Skip to content

הנאשם קרא את כתב האישום והבין אותו?

משפטו של ראש הממשלה החל היום בהתקפה חריפה של נתניהו על בית המשפט, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה: "תפרו לי תיקים". מחוץ לבית המשפט וליד מעון ראש הממשלה הפגינו אלפים נגדו ומאות בעדו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעה 15:11 נכנסו הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ומולם התייצב הנאשם בפלילים חמורים, שוחד, מרמה והפרת אמונים, ראש ממשלת ישראל ונשאל: אדוני קרא והבין את כתב האישום, והוא ענה: קראתי והבנתי את כתב האישום. כך נפתח היום משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו  לאחר אין ספור ניסיונות שלו להתחמק מאימת הדין. נתניהו המשיך לעמוד כשנכנסו השופטים ובלבד שהמצלמות לא ינציחו אותו יושב על ספסל הנאשמים.

ב 17:50 בתום הדיון קבעו השפטים  כי "בהמשך לדיון שהתקיים היום, נקבע לתזכורת, לפני אב"ד בלבד, במעמד ב"כ הצדדים בלבד, ליום 19 ביולי 2020 ב 09:00" יערך  דיון ראשון בתיק. " רשמנו לפנינו את הודעת ב"כ המאשימה, לפיה בכוונת המאשימה להבהיר לכל העדי התביעה בימים הקרובים כי נאסר עליהם להתראיין לתקשורת"" ציינו השופטים

הנאשם מול שופטיו – צילום: עמית שאבי פול ידיעות אחרונות

 

צילום: עמית שאבי פול ידיעות אחרונות

 

התובעת – ליאת בן ארי (צילום פול: עמית שאב)

קודם לכך התייצב נתניהו מול המצלמות והאשים את המשטרה והפרקליטות ברדיפתו ותפירת תיקים.
"אזרחי ישראל, מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין", אמר נתניהו, חיוור וכעוס. "למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש – גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיקו מהנהגת המדינה למשך שנים רבות", "הניסיון להפיל אותי ואת הימין הגיעו לשיא בשנה האחרונה. חבורת 'רק לא ביבי' התערבו בגסות בבחירות אפריל 2019. הם עשו הכול כדי שלא אעמוד פה היום כראש ממשלה, אלא כראש ממשלה לשעבר, פוליטיקאי מובס. לכן, אני ניצב פה היום כראש הממשלה שלכם בגב זקוף ובראש מורם. אני דורש – גלו הכול, חשפו הכול. נציגי התקשורת רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק ממסע התעמולה 'רק לא ביבי' שלא נפסק. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה וידע את כל האמת. הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט – שקיפות מלאה. אני מבקש שהכול ישודר בשידור חי, רציף ולא מצונזר". נתניהו תקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר  רוני אלשיך: "הוא טען בעזות מצח את הטענה השקרית שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו בגין הטרדה מינית. הם האנשים שהובילו את החקירות נגדי. החקירות זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שנגמרו בכתב אישום מופרך ותפור". השופט בדימוס אמנון סטרשנוב הגיב לדברי נתניהו: "אני המום מנאום הבלהות הזה". הוא גם הגיב לאמירתו של השר אמסלם שכינה את היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, עבריין, בכעס ואמר: השר לכאורה מדבר כעבריין.
היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט הגיב להתקפות חסרות הרסן וחסרות התקדים של ראש הממשלה ומסר כי "בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטם של ארבעה נאשמים, בהם ראש הממשלה, בפרשות 1000, 2000 ו-4000. התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר – באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד. ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים. אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל. נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

נתניהו נכנס לאולם (צילום פול: עמית שאבי)

שאול אלוביץ (צילום פול: עמית שאבי)

 

נוני מוזס (צילום פול: עמית שאבי )

 

צילום פול: עמית שאבי

לדיון הגיעו היום גם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, הנאשמים במתן שוחד לראש הממשלה ובשיבוש הליכי חקירה; ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הנאשם בניסיון למתן שוחד לנתניהו. הדיון הראשון במשפט מתקיים בקומה השלישית של בית המשפט, בפני השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם. התובעת פרקליטת מחוז תל אביב, עורכת הדין ליאת בן ארי, הגיעה מלווה באבטחה לאחר איומים שהושמעו ברשתות החברתיות נגדה.

איריס אלוביץ' (צילום: רפי מיכאלי)

 

מאבטחים על הגגות (צילום: רפי מיכאלי)

 

נתניהו מגיע לבית המשפט (צילום: רפי מיכאלי)

 

ליאת בן ארי עוזבת (מאובטחת) את בית המשפט (צילום: רפי מיכאלי)

גל ההסתה כנגד היועץ המשפטי לממשלה שגבר בשבועות האחרונים עד אמירות קשות של שרים מכהנים, שלוחי ראש הממשלה כנגד מערכת המשפט והחוק עליה הם מופקדים, הגיע לשיאו היום (ראשון) בהפגנות מתוכננות ומממומנות של תומכי נתניהו מול מעון ראש הממשלה בבלפור כשמולם  אנשיי מחאת היחידים, CRIMEMINISTER , הדגלים ה/שחורים שקוראים לראש הממשלה להתפטר לאלתר.
ממארגני הפגנת הדגלים השחורים נמסר כי "המתקפות חסרות הרסן על מערכת המשפט הן הסיבה להנפת הדגלים השחורים בכל הארץ היום. נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו. זהי עמדה מוסרית שנכונה לכל יום וכל שעה – ללא קשר לסיטואציות פוליטיות. נמשיך להילחם ברחובות עד שמדינת ישראל תחזור לפסים". המפגינים התפרשו מול מעון ראש הממשלה ולאורך כשני קילומטרים ברחובות עד לבית המשפט המחוזי בירושלים.

תומכי נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

תומכי ראש הממשלה   הגיעו עם שלטים נוסח: "משפט דרייפוס 2020" ותמונה עם פניהם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם הכיתוב "אבות השחיתות לחקירה מיד".
יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג הגיבה לאירוע התמיכה בנתניהו ואמרה: ״חבורה של שרים וח״כים עומדים בתור טאפט למסע ההסתה המופרע של נאשם בשוחד בזמן שתובעת מהפרקליטות עולה במדרגות בית המשפט תחת אבטחה. עם השתיקה של גנץ והציוץ הרפה של ניסנקורן הם יכולים פשוט לשים מסכה ולהצטרף לעומדים מאחורי נתניהו. סיציליה זה כאן״.
ראש כחול לבן, ממלא מקום ראש הממשלה ח"כ בני גנץ הגיב: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

גשר בנהריה (צילום: טלי איציק)

שרים וח"כים מהליכוד וביניהם השר אמיר אוחנה, דודי אמסלם, מירי רגב, הגיעו לבית המשפט להצטרף להפגנת הימין כהבעת כוח כנגד מערכת המשפט ובעד הנאשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ, י"ור יאיר לפיד בתגובה למתקפה על מערכת המשפט הגיב להפגנות הימין: "ההסתה של נתניהו ואנשיו נגד מערכת המשפט היא שקרית, מסוכנת, אלימה וחצתה כל גבול. נתניהו מנסה להסית ולהוביל אותנו למלחמת אחים כדי להינצל ממשפט. לא ניתן לו."
משטרת ישראל במחוז ירושלים נפרשה בכוחות גדולים הכוללים מאות שוטרים, יס"מ, צלפים על גגות ורכב "מת"זית" לפיזור הפגנות מול בית המשפט והציבה כוחות רבים בכל צומת בדרך לבית המשפט שנמצא ברחוב סלאח א-דין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן