Skip to content

חרדים לגורל המדינה

קבוצה מדהימה של מבוגרים, הורים לילדים, חרדים לגורלה של המדינה החלה לצעוד צעדת יחידנים מקרית טבעון אל בית ראש הממשלה בבלפור. בדרך הצטרפו מאות אזרחים. היום ניצבו חברי הקבוצה ליד האנדרטה לזכרו של רבין ושרו את שיר הרעות. משם המשיכו לללכת רגלית לירושלים (ראיינה וצילמה: ציפי מנשה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין מאות ההפגנות ורבבות מוחים שהפגינו אמש ברחבי הארץ בכלל ובתל אביב בפרט, לא נשמעה קולה ולא נראתה קבוצה של הורים ומבוגרים שהחלו לצעוד מקריית טבעון ביום חמישי שעבר לכיוון מעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים, קבוצה של ישראלים נקיים מסממני אנרכיה או התרסה. אלא קבוצת אזרחים שחרדה לגורל המדינה שניצני הדיקטטורה נראים בה היטב עם ראש ממשלה שעסוק כול כולו במשפטו הפלילי, למרות שהוא מכחיש זאת.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

חברי הקבוצה נעו דרך אור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, חדרה ויישובי עמק חפר, לבית יצחק והיום הגיעו לתל אביב. הקבוצה הקטנה לנה לצדי הדרכים בשקי שינה, אך זכתה להרבה חיבה ואהבה מצד אזרחים שעודדו אותם גם עם מזון וכיבוד. וכן, גם לקנסות מהמשטרה, אך אלו מן הסתם לא יחזיקו מים ויעמדו לחובתם בבית המשפט, היות וכל אחד מחברי הקבוצה צועד צעדה יחידנית ספורטיבית, עליה אין הגבלת זמן ומרחק.

מול האנדרטה לזכרו של רבין ז"ל בכיכר רבין (צילום: ציפי מנשה)
חברת הקבוצה, עצמה את עיניה במהלך השיר ונשאה תפילה חרישית (צילום: ציפי ננשה)


התכנסו ליד האנדרטה לסכרו של ראש ההמשלה ז"ל יצחק רבין ושרו את שיר הרעות. צילום: ציפי מנשה (צפו)

נטע שוהם (צילום צסרטון הווידאו)

היום (ראשון), הגיעה הקבוצה אל כיכרה רבין, ושם מול האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה שנרצח בידי מרצח ימני, שרו את שיר הרעות אותו אהב כל כך, ראש הממשלה ז"ל; "על הנגב יורד ליל הסתיו, ומצית כוכבים חרש חרש, עת הרוח עובר על הסף, עננים מהלכים על הדרך". היו ביניהם כאלו שהזילו דמעה והיו שעצמו את עיניהם ונשאו תפילה חרישית לסיום רוע המשטר וחזרה למשטר דמוקרטי נאור.

בין חברי הקבוצה פגשתי את נועה. אישה נאה שאיננה נראית מהפכנית, או אנרכיסטית הזויה. איש שקולה, חייכנית וגאה, שאני מניחה ששכניה שמחים בה.


ראיון עם נטע שוהם – למה אני צועדת יחידנית מטבעון לבלפור? : צילום ציפי מנשה (צפו)

נטע נועם, אם לשלושה, אחת מהשלושה משרתת כלוחמת בצה"ל, יצאה לפני ארבעה ימים מביתה שבקריית טבעון וצועדת כיום אל מעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים.
"אני צועדת צעדת יחידנית ספורטיבית", מצהירה האישה האמיצה, "מצאתי פרצה בחוק ואני מנצלת אותה לצעידה ספורטיבית". אל נטע הצטרפו מאות צועדים ביומיים האחרונים. כולם צועדים יחידניים וכולם עולים לבלפור, מעון ראש הממשלה שכל כך שקד וטרח למנוע ולחנוק את מחאת מוצאי השבתות בבלפור שהגיעו להשתתפות של עשרות אלפים ועוד עשרות אלפים על פני הגשרים, הצמתים, והכיכרות ברחבי ישראל".
– למה יצאתי לדרך?
"אני מאמינה בחופש הביטוי, בחופש התנועה שהם ערכים יסודיים בדמורקרטיה שאני לא יכולה לוותר עליהם".
– את אנרכיסטית?
"אני שומרת חוק אבל קיבלתי בדרך מספיק דו"חות להוכיח שאני לא שומרת חוק, אבל זה סתם לא מציאותי".
– מה מהות הצעדה, ההפגנה?
"אנו עולים לבלפור בתור אמירה של שמירת הדמוקרטיה, חופש הביטוי וחופש התנועה, אנחנו בעצם למען הדמוקרטיה, אנחנו לא אנטי לשום דבר"
– לאן תגיעו?
"אנחנו נגיע בסופו של דבר לבלפור בתור משהו סמלי, גם חג יהודי שלנו, והם אומר את דברו. יצאנו לדרך 11 אנשים ולא ידענו מה יקרה בדרך. והיום הצטרפו אלינו מאות, מאות אנשים, אהה, העם אומר את דברו".
– מה העם אומר?
"העם אומר די לסגר, די לדיקטטורה, די לשחיתות, … את יודעת מה?, די לאכזריות. מספיק. די"
"בואו נקים כאן מדינה נורמלית, שפויה, חופשית, אנחנו משלמי מיסים, אנחנו אנשים טובים, אנחנו מלח הארץ, אנחנו רוצים לחיות במדינה מתוקנת, יש לי ילדים כאן, אני רוצה שיגדלו כאן, שיגדלו בכבוד, עם מערכת חינוך כמו שצריך, עם מערכת בריאות כמו שצריך, עם מערכת חברתית כמו שצריך ועם מערכת רווחה כמו שצריך."

2 Comments

  1. פנינה אחיטוב
    5 באוקטובר 2020 @ 20:28

    יישר כוח וכל הכבוד להולכים .

  2. מנחם
    5 באוקטובר 2020 @ 18:26

    אוהב אותכם.
    כל הכבוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן