Skip to content

מנדלביט מבהיר לראש עיריית ראש העין ואנשיו: אין לכם סמכות להורות על פתיחת תביעה פלילית

יו"ר סניף הליכוד בראש העין וחבר המועצה, חנוך עוז, פנה בדחיפות לראש העירייה ולמשנה ליו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה בדרישה לפתוח מייד בהליך פלילי נגד עו"ד ליאת בן ארי, התובעת במשפטי נתניהו בשל עבירות בניה לכאורה. היועה"מ זעם והודיע לנוגעים בדבר שלשום ראש רשות או גורם פוליטי, אין סמכות או רשות להורות על הגשת תביעה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ככל שמועד משפטו של ראש הממשלה קרב, כך המתקפות על ראשי מערכת המשפט והשופטים מתגברות. בעת החקירות וגיבוש העמדה למתן המלצת משטרה לפרקליטות נחתו המתקפות על מפכ"ל המשטרה, אז רוני אלשיך, אח"כ כוונו המתקפות אל ראשו של פרקליט המדינה, אז ניצן שי, משם הן עברו לעברו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, משם אל נשיאת בית השפט העליון, אסתר חיות וכעת הן מכוונות אל הפרקליטה שתהווה את ראש מערך התביעה נגד נתניהו, עורכת הדין ליאת בן ארי שויקי. נתניהו מוכוון מטרה וכך אנשיו.

היום (חמישי) שלח חבר מועצת ראש העין ויו"ר סניף הליכוד בעיר, מכתב בהול ליו"ר הוועדה המקומית וליועצים המשפטיים של העירייה ושל הוועדה המקומית לתכנון ובניה עם העתקים לראש העירייה ולתובעת בנושאי תכנון ובניה ובו דרש להוציא מיד כתבי אישום כנגד פרקליטת מחוז תל אביב והתובעת בתיקי נתניהו, בגין עבירות בניה.  יו"ר סניף הליכוד, חנוך עוז תבע מהם תשובה מידית, אך לא כתב כיצד יפעל אם לא.
כאן המקום לציין כי מול בתיהן של נשיאת בית המשפט העליון ופרקליטת מחוז תל אביב, מתקיימות מזה זמן מה הפגנות מאורגנות על ידי פעילי ימין שנראה כי הן מתוזמרות להפליא בידי מן דהו.
מול ביתה של השופטת אסתר חיות, נשיאת העליון מונפים שלטים בידי פעילי הארגון הקיצוני "אם תרצו" בשל "אכיפה בררנית" וניהול שיפוטי כביכול של העליון. ומול ביתה של פרקליטת מחוז תל אביב, עורכת הדין ליאת בן ארי שויקי,  מתנהלת הפגנה שמובילה אורלי לב,  פעילת ליכוד וחברה בתחום המצומצם יותר של אוהדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין "עבירות הבניה" לכאורה של הפרקליטה בראש העין.

פתיחת משפט נתניהו בבית משפט מחוזי ירושלים התובעת – ליאת בן ארי שויקי (צילום: עמית שאבי, פול ידיעות אחרונות)

 

נתניהו עומד לפני שופטיו במחוזי (צילום: עמית שאבי, פול ידיעות אחרונות)

 

חשיפה שהודהדה על ידי כל אנשי נתניהו

את העבירות הללו "חשפה" עורכת הדין כינרת בראשי שמצאה כי ביתם החדש של בני הזוג, פוצל לשתי יחידות דיור, שומו שמיים. את החשיפה המדהימה הזו הדהדו ישר העיתונאי יואב יצחק, בעלי ניוז1, העיתונאי לשעבר (גלובס) אלי ציפורי.  וכמובן יו"ר סניף הליכוד וחבר מועצת ראש העין, חנוך עוז.

מנדלבליט זעם והגיב הערב באמצעות עורכת הדין בת-אור כהנוביץ, מנהלת המחלקה להנחיית תובעים במשרד היועץ המשפטי לממשלה, במכתב בהול המופנה אל ראש עיריית ראש העין, יו"ר וועדת המשנה  לתכנון ובניה בראש העין ואל חבר המועצה בו נכתב כי על אף  שמשרדו לא נוהג להתערב בענייני אלו, הוא מצא הפעם לנכון  לפנות אליהם במישור העקרוני, ובהתאם למדיניות העקבית הנקוטה על ידי היועץ המשפטי והפרקליטות לאורך השנים בנושא עצמאות התביעה הפלילית.
במכתב מודגשת הנחיית היועץ המשפטי לממשלה  בעניין "עצמאות התביעה הפלילית" אשר קובעת כי "ראש הרשות או נבחרי ציבור אחרים אינם מוסמכים להורות על נקיטת הליכי אכיפה פליליים".
זאת ועוד: "משפטן שהוסמך כבא- כוח היועץ המשפטי לממשלה, כדי שישמש תובע במשפטים פליליים מסויימים מטעם רשות מקומית או ועדה לתכנון ובניה, חייב גם הוא להפעיל שיקול דעת עצמאי בכל מקרה ומקרה. אין הוא כפוף, בתחום התביעה הפלילית, להוראות של ראש הרשות המקומית, או נבחרים אחרים או עובדים בכירים של הרשות, בשאלה אם להגיש כתב אישום במקרה זה או אחר, מה העונש שראוי לתבוע בבית המשפט, אם לחזור מן האישום לאחר שכתב האישום הוגש, וכיוצא בזה".
בהמשך מציינת עו"ד בת אור, כי "אין לקבל, אפוא, פנייה של נבחר ציבור בדרישה להעמדה לדין של מאן דהוא" ומדגישה כי "הנכם נדרשים להקפיד בנושא עצמאות התביעה הפלילית, ועל נבחרי הציבור בוועדה לפעול להבטחת עקרון זה, ולהבטחת היכולת המקצועית של גורמי האכיפה לפעול ללא כל מעורבות של נבחרי הציבור, בכלל התיקים המטופלים על-ידם".

ציפורי מיהר להגיב בדף הפייסבוק שלו וכתב כי "מנדלבליט ובן ארי מנסים להשתיק ולדכא את המחאה נגד עבריינית הבנייה: היועץ המשפטי לממשלה גייס את הפרקליטות כדי לטפל בענייניה האישיים-משפחתיים של בן ארי; דין אחד ליאיר נתניהו ודין אחר לבן של בן ארי ואף הוסיף: "מנדלבליט ובן ארי החליטו לתפור תיק לאורלי לב, ש"העזה" להפגין מול ביתה של בן ארי: נחקרה במשטרה בחשד להפרת השקט הציבורי ותנאי ההפגנה; מנדלבליט הוציא נגדה היום צו הטרדה מאיימת – כשבמקביל הוא מתעקש לא לפעול נגד המאיימים והמטרידים נגד נתניהו ובנו מול בלפור"

בתנועת "אם תרצו" הגיבו כי: "אזרחי ישראל חייבים לדאוג היום יותר מתמיד. לראות כיצד היועץ המשפטי לממשלה שגם מינה עצמו לפרקליט מדינה, ממשיך להלאים לעצמו בפרעות חסרת רסן סמכויות לא לו. לצערנו הוא פועל כאילו הוא גם השר לבטחון פנים, גם שר המשפטים ופועל לסגור חשבונות לכל מי שמבקר את המילייה שלו. התנהלותו של מנדלבליט מזכירה משטרים חשוכים ואף גוררת את ישראל לשם. מפחיד ומזעזע כאחד."
ועורכת הדין כינרת בראשי כתבה בדף הפיסבוק לה: "לא להאמין! נציגי הציבור בעריית ראש העין , דורשים את העמדתה לדין של ליאת בן אחרי מכח עיקרון השיוויון. בתגובה בפרקליטות שולחים מכתב התראה לראש הערייה ומודיעים לו לשמור על עצמאות התביעה. מי זו התביעה? שלוחה של היועמש הבוס של ליאת בן ארי. במדינת ישראל מתקיימת מדינה מגבילה ודקטטורית בראשה עומד ה- דיקטטור מנדלבליט שהו היועמש ופרקליט המדינה . מנדלבליט עושה שימוש ציני ובלתי חוקי במוסדות השלטון כדי לטייח שחיתות מבית מדרשו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן