמי כוללים מוטיב גלי המשלב בתוכו את הכיתוב "Fuel Cell".   הדגם יעלה על כבישי סין עוד השנה כפיילוט לצורך הדגמת היכולות.

הדגם מהווה נדבך משמעותי בתהליך ארוך אותו מבצעת GAC לחיזוק יכולותיה החדשניות במחקר ופיתוח. מאז הקמת מכון המחקר של GAC, צברה החברה ניסיון של 14 שנים בפיתוח מוצרים וחדשנות טכנולוגית. בקבוצה מועסקים כיום 4,300 אנשי מו"פ בינלאומיים והשקעת המו"פ שביצעה הקבוצה עד כה עולות על 30 מיליארד יואן. בשנת 2019 דורגו מרכזי המחקר והטכנולוגיה של GAC במקום השישי הכללי בסין ובמקום הראשון בענף הרכב.

כמובן שאתגר גדול לא פחות שיעמוד בפני יצרני המכוניות מונעות המימן הוא נושא התשתית ונראה שתחנות תדלוק במימן הן חזון רחוק יותר ממכוניות מונעות המימן

עיצובו הפנימי של ה- AION LX (צילום באדיבות GAC)
עיצובו הפנימי של ה- AION LX (צילום באדיבות GAC)

Guangzhou Automobile Corporation GAC היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל.

GAC חושפת רכב ראשון בהנעת מימן. בכך, מצטרפת הקבוצה למועדון מצומצם מאוד של יצרניות להן רכב בהנעה מימנית (עד כה השיקו טיוטה את המיראי, הונדה את הקלריטי ויונדאי את הנקסו). הרכב החדש הוצג במסגרת כנס טכנולוגיה שנתי שערכה היצרנית, המתמקד בפיתוחים טכנולוגיים חדשים, GAC Tech Day. מדובר בגרסת מימן לדגם Aion LX, ספינת הדגל בסדרת רכבי החשמל AION היוקרתית, המיוצר במפעל החדיש של GAC בגואנגז'ו. הדגם הושק לראשונה לפני כשנה, במגוון גרסאות חשמליות, וכעת מקבל גם גרסה מבוססת הנעת מימן. הגרסה החשמלית תושק בישראלי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021.

AION LX המונע במימן (צילום באדיבות GAC)
AION LX המונע במימן (צילום באדיבות GAC)

ה- Aion LX המימני, בדומה לגרסאות החשמליות, נבנה על גבי פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. מערכת ההנעה המימנית, אשר פותחה והוטמעה באופן עצמאי ע"י GAC, מציגה תפוקה מרבית של יותר מ- 150 קילוואט (כ-200 כ"ס) באמצעות שילוב של מערך תאי הדלק והסוללות. המנוע החשמלי, בעל מגנט קבוע, מספק מומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת ההנעה כוללת תא דלק, מנוע חשמלי, מערכת ניהול, ממיר DC, סוללה ושני מכלי מימן. מכלי המימן ברכב יכולים להכיל עד 5.2 ק"ג של מימן, כאשר זמן המילוי עומד על 3-5 דקות וטווח הנסיעה המוערך הוא כ- 500 ק"מ.

באשר לעיצוב, הגרסה החדשה מציגה "אינטרפרטציה מימנית" לגרסאות החשמליות של ה- Aion LX. כלל הגרסאות מציגות עיצוב יוקרתי ומוקפד עם פרופורציות המבליטות את גודלו של הרכב לצד סממני כוח ואתלטיות. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה של שפת העיצוב של משפחת ה- Aion אשר הוצגה לראשונה ב- Aion S, הסדאן הגדולה. העיצוב כולל מאפיינים של רכב פרימיום, תאורת LED מתוחכמת, ידיות דלתות הנשלפות באמצעות  חיישן קרבה, ג'אנטים ייחודיים בגדלים שונים וקימורים מורכבים לאורך המרכב. עיצוב השליש האחורי של ה- SUV הגדול כולל אלמנט גג צף. חזית הרכב עוצבה מחדש כך שהגריל והפגוש הקדמי כוללים מוטיב גלי המשלב בתוכו את הכיתוב "Fuel Cell".   הדגם יעלה על כבישי סין עוד השנה כפיילוט לצורך הדגמת היכולות.

הדגם מהווה נדבך משמעותי בתהליך ארוך אותו מבצעת GAC לחיזוק יכולותיה החדשניות במחקר ופיתוח. מאז הקמת מכון המחקר של GAC, צברה החברה ניסיון של 14 שנים בפיתוח מוצרים וחדשנות טכנולוגית. בקבוצה מועסקים כיום 4,300 אנשי מו"פ בינלאומיים והשקעת המו"פ שביצעה הקבוצה עד כה עולות על 30 מיליארד יואן. בשנת 2019 דורגו מרכזי המחקר והטכנולוגיה של GAC במקום השישי הכללי בסין ובמקום הראשון בענף הרכב.

כמובן שאתגר גדול לא פחות שיעמוד בפני יצרני המכוניות מונעות המימן הוא נושא התשתית ונראה שתחנות תדלוק במימן הן חזון רחוק יותר ממכוניות מונעות המימן

עיצובו הפנימי של ה- AION LX (צילום באדיבות GAC)
עיצובו הפנימי של ה- AION LX (צילום באדיבות GAC)

Guangzhou Automobile Corporation GAC היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן