Skip to content

ושמחת בחגיך

 ביום ראשון הקרוב ייפתח פסטיבל "שירת האושפיזין" באתר ובערוץ היוטיוב של בית הקונפדרציה, בהנהלה האומנותית של המשורר והסופר בנימין שבילי ובהפקת אפי בנייה, מנהל בית הקונפדרציה הפסטיבל יתקיים במתכונת זום – הצפייה פתוחה לקהל ללא תשלום כל מפגש יכלול מוזיקה חיה או יסתיים במופע מוזיקלי שיצולם מראש יוקלט וישודר בפייסבוק לייב ובערוץ היוטיוב של בית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ביום ראשון הקרוב ייפתח פסטיבל "שירת האושפיזין" באתר ובערוץ היוטיוב של בית הקונפדרציה, בהנהלה האומנותית של המשורר והסופר בנימין שבילי ובהפקת אפי בנייה, מנהל בית הקונפדרציה

הפסטיבל יתקיים במתכונת זום – הצפייה פתוחה לקהל ללא תשלום

כל מפגש יכלול מוזיקה חיה או יסתיים במופע מוזיקלי שיצולם מראש יוקלט וישודר בפייסבוק לייב ובערוץ היוטיוב של בית הקונפדרציה,

חול המועד, 4-6.10.2020

פסטיבל "שירת האושפיזין" הוא המשך לפסטיבל המשוררים במטולה, והוא יתמקד במוטיב העלייה לרגל לעיר הקודש בשלושה רגלים ובאופיו האוניברסאלי של חג הסוכות. בשלושת ימי הפסטיבל יתקיימו מופעים שיעסקו בשירה עברית ושירה מהעולם: משירת ההייקו היפנית, ועד השירה הפולנית הגדולה; מכתביו הפיוטיים של רבי נחמן מברסלב ועד לשירי הנדודים ההודיים, שירת הנשים הסופית ועד דליה רביקוביץ'; מרחבי אמריקה של בוב דילן, שירת המשורר הסורי אדוניס – ועד געגועיו של רבי יהודה הלוי לארץ הקודש. הפסטיבל ייחתם בהילולת רבי נחמן מברסלב, (יאָהרצײַט), שהלך לעולמו  ב- ג' חול המועד סוכות.

הפסטיבל ייפתח בשירת ההייקו היפנית בהשתתפות אלכס בן-ארי ועדנה גורני, בהנחיית בנימין שבילי ובליווי מוזיקלי של ויסאם ג'ובראן.

ויסאם ג'ובראן, צילום ימין ג'ובראן
ויסאם ג'ובראן, צילום ימין ג'ובראן

בנימין שבילי ינחה גם את המחווה למתרגם השירה הפולנית דוד ויינפלד שישתתף עם יונתן ברג בתכנית שירים אותם הלחין רונן שפירא.

באותו ערב ינחה יונתן ברג תכנית שתיוחד לשיריה של של דליה רביקוביץ בהשתתפות נוית בראל ונועה שקרג'י, למוזיקה מאת מורין נהדר.

דליה רביקוביץ, צילום דינה גונה
דליה רביקוביץ, צילום דינה גונה

מי שעורג למסתורין הענוג המייחד את המוזיקה ההודית יוכל לשמוע את שירת הדבקות והנדודים ההודית, בעקבות ספרם של יגאל ברונר ודוד שולמן, "עין להודו",  בהשתתפות: יגאל ברונר ודוד שולמן, בהנחיית בנימין שבילי.

 

בנימין שבילי, צילום תמיר להב רדלמסר

ואם ביופייה המסתורי של המוזיקה ההודית עסקינן הרי שאת היום הראשון לפסטיבל תחתום הזמרת אסנת אלכביר בתכנית שתיוחד למעברים המעודנים והאלתור האטי של ה'ראגה' ההודית אותם מקבצי מרווחים שנושאים אתם משמעויות קוסמיות והם בעצם ה"נשמה" (ג'המהה) של ה"סולם" ההודי. דודו אלכביר נגן הרודרה-וינה שלמד סיטאר ילווה את שירתה יחד עם ורד יחזקאלי על הטמפורה ונגן הטבלה עידו גפני.

היום השני לפסטיבל יוקדש לשירת הגעגועים של רבי יהודה הלוי. את התכנית בה ישתתפו אריאל הירשפלד ויהונתן ורדי ינחה אלמוג בהר. את המוזיקה לשירים הלחינה מורין נהדר.

מורין נהדר, צילום אילן בשור

בנימין שבילי ינחה את "נשים סוּפיות שָרוֹת וחולמות", בהשתתפות שרה סבירי וסיון הר שפי כאשר את המוזיקה הלחינה מורין נהדר.

בהמשך ינחה יונתן ברג תכנית בהשתתפות גדעון עפרת וזלי גורביץ' שתוקדש למשורר וולט ויטמן ולהנרי דייויד תורו, איש הטבע האקולוגי.

ולקראת לילה תשיר הדרה לוין ארדי מחווה לבוב דילן כאשר "שירת עצמי" של המשורר וולט ויטמן יהיה נושא הערב. היא תלווה את עצמה בקלידים, אבי שניידר בטרומבון ושירה; שלמה לנגר בגיטרה ונדב אסף בתופים.

היום השלישי לפסטיבל (6.10.2020) ייפתח במחווה למשורר הסורי אדוניס ושיחה על גבולות ושטחי הפקר בין תרבויות בשירתו. בהשתתפות רוני סומק ואלמוג בהר, בהנחיית בנימין שבילי. מוזיקה: ויסאם ג'ובראן.

בהמשך ינחה בנימין שבילי תכנית שתוקדש למשורר יצחק שדה בהשתתפות אגי משעול ויונתן ברג למוזיקה של עופר כלף.

אגי משעול, צילם רמי נעים

ביום פטירתו של הרבי נחמן מברסלב (ג' חול המועד סוכות) ינחה בנימין שבילי תכנית שתוקדש לרעיון הנדודים והעלייה לרגל של הרבי נחמן מברסלב בה ישתתפו מירון ח.איזקסון, דב אלבוים וצבי מרק.

דב אלבוים, צילום ששון טיראן

את הפסטיבל תחתום תכנית שתוקדש לניגוניו של הרבי נחמן מברסלב. ההרכב של נגן הבס והזמר נאור כרמי, יוצא להקת בוסתן אברהם, יציג את הניגונים הללו, כמו גם יצירות אחרות: כרמי עצמו ישיר וינגן בבס וטנבור, נדב בכר – בגיטרות, ג'ומבוש ובנג'ו, ואסף זמיר בכלי הקשה.

*

בפסטיבל זה יוכל הקהל ליהנות מלקט משובח של שירה עברית, סורית, יפנית, הודית, אמריקאית, פולנית ועוד, בהשתתפות העידית שבעידית מאנשי הספרות והשירה בארץ ובחו"ל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן