Skip to content

חמישי של הפגנות ברחבי הארץ

היום אחר הצהריים יתפרשו שוב אלפי מפגינים ברחבי המדינה. ההפגנות, אותן מארגנת תנועת הדגלים השחורים תאמרנה לראש הממשלה: לך!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה היה צפוי שיגיע – חמישי של הפגנות יחל היום (חמישי) אחר הצהריים, ברחבי הארץ. תנועות הדגלים השחורים ו קריים מיניסטר קראו היום לציבור המחאה ולכלל אזרחי המדינה לצאת אחר הצהריים לצמתים, לכיכרות, לגשרים ולנקודות של 1000 מטר מבתיהם למפגן מחאה כנגד ראש הממשלה. ההפגנות יחלו ב 17:30. במקביל לכך נערכת המשטרה לשלל ההפגנות שיערכו במוצאי שבת ובתוכן ההפגנה בבלפור.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "מיליוני אזרחים קורסים וביבי חונק את המדינה כדיי למנוע את ההפגנות בבלפור. המחאה לא עוצרת וגם הערב כל המדינה בלפור!  ביבי – זמנך עבר. גם בימין מבינים שמחדל הקורונה רשום על שמך. הציבור בכל הארץ ימשיך לצאת בהמוניו ואנחנו לא נעצור עד שנשחרר את ישראל משלטונך הכושל והמושחת. לך!"

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "הניסוי למנות ראש ממשלה שהוא נאשם בפלילים נכשל כשלון חרוץ. בתי המשפט בישראל קבעו לאורך שנות קיום המדינה הלכה שיפוטית מאוד סדורה לפיה יש למנוע כל ניגוד אינטרסים של איש ציבור. שטובת הכלל גוברת על טובת הפרט (במידה ובמשפט יימצא זכאי). שהנזק שייגרם לכלל הציבור מאדם שנמצא בניגוד אינטרסים עם הציבור גבוה מכדי לאפשר לאדם שגופי החקירה והתביעה בארץ חושבים שיש ודאות רבה להרשעתו בבית משפט ולכן החליטו להגיש כתב אישום. את הנזק לכלל האזרחים אנחנו רואים סביבנו. אדם שלגזול את קופת המדינה לכיסו הפרטי ולארגן לעצמו פטור שערורייתי ממס חשובים לו יותר מעשרות אלפי העסקים שנסגרים. מאיתנו. האזרחים.  במצב זה, כולנו יוצאים לרוחב ואומרים לדיקטטור –  לך!".

צילום באדיבות הדגלים השחורים

דברי הסופר חיים בארי שנאם בבלפור במוצאי שבת ב04 בספטמבר האחרון, ממצים אולי את עיקרי ההפגנות. להלן קטע מנאומו:
עומדת האומה ככבשה בין שבעים זאבים וג'ונגל שותק.
– מלבדכם. מלבדכם יקרים ויקרות שלי.
– אני מתבונן בכם – כאן בבלפור ובקיסריה ובצמתים ובגשרים ובחיפה ובתל אביב.

– אתם התקווה הגדולה של האומה העומדת על נפשה. אתם, הזקנים והזקנות בני גילי הרואים את מפעל חייהם הולך ונחרב, אתם הצעירים והצעירות שנלחמים על הבית שלכם ושלנו. על הבית של הנכדים והנינים שלנו. אתם היחידים שלקחתם על עצמכם את תפקיד הנביא האמיץ המוכן לעמוד כמו אליהו מול מלך שטוף תאוות רכוש ואישה אכזרית ונכלולית, ואומר להם דברים שאף מלך לא שמע קודם לכן, כמו נתן הנביא המטיח בדוד דברי כיבושין על עבירות מוסריות. ללא פחד. באומץ לב מעורר הערצה. אתם התקווה הגדולה שלנו. אל תראו ואל תחתו. לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל."

מפגין בגבעתיים (צילום באדיבות קריים מיניסטר)

הפתיעה גם תמיכתו של חבר הכנסת לשעבר, איש הימין משה פיגלין שצייץ אתמול וכתב בין השאר: שצריך גם לומר תודה למפגינים, "לצד הכעס אנו צריכים גם להכיר טובה למפגינים החרדים ולמפגיני בלפור"" כתב פיגלין, ההפגנות הללו מביעות חוסר אמון וציות עיוור להוראות השלטון."


צפו – לופ הפגנות בלפור  (צילום: איתי רזיאל, עריכה: טל שפי)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן