Skip to content

מנדלביט לבית המשפט: מהלכים אימים על עו"ד בן ארי רק בגלל שהיא התובעת בתיקי נתניהו

בפניה לבית המשפט כנגד אוהדת נתניהו שמארגנת הפגנות מול פרקליטת מחוז תל אביב, נאמר על ידי היועץ המשפטי במפורש כי שלל ההפגנות נגד שופטים ופרקליטים מתקיימות רק "במטרה ברורה לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי". ועוד: "הפרסומים נועדו להטריד את הנפגעת (בן ארי), להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ליאת בן ארי (צילום באדיבות משרד המשפטים)

שופט בית משפט השלום המרכזי ברמלה, הוציא (היום (חמישי) צו מניעה כנגד חברת הליכוד מחבורת נתניהו להפסיק לפרסם פוסטים ותיאור שקרי בהם היא מספרת על בנה של המשנה לפרקליט המדינה ומנהלת תיק התביעה כנגד ראש הממשלה שתקף לכאורה שוטר ליד ביתו במושב חרות, אך לא נעצר בידי המשטרה והורחק לצפון בידי אמו על מנת שלא יעצר ויועמד לדין. מכתב הבקשה אותו הגיש היועץ המשפטי לממשלה עולה תיאור קשה של איומים על חיי התובעת עו"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב, עד שנדרשה לה אבטחה אישית צמודה.

היועץ המשפטי לממשלה הגיש היום בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת לבית משפט השלום ברמלה נגד אורלי לב בנוגע לפרסומים השקריים ברשתות החברתיות בעניין בנה של עו"ד ליאת בן ארי- שוויקי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, והטענה הכוזבת כי תקף שוטר בהפגנה מול ביתם. בדיון במעמד צד אחד היום בימ"ש השלום ברמלה קיבל את הסעד הזמני לפיו על לב להפסיק כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי וקבע דיון במעמד 2 הצדדים ביום רביעי, 12.8.20, בשעה 11:30, בו תתקבל החלטה באשר לסעדים הקבועים בבקשה.

על פי הבקשה, בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה, בהיבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, במטרה ברורה לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי. כתוצאה מכך, הוגשו תלונות למשטרת ישראל על ידי עובדי מדינה ועובדי עירייה בגין מעשי אלימות, איומים והטרדה, לרבות כאלה הנוגעים למשפחה ולביתו הפרטי של עובד הציבור. כמו כן הוגשו היום על ידי המדינה בקשות למניעת הטרדה מאיימת.

היועץ המשפטי מבהיר בבקשה כי המדינה נוקטת בצעד זה, "שעה שכלו כל הקיצין, ולא נמצא בידיה כלי אחר להפסיק את ההטרדה, אלא באמצעות בקשה לפי החוק".

"האירועים שפורטו בבקשה ביחס לנפגעת והפרסומים הכוזבים הנוגעים לבנה, בוצעו נוכח מילוי תפקידה של הנפגעת המכהנת כמשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית) במקצועיות ובמסירות, וכפועל יוצא וישיר מהיותה עובדת ציבור", נכתב בבקשה  זאת ועוד:  יודגש כי הפרסומים נועדו להטריד את הנפגעת, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים, ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטריד את הנפגעת ולפגוע בשלוות חייה. יתרה מכך, מטרת הפרסומים המיוחסים לבנה של התובעת להטיל על הנפגעת מורא ולרפות את ידיה", הדגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי נדלבליט בפני השופט.

קטע מכתב הפניה לבית המשפט

"המשיבה, המציגה עצמה כפעילה חברתית, ששמה לעצמה למטרה לפגוע בנפגעת, להטרידה ולרפות את ידיה, וזאת אך ורק בשל היותה של הנפגעת התובעת מטעם המדינה בתיק במסגרתו הוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה ואח' ", נכתב בבבקשה.

זאת ועוד: "המשיבה שבה ומפיצה פרסומים רבים כנגד הנפגעת ובני משפחתה, בתדירות גבוהה ובאופן אובססיבי ואינטנסיבי. בפרסומים רבים מבין אלה, מעלה המשיבה טענה חסרת בסיס לפיה בנה של הנפגעת תקף שוטר וכי בשל תפקידה של הנפגעת הוא לא נחקר ולא נעצר".

צילום מדף הפייסבוק של לב

עוד עולה מהפניה לבית המשפט כי בן נוסף של בן ארי קיבל איום על חייו בגין סרטון שהופץ על ידי אורלי לב. בנה הגיש תלונה במשטרה וכנגד אותו אדם הוגש כתב אישום. "אלא שהגשת כתב האישום לא עוצרת את מחול השדים המתחולל באינטרנט, בין היתר, בעקבות מחזור הפרסומים על ידי המשיבה", טוען היועה"מ אמצעות עו"ד ניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחית).

לטענתו למרות שמדובר בפרסום חסר בסיס, וכי בנה של בן ארי לא היה כלל במושב בעת ההפגנה. למרות זאת, ממשיכה לב להפיץ את אותו פרסום, "ובכך ממשיכה להטריד את הנפגעת ובני משפחתה ולפגוע בשלוות חייהם".

"בקשה זו עניינה במתן צו להסיר ולמנוע אך ורק את אותם פרסומים הנוגעים לבנה של הנפגעת – פרסומים שקריים אשר הובילו לאיומים על הנפגעת ובני משפחתה, וכן לפגיעה בשלוות חייהם", כותב היועה"מ. אבל בעוד ביקורת נגד עובדי מדינה היא לגיטימית, "מכאן ועד להטרדתו של אדם, ביזוין, הפרת שלוותו, סיכון שלמותו ובני משפחתו, והכל באופן של הטלת פחד וחציית כל גבול מקובל, במטרה להרתיעו ממילוי תפקידו – ארוכה היא הדרך".

פרסום מתוך דף הפייסבוק של אורלי לב

כאמור שופט בית המשפט קיבל את הבקשה, הורה ללב להפסיק את פרסומיה ברשתות החברתיות כמו גם בטויטר הנוגעים לבנה של בן ארי ולהתייצב לדיון במועד שנקבע.

"מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה ניסיונות שבים ונשנים מצד גורמים המעוניינים להטיל אימה על עובדי ציבור, להשפיע על שיקול דעתם המקצועי ולמנוע מהם למלא את תפקידם נאמנה למען הציבור", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

תוך כך המשטרה הודיעה אתמול (רביעי) שתגביל הפגנות של אנשי ימין ושל פעילי הליכוד סמוך לביתה של התובעת בתיקי ראש הממשלה, ליאת בן ארי. ההחלטה נשענת בין השאר על פסיקת בית המשפט העליון הקובעת כי אין להפגין מול בתים של אישי ציבור, אלא סמוך להם – בניגוד להפגנות מול מעונם או מול משרדיהם. אתמול פרסם מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב עמי אשד, מסמך עם הגבלות שונות על המחאה: בין השאר נאסר על המפגינים למחות מול הבית ונקבע כי ההפגנות יתקיימו יומיים בשבוע לכל היותר, למשך שלוש שעות (עד 22:00), במגרש חניה המרוחק 450 מטר מהבית.

אורלי לב (ראשונה מימין), מתוך דף הפייסבוק שלה

אורלי לב הגיבה למגפון ואמרה: "מעולם לא קראתי לפגוע בליאת בן ארי או במישהו מבני משפחתה".
– ובכל זאת את מפיצה שבנה תקף שוטר והוברח על ידי אמו לצפון?
"ממש לא, כבר בהפגנה הראשונה שלנו הגיע מישהו פעיל שמאל ואיים עלינו ואמר שהוא הבן של בן ארי, הוא הגיע גם בהפגנה השנייה ואמר שהוא הבן שלה".
– למה את מפגינה נגד בן ארי?
"אם היא תובעת את ראש הממשלה, שתתבע גם את עצמה. מה עם העבירות שלה בבית בראש העין? (כוונתה לטענות של עו"ד כנרת בראשי מאוהדי נתניהו שפורסמו בהבלטה בניוז 1, אתרו של אוהד ראש המשלה, יואב יצחק ולפיהן ביתה של המשנה לפרקליט המדינה, בראש העין פוצל באופן לא חוקי לשתי יחידות דיור)
– נניח שהיא עברה שם עבירת בניה. לכן עליה להתפטר מתיק התביעה כנגד נתניהו?
"לא אמרתי"
– אז מה כן?
"אני מפגינה נגדה כי היא ומנדלבליט תפרו תיקים לנתניהו"
"אתה יודע שאסרו עלי להפגין עם יותר מ 5 איש?"
– לא. מי אסר ולמה?
"המשטרה, הודיעה לי כי אם אני רוצה להפגין פעמיים בשבוע מול הבית של בן ארי, מותר לי להפגין רק עם 5 איש ולפחות אלף מטר מהבית שלה"
– ומה תעשי?
"זה לא חוקי ובניגוד לפסיקת בית המשפט העליון. אני אפגין".

אלא שעיון מהיר בדף הפיסבוק שלה מבהיר שהיועץ המשפטי ככל הנראה צודק. בפרסום אחד מבהירה לב: "ביום שבבלפור יפסקו הפגנות, גם בחרות יפסקו" (מושב חרות) ובפוסט  אחר היא מבהירה: ש"מבקרים", במושב חרות מול ביתה של בן ארי עד שגם משפחת נתניהו תנוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן